JennyL88 skrev 2012-01-27 10:19:15 följande:
Jag har inte tänkt köpa en ny barnvagn.
ska få ärva svägerskans barns vagn.
Tror de är en Emmaljunga city cross faktiskt.
De har varit jätte nöjda med den. Så de ska nog funka utmärkt tlll vår baby också.
Finns ingen anledning att köpa massa nya grejer, om man kan ärva andras eller köpa vettiga grejer av någon annan.
Vi får ärva massa saker ifrån min bror så det är toppen! Vagn är det enda dyrare vi kommer behöva köpa, hittar vi någon bra på blocket dessutom så satsar vi på begagnat!
Engla80 skrev 2012-01-27 12:55:48 följande:
Vi köpte en Kronan duo vagn när vi väntade vår flicka som idag är 3år. Vi är så nöjda så vi behåller den!
När vi väntade vår flicka åkte vi in till en av de större affärerna och skulle kolla på vagn och blev överrumplade av försäljaren när han visade oss olika chassi, olika hjul, olika liggdelar, olika sittdelar, olika fäljar till hjulen, olika väskor, lika varukorgar och en miljon olika färger att välja mellan... pju... Vi visste inte vad vi skulle ta oss till och typ flydde i panik

Vi trode vi skulle in och välja märke sen model sen färg och vips klart, men nix så va det tydligen inte... Kanske va vi naiva men alla dessa val kändes bara fel och konstigt och för mycke för oss!! hahaha...
Jag googlade runt och hitta kronan som vi tyckte va super snygg och hade en massa praktiska finnesser (bla min favorit STOR solkeps). Tyvärr fanns den inte att se där vi bor men vi hörde oss för och hitta en massa som va nöjda med den. När de sen dessutom kon med en kampanj där man fick duovagn, åkpåse, hårdlift, skötväska, insekts nät och regnskydd för 5200,- inkl frakt så va saken klappad och klar för beställning

Det va halva priset jämnfört med de andra vagnarna vi kollat på!
Vi har också det mesta kvar sen dotter så så himla mycke behöver vi nog inte heller köpa... Dock behövs lite då dottern är född i december medan denna kommer på somaren så lite svalare kläder och bädd alternativ kommer vi handla in! Känns kul att få handla lite nytt till den nya också

Lite shopoman är man ju allt...

Vi har tittat på Kronan duo också och min svägerska hade den som första vagn och hon var jättenöjd då!
Men jag har läst lite och en del tycker den är klumpig och tung?
Det står mellan den och city cross som läget är nu...! Svårt, speciellt som vi inte kan gå in och känna på någon Kronan någonstans!