Inlägg från: chess07 |Visa alla inlägg
  • chess07

Juli bebis 2012

att gå upp dubbla vikten efter v 30 låter helt vansinnigt, aldrig hört talas om det! däremot är det vanligt att gå upp 1 kg i veckan sista 5-10 veckorna, mycket vätska för dem flesta. Det är så individuellt de där med vikten! det går inte att säga hur mycket man kommer gå upp. vissa går ned, vissa bara nått kg upp och sen en del 20-30 kg.

gräm er inte över vikten tjejer! :) rör på er i den mån ni orkar, drick mycket vatten för att bli av med extra vätska i kroppen (motsägelsefullt ja vet ;), undvik för mycket kolhydrater som hjälper till att samla på kroppen vätska :)

Idag välkomnar jag v 31!! härliga tider :) 

• chess07
    AnnA1985 skrev 2012-05-05 12:19:48 följande:
    Nu får jag ta mig i kragen och följa denna grupp igen, va med när den startades nämligen...
    Någon som drabbats av ordentliga förvärkar än? 
    här är en till som är dålig på att följa gruppen! 

har faktiskt känt av förvärkar några gånger sista veckan, som en molande mensvärk i mage och ut i ryggen som tilltar i styrka emellanåt. har kanske hållt i sig 30-60 min. men de är normalt som ja förstått? :)  
  • chess07
    FruSandra skrev 2012-05-08 10:56:29 följande:
    Nån mer som fått förvärkar än?
    Ja hade hela kvällen igår.. Hade ingen aning om att de va de förrän ja fråga min syster varför ja har mensvärk nu, till o från :S
    Men hon sa att man kan ha de i flera veckor/ månader innan :)

Japp! Jag har förvärkar till och från sen en vecka ungefär. Som jag förstått så ska man kontakta bm eller förlossning om de ökar i intensitet och håller i sig väldigt länge. Inget konstigt annars Glad Ska till BM idag så tänkte fråga henne eftersom jag även har mycket mer sammandragningar än innan.
  • chess07

rapport från bm-besök idag! 
    tyvärr är min bm sjukskriven och som de verkar kommer hon vara det ett tag... tråkigt men men.
    v 30+4 idag och såhär var värdena
    bltr: 115/70
    hb: 111
    sf: 31
    vikt: + 15 kg.... vart ska de här sluta?!
    jag rör på mig i den mån jag orkar och äter inte mer än jag bör och ändå drar vikten iväg..!
    hon sa att huvudet låg nedåt nu, har känt att de varit annorlunda sista dagarna med rörelserna, men den kan fortfarande ändra läge om den vill det.  

• chess07
    vermilion skrev 2012-05-14 11:12:08 följande:
    Men guuud. Var på TUL idag, vecka 30+0. Och dom hittade en snopp på flickan i magen. Överraskning!
    Nu sitter man med två påsar flickkläder.
     Beklagar verkligen sorgen.... hoppas ni orkar ta er igenom detta och se glädjen i det nya livet du bär ändå... Hjärta
    Haha vilket gott skratt jag fick nu! Ett litet gossebarn!! Grattis! Flört
    anjiali skrev 2012-05-14 09:09:08 följande:
    Vermillion; man får ta en dag i taget och ta hand om dig och bebisen i magen.

Japp nu skall jag bara glida runt i myskläder här hemma

En fråga !? Jag mår så illa idag, höll på att spy idag på morgonen. Mår lite kyvens nu med. Någon mer som fått tillbaka grav illamående eller är jag magsjuk ???
     Japp här är en till som börjat må illa emellanåt igen, väntade för länge med frukost på morgonen idag så när jag kände doften av hundpelletsen så blev det "godmorgon toalettstolen"! Har inte spytt sen v 20....!!
    Hoppas INTE de håller i sig... kanske ska hämta ut mina lergigan comp som ja har kvar...
    eken skrev 2012-05-14 09:06:24 följande:
    Har fått ont i ena handleden...känns för jävligt. Är det BM man ringer för att få tag i ngt handledsskydd eller hur går jag vidare? Sitter på kontor så det känns ju när jag använder datorn
    Karpaltunnel ? Prata med din BM och få kontakt med en arbetsterapeut som kan hjälpa dig. Domnar du i handen också?
  • chess07

ser att ni snackar BB-väska! jag håller med dem som packar ca 4 v innan. Jag går med förhoppningen om att kunna åka hem från bb ganska snart, bor 5 min från sjukhuset. Så skulle jag missa något som ska med kan sambon hämta det enkelt :)

en annan fråga!
    Jag har haft världens foglossning sen 6-8 veckor tillbaka så ja har varit sjukskriven nu sisa månaden innan jag gick på Grav Penning. MEN sista veckan nu har jag blivit bättre och sista dagarna är det betydligt bättre! Jag kan vara uppe och gå längre utan att behöva lägga mig och ha världens värk i framfogen efteråt. Känner fortfarande av den men oj vilklen skillnad! Känner mig mer rörlig!
    Då är min fråga, kan foglossningen bli bättre såhär eller kan det vara så att bebis sjunkit ned och fixerat sig så att bäckenet känns mer stabilt? har misstänkt att huvudet varit nedåt i nån vecka men idag sa tom min sambo att de är lättare att krama mig, magen känns "mindre" sa han ;)

nån erfarenhet?? 

