• tundra

Juli bebis 2012

Alt till badring är en ihopvirad handduk som man formar till en ring. Lätt att ha med överallt alt låna på BB.

• tundra

Skriver kort från telefonen.
    Idag föddes vår David i v 38+2. Han vägde 3660g och var 50 cm.

Jag blev igångsatt med att de tog hål på hinnorna kl 11:08. Var öppen 3-4 cm.
    1,5h senare var jag öppen 5 cm.
    13:52 är han född. Knappt 3h från start. Använde lustgas på slutet.
    Fick 3 små revor som fick sys.
    Jättenöjd med allt och får åka hem ikväll.

• tundra

Min första förlossning var supersnabb och den var "lätt". Minus min ruptur
    Men jag hoppades på att få vila lite mellan värkarna den här gången och det fick jag - men inte länge.
    Var ändå mer kontrollerat den här gången. Misstänkte att det skulle smälla till fast det blev igångsättning.

• tundra

Tack!
    En liten:
    Spännande med fler som vandrar runt på förlossningen! Håller tummarna att det sätter igång snart.

• tundra

Grattis enilorac! Underbart med lite bebisgos efter allt hårt jobb. Sitter med min lillkille och myser.

Owner: det gick fort för mig efter slemproppen släppte med första barnet, så håller tummarna.

• tundra

Grattis till alla nya bebisar!

Fullt ös i tråden! Alltid lika spännande att läsa varje gång man går in!

AKT83: Skönt att allt gick bra!

• tundra

Apropå magont så har jag uteslutit en hel del ur kosten efter att lilla sonen börjat knorra.

Stora sonen hade kolik och har fortfarande mjölkprotein allergi så när fisarna började hamna på tvären här hemma och hormonprickarna komma i ansiktet så tog jag det säkra framför det osäkra och uteslöt mjölk mm.

Men det kan ju vara omogen tarm. Då ska man i princip undvika det som gör en själv gasig. För säkerhets skull kan man utesluta koffein och choklad som också kan vara svårt för den lilla magen.
    Minns att stora sonen blev jättedålig av ex taco krydda. Så det kan vara individuella skillnader dessutom.

Tänker man utesluta mjölk ur kosten bör man äta tillskott av kalcium.

• tundra

Eken!
    Jag sprack från norr till söder (total sfinkter grad 4) med min stora kille för knappt 2 år sen. Det var deppigt att vara smått handikappad en tid - men man försöker tänka att det viktigaste är ju att ta det lugnt i bebisbubblan de första månaderna.
    Träning och samliv kommer sedan. Även om det är riktigt surt!

Jag övervägde KS den här gången och det är alltid ett alternativ för de som tvingats gå igenom en sån här pärs.
    Sen blev det ju vaginalt och är nöjd med det - eftersom allt gick bra - men det är ingen självklarhet. Det vet man ju den hårda vägen.

Jag var helt återställd drygt 6 mån efter. Men jag vet att det var mentalt tungt en lång tid. Att inte få lyfta och att kämpa med vagnen i ner- och uppförsbackar ex är ju sånt man inte är inställd på.

Superpepp från mig iaf och hoppas att du snart är återställd!

Svar på tråden Juli bebis 2012