Juli bebis 2012
Grattis Ellabella vad härligt
Hoppas ni alla mår bra!
Grattis Ellabella vad härligt
Hoppas ni alla mår bra!
anjiali- tänker lite som du kring sänggåendet...sover så dåligt att jag drar ut på det. Har fått halsbränna som gör ont och det kommer alltid framåt kvällen/natten. Har nu tuggat i mig en linktablett (bläää) och hoppas kunna somna.
Inte lär det bli någon bebis här i natt heller, men ska ju föda först den 9:e juli så 2 veckor kvar imorgon
Sov gott allihopa!
Och bör det inte bli dags för en tilläggstråd där vi skriver faktiskt födelsedatum?
Hej! Nu måste jag fråga er som fött barn förut, jag har i snart 2h haft regelbundna sammandragningar men dem gör inte ont, kommer ca var 10:e minut. Hade ni ringt förlossningen och pratat med dem, eller hade ni bara väntat och se ifall värkar kan komma i samband med sammandragningarna?
Tack för tips
Hej! Tack för alla tips. Nu har sammandragningarna klingat av, så kommer förhoppningsvis sova gott i natt
Ta hand om er så hörs vi under morgondagen
Först och främst Grattis Feah till bebisen!
Sen God morgon! Eller jag är ju sjukt trött, typ inte sovit alls i natt, vaknade upp runt 4-tiden med vär, tog 3 Alvedon och försökte somna om, kände något varmt mellan benen och var säker på att jag läkte fostervatten så ringde BB. Hon tyckte jag skulle sätta på mig binda och lägga papper i och försöka somna om och sedan se ifall det kom mer under natten. Nu vaknade jag upp för 20 min sen med molande värk och väldigt säker på att slemproppen gått. Har lagt mig i sängen igen och vilar ytterligare för att se om värkarna tilltar,
Återkommer ifall mer spännande saker händer!
Hej!
Tillbaka från BB, de tog ctg ljud och kollade pulsen och blodtryck på mig. Allt såg bra ut och har värkarna inte satt igång innan torsdag blir vi igångsatta på eftermiddagen.
Så nu är det bara att vänta och se om värkarna kommer
Grattis LitenR till bebisen!
Uppdatering från mig då, fick oregelbundna värkar under hela natten, har fortsatt nu på dagen också. Inga regelbundna värkar alls. Eftersom vattnet gick igår (började rinna) så kommer jag bli igångsatt under morgondagen ifall inte värkarna tar fart nu under dagen/kvällen.
Ha det gött allihopa!
Hej allihopa!
Nu har jag fått tid på BB Stockholm för igångsättning. Kl 18 ikväll ska vi dit. Jag hade önskat att värkarna satt igång av dig själv efter det att vattnet gick i tisdags morse, men icke sa nicke. Får stötvis värkar men inga regelbundna. Så idag står på schemat att VILA.
En liten - vart i Frankrike bor du?
Beranda - visst var det du som blev igångsatt? Hur gick det för dig då?
För första gången i graviditeten börjar jag känna mig nervös- nu är det ju nära!!
Grattis Bragdboll vad underbart!
Vermilion och Beranda, jag sätts igång pga mitt vatten gick i tisdags men inga värkar har kommit igång (ordentligt). Jag är idag i vecka 38+2, BF 9:e juli. Tack för era stories. Jag känner mig "redo" att föda nu
Grattis Tundra!
Idag kl 00:11 föddes vår lilla prins, som ännu inte fått något namn. Blev igångsatta i torsdags kl 19 med gel då mitt vatten gick i tisdags o värkarbetet inte startat, fick ytterligare en omgång gel på morgonen. Runt 14-tiden var jag öppen 4 cm och man satte i värksrimulerande, till en början hjälpte lustgas men sen blev det ryggbedövning, då öppnades jag med en vändans fart. Födde på alla 4, sprack inget men fick lite bristningar på blydgläppen. Har precis kissat och det gjorde inte ont.
Ut kom ifall en kille på 2900 g och 49 cm lång i vecka 38+4. Han var den första att födas på BB Sthlm de. 30 juni
Kram!