• tundra

Juli bebis 2012

Japp det är svårt att lita på testerna.

Min son 2,5 år visar noll och intet på mjölkallergitest men spyr som en fontän och bajsar hela nätterna om vi provocerar med mindre mängder mjölkprotein.

• tundra

Mensvärken de första 2 ggr efter att den kom tillbaka efter stora sonen var helvetisk. Som en kniv i buken... Sen blev den normal.

Usch längtar inte! Det värsta med att David äter så bra är att det där eländet snart är tillbaka.

• tundra

Tibell:
    nej inte fullt lika ansträngt - om han flåsar till är det för att han försökt sig på bebis akrobatik på hög nivå (försökt klättra upp på ngt eller gör "armhävningar på tåspetsarna").

Hon låter väldigt flåsig - men supersöt såklart.

• tundra

Vi har precis slutat med tutte på natten.
    Ungskrutten brydde sig knappt!!!

Han grät till - jag klappade lite - han sov vidare. Efter det har han inte vaknat till nattmålet kl 3-4.

5 natten utan mat nu.

• tundra

David lägger sig vid 19 och sover tungt fram till 5-6, ammar och slumrar fram till 6-7.

Förut vaknade han vid 3-4 och ammade några minuter. Men nu sen vi tog bort det sover han förbi det uppvaket.

• tundra

Tibell!
    Oj förstår att det känns tungt.

Mina 2 är ju bara mjölkallergiker och jag tycker det är tillräckligt krångligt!

Provocerade min 2,5 åring nu i jan med små doser och det var inte några goda nyheter. Inga spyor var den enda lättnaden.

Vad har dina för allergiska reaktioner? Litar du på förskola/skola?

• tundra

Ja vi har sänkt ned sängbotten för nån vecka sedan. David drar sig utan problem upp stående på knä och vill gärna vidare.

• tundra

David älskar haricots verts och lite potatis - milt och krämigt.

Annars har du ju broccoli eller gröna ärter.

Jag blandar i lite lax eller torsk nu också.
    Har köpt högrev jag ska koka och prova nästa vecka.

David har 40 graders feber. Ligger i knät och ammar ammar ammar. Tittar upp ibland och jollrar mamama. Hjärtat.

• tundra

Vad mysigt med en sjuk bebis som slumrat i mitt knä hela dagen. Han känns som en nyföding som man kan snusa på.

Maken har hämtat och lämnat sonen samt fixat sushi till middag! Mums!

Lyxdag mitt i vardagen.

Svar på tråden Juli bebis 2012