Juli bebis 2012
Chess07- ring förlossningen de har koll
Chess07- ring förlossningen de har koll
Åh down under, massa styrkekramar till dig!
Ellabella, alla mina tankar till dig också så klart. Ta hand om er och njut av varandra.
Sajo- kämpa på, snart får du träffa din älskade bebis!
Alemonia- jag dricker också konstant!!
Millifjor- be barnmorskorna om hjälp med amningen det är de dem är till för. Lycka till nu!
Smulan12- var inne på din blogg och blev nyfiken på vilken bärsele du använder. Själv har jag ergobaby- men tyckte din såg bra ut också
Tack för svar smulan :)
Messmör alltså- intressant! Du får berätta om det funka!
Och en till...svettas som en gnu på nätterna. Så jobbigt! Nu behöver jag pepp att tappa mins sista 7kg...har ni några bra tips? Än så länge har jag bara gått promenader men om någon kan tipsa på fler saker så mottages dem
Ska på bröllop på lördag och köpte mig en klänning i denna butik:
www.frokensot.se/files/index2.html
Kanske kan ni hitta söta klänningar där som passar för ett bröllop och som är amningsbart.
Jag ställde mig på vågen för 2 veckor sen och hade då förlorat 7 kg....dvs inte speciellt mycket, har lika mycket till att gå ned. Kom dock äntligen i mina favvobyxor igen, om än lite tighta...men tjejer glöm inte att det tog 9 månader att gå upp alla dessa kilo, så vi kan inte förvänta oss att förlora allt på 4 veckor! Jag går promenader varje dag, men det är allt jag gör i träningsform, ska bli bättre på att göra lite andra övningar också när lilleman blir 8 veckor (dvs ytterligare en veckas "vila")
Idag var vi på BVC och lilleman har gått upp från födelsevikten 2920g till 4920g på 7 veckor...inte dåligt säger jag
Kram på er!
Ni
Förslag på nyttig snacks- stek kikärtor i massa goda kryddor-voila en god snacks!
Sen funkar ju också grönsaksstavar
Nyttig dessert om man kör LCHF är chokladmousse enligt följande recept
100g 70% choklad
3dl vispgrädde
1 äggula
2msk kaffe
Smält chokladen, låt svalna lite och slå i äggula (se till att den är rumstempererad), blanda i kaffet
Vispa upp grädden och häll sedan i chokladblandningen- ställ i kylen 4h- så har ni en supergod chokladmousse