• chess07
    Lenafena skrev 2012-05-18 08:00:57 följande:
    En liten fråga till er i tråden - har ni märkt att rörelserna i magen har blivit annorlunda? Jag är i v. 32 och har märkt sista veckan att han inte kommer med sparkar och slag längre utan mer bökar omkring. Lika mycket och ofta som förut, men att rörelserna fått annan karaktär... Är det för att han börjar bli större och inte har mycket plats tro?
    precis så är det här oxå! jag tror att det är för det är trångt och i mitt fall är ja rätt säker på att huvudet ligger nedåt och rumpan uppåt och har gjort så kanske 2 veckor lr nått. bökar mest och är lugnare än tidigare.
  • chess07

Jisses va det skrivs här inne! Jag hänger inte med i svängarna!

Läste att nån är orolig för minskade fosterrörelser, har varit så för mig förra veckan att bebis endast gjorde sig påmind någon gång om dagen och då bara genom att ändra läge på ett ben eller liknande. Jag tror som flera andra att det har med tillväxtperioder att göra, den kanske ligger och buttar inåt eller i moderkakan så du inte känner det? Sen börjar det bli trångt för den nu Glad Har hört någonstans att man ska känna 10 rörelser under ett dygn som minst, vet inte om det stämmer.

Här är det v 34 (33+0) nu! Jag tycker tiden går fort framåt!
    Var till BM igår och såhär såg det ut!
    SF - 33
    p-glukos - 4,5
    blodtryck - 120/80
    vikt - minus 1 kg på 2 veckor! Så totalt +14 kg nu
    Huvudet nedåt och rörligt, bm trodde att det kunde påverka att jag har mindre ont i fogarna! Så jag kan ju hoppas att foglossningen blir ännu bättre med fixerad bebis! Skrattande

En fråga har jag!
    Inatt vaknade jag 2 ggr av att jag fick som fruktansvärda hugg inne i, högt upp i slidan. Det var som nervhugg/ilningar och riktigt obehagligt! Gjorde ingen speciell rörelse utan låg helt still när det kom.
    Någon mer som varit med om det?

• chess07
    snoffsan08 skrev 2012-05-25 08:51:13 följande:
    Tack för tipset {#emotions_dlg.flower}

Ha ha ha, tack för det tipset med {#emotions_dlg.flower} Då vet jag vad jag INTE ska göra Flört

Då kan det ju faktiskt vara så att bebis håller på och "bökar" ner huvudet till en fixering då du känner på det viset.
    Jag har iofs oxå känt så, men det måste ha varit sparkar neråt bara för min ligger med huvudet uppåt åt höger, under bröstet. 

Jag kan ju hoppas att det är så då iaf! Det var som sagt riktigt obehagligt!  Glad
    grahnkotten skrev 2012-05-25 08:48:04 följande:
    Godmorgon tjejer! Har inte haft någon ork att skriva dessa dagar, varit för varmt :) men ni har varit aktiva som vanligt! Igårkväll kände jag för första gången något som måste varit hicka fr bebisen! Precis vid bäckenbenet! Idag blir det nog skuggan för min del, fick pigmentffläckar i hela ansiktet igår pga solen.. Å då satt jag bara en liiiten stund med hög solskyddsfaktor! Ha en bra dag!
    Orättvist att vissa får pigmentfläckar av solen och andra inte. Va ute hela em igår i solen och skuggan och de enda fläckarna jag får är mina fräknar! Tungan ute Har en kollega som fått det på hela ryggen och hon har inte ens solat...!
    Hickan känns som ganska jämna små ryck och kan hålla på ett bra tag, vår hickar 4-5 ggr/dag! Cool
  • chess07
    En liten skrev 2012-05-25 12:05:58 följande:
    Hoppas du nu inte drabbas av bältros... det gjorde jag förra graviditeten och det var inte roligt kan jag säga. Det är otydligt om det är farligt för bebisen men kontakta din bm i alla fall och var uppmärksam.
    Bältros får du inte av vattkoppor. Har du däremot bältros så kan du smitta den som inte haft vattkoppor.
    Bältros är viruset som finns kvar i kroppen och hos vissa blommar det upp igen någon/några gånger, har själv haft det x fler.
    Så oroa er inte om era barn har vattkoppor, har ni haft det själva så lär ni inte bli sjuka Glad
Svar på tråden Juli bebis 2012