• tundra

Juli bebis 2012

Tyckte att David sov väldigt ytligt öht mellan 3-4 mån. Nu börjar han sova längre på dagen igen.

Började lägga honom i spjälsängen med snutte och släckt ljus när han bara vaknade i knäet. I sele/sjal sover han gott men jag orkar inte bära honom varje sovstund. Det är intensivt nog med bäbis + 2 årig energi bomb.
    I en månad sov han bara korta stunder i sängen men nu hux flux kan han sova 2 h och då har jag inte gjort något nytt.

• tundra

Var på BVC på 4 mån kontroll. 7800gram och 66 cm. Han följer sina kurvor jättebra vilket är skönt. Han blir inte någon jättebebis som brorsan var.

Är jag ensam om att bli stressad över att min sover längre på dagen? Det var på sätt och vis lättare när han sov 30-45 min lite här och där. Mer praktiskt när man ska hämta och lämna och vara på lekplatser.
    Nu sover han gärna en lång tupplur 2-3 timmar på fm. Bra. Men det sabbar mitt schema för em.
    Ilandsproblem I know - men ändå.

• tundra

Jag helammar och har väldigt låg sexlust - spontant har jag inget behov alls tyvärr - men vi försöker att ha sex en gång i veckan i väntan på att det ska kännas roligare. Det är ju mysigt om inte annat och startar vi inte upp det kommer maken få gå utan länge.
    Tråkigt att det ska vara så svårt att känna sig sugen.

• tundra

Jag är sååå trött när jag inte sover hela nätter. Orka fixa sig eller träna... Eller sälja på tradera (tom det är för jobbigt). Gnäll!!!

Lägger all energi på stora sonen på em så han får vara ute och leka. Dagtid är jag ett vrak när David sover. Stirrar in i telefonen eller slötittar på Tv. Gääsp! Försöker att inte slöäta iaf så att jag inte sväller upp som en ballong.

• tundra

Sladdis! Usch vad jobbigt med RS virus! Hoppas han mår bättre snart. Tycker det är tillräckligt med vanliga förkylningar. Vi har hostat här hemma i snart 2 veckor. Låg själv på ett berg av kuddar för att kunna andas öht.

Så var vi på öppnis och lillkillen blev totalt överstimulerad. Hade jättesvårt att somna när vi kom hem fast jag bar hem honom i sjalen som han annars älskar.
    Jag tror han trivs bättre mån-tors när vi har våra rutiner.
    Känner mig fredagsmosig nu.

• tundra

Jag älskar Pampers! Bästa uppsugningsförmågan. Har provat Libero flera gånger men aldrig blivit riktigt nöjd. Det blir bara olyckor och då är jag inte snål på att byta.
    Har aldrig reagerat på doften. Tycker inte den är störande.

Apropå smakisar så skulle jag vilja att David kunde sitta med stöd iaf - men måste verkligen börja vid 5 mån eftersom maken ska ta över sen! Stress!
    Kan era bebisar sitta med stöd eftersom ni börjar vid 4 mån?
    David snurrar runt på mage och leker med grejer men när han ska sitta så faller han bara framåt och spyr. Not good.

Vill inte ge ersättning för då måste jag ha en läkartid för att få utskrivet mjölkfritt. Bökigt.

• tundra

Livet vore så mkt enklare om han kunde sitta!!

Har också en tripp trapp med sittplatta och kuddar + extra kuddar - men det blir platt fall när jag har provat att sätta honom där. Det blir dessutom gärna en kaskad av spya och han är ingen kräkbebis annars. Hoppas det lossnar! Han är 4,5 mån.

• tundra

Jo jag har en sån där plaststol m bygel som man sätter på tripp trappen. Version modern. Men David sjunker bara ihop. Hur stark som helst på mage på golvet, lyfter hela bålen och vänder sig. Men sittandet vill inte infinna sig. Suck.

• tundra

Provade med vår Ikeabarnstol som är djupare och knölade runt bärsjalen och succé! Han satt mkt stadigare där och viftade glatt med armarna vid middagen!

• tundra

SaJo: Usch för att känna sig trött och sliten när man har mkt att stå i som inte kan vänta heller!

Ja är man less på förkylningar eller! Tycker en avlöser den andra här hemma.

Svar på tråden Juli bebis 2012