Juli bebis 2012
EllaBella2, känn efter lite mer under dagen och tycker du bebisen rör sig anorlunda/mindre ring din BM/BB för tycker det är bättre att kolla upp en gång för mycket än en gång för lite, eller hur
EllaBella2, känn efter lite mer under dagen och tycker du bebisen rör sig anorlunda/mindre ring din BM/BB för tycker det är bättre att kolla upp en gång för mycket än en gång för lite, eller hur
Froggy - vart befinner du dig någonstans där det är så varmt i vattnet?
Hello!
pingade gravid.appen "du går in i vecka 36" (ja eller 35+0, eller 34+6 enligt min barnmorska) - tiden tickar verkligen och det känns toppen.
Var hos barnmorskan idag. Plus 13kg sen inskrivningen, bra värden på blodtryck, socker osv osv. Hon skulle känna hur bebisen låg men tyckte det var svårt även om hon var säker på att huvudet låg nedåt. Hon sa att ifall hon inte känner ordentligt nästa gång får vi göra ett ultraljud så vi är säkra på att bebben ligger rätt. Hon trodde dock att jag hade väldigt bakåtlutande livmoder vilket gör att man har svårare att känna bebisen. . .
Nu har jag bara denna vecka och nästa kvar att jobba - längtar sååå till nästa fredag!
Bragdoll, jag har också BF 9:e juli vilket ju är en måndag. Min barnmorska menar att jag då går in i vecka 35+0 imorgon eftersom det då har gått hela dagar av vecka 34. Men själv tänker jag att eftersom BF är 9:e juli som är en måndag så borde jag byta måndagar. Min grav.app visar faktiskt 35+0 idag... Så intressant det där med räkningen
Sajo81 - min mage brukar komma igång ordentligt ifall jag är ute och tar en promenad - säger inte att det funkar, men ge det ett försök =)
En liten - vilken god nyhet - gratttis!!
Ålder: 31 år Tillsammans med pappan till barnet? Ja, sen 2008 Jobbar med: IT konsult Bor: På Kungsholmen, Stockholm Barn sedan tidigare: Nope Drömmer om: allt möjligt, men självklart ett friskt barn, att jag ska må bra efter förlossningen, att vi får en underbar sommar. Drömmer även om ett större boende, men allt i Stockholm är svindyrt! Intressen: Mat, vin, resa, vänner, familj och när jag har energi; träna Är det någon mer än jag som har molande mensvärk o samband med SD? Jag har det inte hela tiden, men ibland, lite jobbigt måste jag säga. Ska träffa min BMW på onsdag, då får jag ta upp det med henne, men nyfiken på ifall någon annan känner som jag, BF 9:e juli...
FruSandra, hoppas värken lägger sig. Angående app så finns det en app till iPad/iPhone som heter "värktimer" som ska vara bra.
Själv gjorde jag mitt sista officiella besök hos BM, men har tid även 6/7
Cizzi86- jättestort grattis till er lille prins. Själv har man 14 dagar kvar (från och med imorgon). Bebben får gärna titta ut innan