Inlägg från: chess07 |Visa alla inlägg
  • chess07

Juli bebis 2012

Tolle83 skrev 2011-12-22 18:34:31 följande:
    Jag blev av me värsta tröttheten i V 7-8 men nu i 12 (11+3) har en del av de kommit tillbaka...
    Börjar dessutom vakna på nätterna av att jag är kissnödig :S
    din lyckos som inte vaknat av kissnödighet på nätterna tidigare! jag har gått upp 1-2 ggr/natt sen v 5! :P 
  • chess07
    AnnA1985 skrev 2011-12-30 14:17:48 följande:
    Fladdrande känsla va ett bra ord, men har bara känt av det nån enstaka gång. Gud vad jag längtar till det börjar fladdra ännu mer :D
    Jag är i v 13 (12+1) och tidigare den här veckan tycka jag mig känna en fladdrande känsla kring blygdbenet, det kanske var liten ändå som gjorde sig påmind?? Glad
  • chess07
    AnnA1985 skrev 2012-01-01 14:50:35 följande:
    Ja, för det va där jag tyckte mig känna nåt också. Tänk om det skulle vara 2st :O
    en del säger att det är på tok för tidigt, men kan inte det bero på var moderkakan sitter och hur livmodern ligger?
    När vi gjorde vul i v7 var det ett litet pyre där inne, så missade vi inget då så är de iaf bara en! Glad
  • chess07
    JennyL88 skrev 2012-01-10 07:19:44 följande:
    God Morgon!
    Vaknade kl.6 idag och var jätte pigg.
    Min sambo hatar när jag är sån.. Men vad gör deOskyldig
    Har inte varit morgonpigg på flera veckor nu.
    Gillar att gå upp innan solen=)

Jag verkar vara en av de få här som inte vill veta könet.
    Jag vill ha mig en överraskning när bebisen väl kommerHjärta
    Men jag kan få stå dom som tycker de är lite roligt att veta innan ocksåTungan ute
    God Morgon!

Jag är också en av dem som inte vill veta könet!
  • chess07
    Tekla78 skrev 2012-01-18 22:16:14 följande:
    Någon mer som fått mer intensivt mol i mage/rygg runt v 15-16. Har knappt känt av ont alls tidigare, men nu har jag ont ofta o ganska mycket. Inte så dwt hugger, men jobbigt är det och jag blir orolig. Tänker att det kanske är en vanlig tillväxtperiod?

Håller tummarna jämtlandsstatus!

Sladdis, fick ni veta varför han hade så ont. Det gör nästan lika ont i en själv när de lider Kram
    Jag har för några dagar sen börjat få molvärk typ som mensvärk! fast på ett annat sätt! Jag är i v 16 nu och ja tror det är växtvärk. Som jag förstår växer fostret mycket närmaste veckorna Glad
  • chess07
    EllaBella02 skrev 2012-01-19 19:12:16 följande:
    Vi har också vårt RUL den 17 Feb! : )
    Då har vi oxå vårat RUL! Va spännande! Glad
  • chess07

Hej alla brudar!
    Tänkte dela med mig av min tjockismage som nu är i v 16 (15+5)! Den har blivit svår att dölja! Flört Har sagt baboom sista 2 veckorna bara!
  • chess07

hej alla! 
    välkomnade v17 igår!
    jag håller fullständig med er om att det är respektlöst när okända människor kommer och klappar på magen! har inte varit med om det själv, endast någon kollega som gjort det och de är ok för mig. skulle det hända på stan däremot... då skulle ja få en knäpp! ;)
    tjockis kallar jag mig själv på skoj ibland och säger någon det till mig så tar jag det inte negativt, vi är ju olika i hur vi reagerar! :) 

en annan fråga! vi har börjat titta på barnvagn och jag det skulle va kul å veta vad ni andra har eller tänkt köpa.
    har tittat på emmaljunga city cross då den är mindre och behändig. någon med bra eller dåliga erfarenheter av den? 

• chess07
    JennyL88 skrev 2012-01-27 10:19:15 följande:
    Jag har inte tänkt köpa en ny barnvagn.
    ska få ärva svägerskans barns vagn.
    Tror de är en Emmaljunga city cross faktiskt.
    De har varit jätte nöjda med den. Så de ska nog funka utmärkt tlll vår baby också.
    Finns ingen anledning att köpa massa nya grejer, om man kan ärva andras eller köpa vettiga grejer av någon annan.
    Vi får ärva massa saker ifrån min bror så det är toppen! Vagn är det enda dyrare vi kommer behöva köpa, hittar vi någon bra på blocket dessutom så satsar vi på begagnat!
    Engla80 skrev 2012-01-27 12:55:48 följande:
    Vi köpte en Kronan duo vagn när vi väntade vår flicka som idag är 3år. Vi är så nöjda så vi behåller den!

När vi väntade vår flicka åkte vi in till en av de större affärerna och skulle kolla på vagn och blev överrumplade av försäljaren när han visade oss olika chassi, olika hjul, olika liggdelar, olika sittdelar, olika fäljar till hjulen, olika väskor, lika varukorgar och en miljon olika färger att välja mellan... pju... Vi visste inte vad vi skulle ta oss till och typ flydde i panik Skäms Vi trode vi skulle in och välja märke sen model sen färg och vips klart, men nix så va det tydligen inte... Kanske va vi naiva men alla dessa val kändes bara fel och konstigt och för mycke för oss!! hahaha...

Jag googlade runt och hitta kronan som vi tyckte va super snygg och hade en massa praktiska finnesser (bla min favorit STOR solkeps). Tyvärr fanns den inte att se där vi bor men vi hörde oss för och hitta en massa som va nöjda med den. När de sen dessutom kon med en kampanj där man fick duovagn, åkpåse, hårdlift, skötväska, insekts nät och regnskydd för 5200,- inkl frakt så va saken klappad och klar för beställning Skrattande Det va halva priset jämnfört med de andra vagnarna vi kollat på!

Vi har också det mesta kvar sen dotter så så himla mycke behöver vi nog inte heller köpa... Dock behövs lite då dottern är född i december medan denna kommer på somaren så lite svalare kläder och bädd alternativ kommer vi handla in! Känns kul att få handla lite nytt till den nya också Skrattande Lite shopoman är man ju allt... Flört
    Vi har tittat på Kronan duo också och min svägerska hade den som första vagn och hon var jättenöjd då!
    Men jag har läst lite och en del tycker den är klumpig och tung?
    Det står mellan den och city cross som läget är nu...! Svårt, speciellt som vi inte kan gå in och känna på någon Kronan någonstans!
  • chess07

Jag har sett några på blocket som ser väldigt fräscha ut men tycker de är lite tidigt att köpa än...! Blir mer fokus som du säger enilorac efter RUL!

Men Emmaljungan verkar vettig ändå. VI har hund och är ute och går mycket så ja vill ha en bra vagn som inte är för stor som ändå tål en del!

Svar på tråden Juli bebis 2012