Juli bebis 2012
En lastbil utanför huset ställer sig och tok-trycker in tutan i en halv minut kl 13:15. När händer det om inte när ens sjuka bebis precis somnat i sin säng???
Karma?
En lastbil utanför huset ställer sig och tok-trycker in tutan i en halv minut kl 13:15. När händer det om inte när ens sjuka bebis precis somnat i sin säng???
Karma?
Grattis Enilorac och Anna.
Jag har 23 månader mellan mina så inte supertätt - men vardagen med två är inte så olik den med en. Tycker det är mysigt och har inte haft ngn tvåbarnschock.
Inga tänder och knappt nått hår hos oss. Gubbfejset.
Men David har börjat dra sig upp mot soffan och stå - väldigt svajigt dock.
Sova är också skönt. Nu äntligen oavbrutet från 19-6:30.
Våren är här och allt känns ljusare och lättare.
Har plötsligt gått ner 5 kg på 2 veckor nästan utan ansträngning. Bara dragit ner på amningen. Konstiga kropp.
Jag slutar amma idag. Aj.
Ända sedan vi började med större bitar i maten spyr David av bröstmjölken. Jag kan vänta nån timme innan jag ammar och ändå blir det pölar överallt. Ammar jag inte så spyr han inte.
Tycker det känns bäst att fokusera på maten nu. Han är ju mjölkprotein allergiker och jag har ju fått undvika allt sånt själv i min kost.
Så det känns helt rätt men lite sorgligt.
Knepigt att distrahera honom från mina sprängfyllda bröst bara när han är kinkig samt inte roligt att sova inatt.
Men skam den som ger sig.
Ojoj vad sur han är min lilleman utan tutte. Ändå ammade jag bara 1 ggr igår.
Försöker trycka i han mat men det hjälper inte humöret. Han som är så glad annars.
Svårt att vara stark men nu vänder jag inte tillbaka.
Millifjor: omöjligt att säga - det är så mkt som spelar in. Hur hög och bred foten är ex.
Min 2 åring har stl 27 och kan bara ha vissa märken.
Fråga föräldrarna. Tror säkert de vill vara med och styra i rätt riktning.
Måste också skryta! David reste sig upp helt själv dvs utan att dra sig upp med händerna. Vad stora de börjar bli!
Efter 14!!! dagars envis mjölkstockning har min mjölk äntligen börjat sina. Har försökt att bara handmjölka när smärtan varit olidlig - minns inte att det var lika segt med stora sonen.
David var argast 2a dagen utan tutte men nu tar han nappen och flaskan som tidigare inte var några favoriter.
Sover gör han som en prins 19-07. Har vaknat nån gång på natten sen jag slutade nattamma där runt 6 mån.
Ja det är superskönt att de börjar bli lite stora!
Jag dumpar båda mina sockertoppar med sin far om en vecka och drar till London 4 dagar med en väninna. Jag ska sova, äta hotellfrukost, shoppa och springa bort mina sista 2 gravkilon på stan (gått ner 8 kilo sen jag slutade amma för 7 v sedan).
Lääängtar!
Sluttare: Ja det var bästa med att sluta amma! Att rasa i vikt!
Gick ner 9 kilo på 2 mån när jag slutade amma stora killen - så det var samma visa där!
Nu senast gick jag ner från 68,2 till dagens 60,2. (hoppas 1-2 kg till oxå sitter löst).
Efter stora gick jag ner från 67 till 58.
Är 166 cm lång.
David sover 30 min på fm och 2-3 h på dagen. Sen sover han sen 6 mån utan uppvak 11-12 h på natten 19-7.
Jätteskönt för dålig sömn är tortyr för mig. Måste ha minst 9 h för att inte bara sitta hemma som en påse hö och deppa med overklighetskänslor.
Ja. Vi hade stora sonen i knät. Han var lite överväldigad i värmen och sov nästan hela vägen. Då var han 10 mån.
I sommar när vi ska till Italien är han 3 och lillebror blir 12 mån.
Jag är så jävla arg ikväll.
Drack några glas vin och började prata med mannen om hur svärmor interagerade med mig när vi hade en kolik bebis senast.
Hur hon stönade och suckade om hur jobbigt det var för HENNE när vi tittade förbi på en middag och bebis grät. Bjud för fan inte in oss om det är så jävla jobbigt för HENNE.
Maken tyckte nog det var för jobbigt att ta in - samt att det alltid var jag som fick överge min tallrik som jag ätit typ 5 % på och gå runt med kolik skrikande bebis. Maken orkade aldrig prata om detta och nu när jag tar upp det så har han förträngt skiten. Han har glömt ALLT!!!!!
Jag har inte glömt.
3 år senare och jag letar fortfarande efter minsta lilla genuina intresse - jag hittar inte mkt.
Det var samma gnäll i julas om hur jobbig David var. Aaaaasrgggghh!!! Bjud inte in oss för fan om ni inte orkar en normal bebis och hans 2,5 åriga storasyskon.
De har en 5 årig + 1 årig kusin (båda tjejer) där, som mina svärisar umgås med regelbundet som bor längre bort än oss.
Jag och min man tog hand om 5 åringen dagtid hela julen (1vecka) lagade frukost, lunch och lekte etc. Ändå är det mina barn som prioriteras bort VARJE gång när de kommer ner åt Sthm hållet. Svärisar bor 40 mil norrut.
Så sur över att maken inget MÄRKER!!!!! Svärmor har jag förlåtit även om jag inget glömmer. Det finns kvar och inget som suddas ut. Men maken har varit som en mussla och VÄGRAT prata om det.
Jag tar hand om mina barn. Jag har inte haft barnvakt mer än nån timme de senaste 3 åren. Jag kräver ingenting mer än att de faktiskt umgås med OSS inkl barn. Och jag vill ventilera med min man utan att han drar på sig bindel och hörselkåpor.
Med något glad vin i kroppen - är det för mkt begärt ???? (har försökt i anslutning till händelser - men då har maken lagt sig tidigt).
Svärisarna är i vår stad i helgen.
De bor hos min svåger (som och ska imorgon till min svägerskas barn (som i början av april var uppe 3 v).
Jag ska lägga mig platt som vanligt och skulle det hända att de har 5 min över på söndag så kanske... de tittar förbi.
De senaste söndagarna som det kanske... ska bli något har vi sagt det till äldsta sonen och väntat hemma. Detta har självklart inte hunnits med... Vi har fått gå ut till lekplatsen sent på em och lekt av all uppbyggd energi. Nu säger jag INGENTING. Så jävla bitter.
Maken kom upp en sväng
Men han hade inget att tillägga.
Han är en morsgris. Suck.
Han vägrar ta in det jag säger. Men han gick åtminstone inte bort till sin bror för att umgås med svärisarna.
Vill de träffa honom finns vi här.