Inlägg från: enilorac81 |Visa alla inlägg
  • enilorac81

Juli bebis 2012

vermilion skrev 2012-02-28 12:03:19 följande:
    Kian är fint, hmm var har jag hört det förut? Engelskt eller? Jag älskar ett franskt namn på en pojke, Aurlien, men nu får vi en flicka och sen passar det inte med våra andra ungar direkt.
    Om ni får en tjej - vill ni inte döpa henne till Aurelie då?

Har några namnförslag jag med på bebisen. Vi vet ju inte vad det blir, men tyckte oss se en snopp, så killnamn gillar vi Leon eller Lukas. Gillar Marcel också, men min sambo är inte så förtjust i det. . .
  • enilorac81

Så där, då är vagn inhandlat, blev efter mycket velande en Emmaljunga Ozone. Var ju sugen på en Teutonia men visade sig att den var mkt tyngre och kostade mer

Hämtar vagnen första veckan i juni!

• enilorac81

Sajo81, vi köpte liggdel/sittdel.

När man köper vagnen så ingår ju sittdelen, sen hade de specialpris så halva priset för liggdelen, gick på 7400kr på sveavägen 138, barnbutiken. Sen valde vi till skötväska och parasoll/paraply (vet inte vad det kallas) men vet inte vad dem sakerna kostade, blir en spännande överraskning. Vi valde färgen black/red, vilket är svart vagn m lite röda sömmar

• enilorac81

Sajo81, min kompis köpte just en bugaboo donkey, dyr men verkar ju supersmart om man väntar tvillingar!

• enilorac81
    Woogie skrev 2012-04-10 17:00:21 följande:
    Jag har varit hos BM nu och hon föreslog att alternera med Niferix och Hemofer eftersom jag behöver det järn jag kan få. Det låg på 100 idag, 110 sist (v. 18 typ). Är i 25+5 idag. Ska även köpa hem mer spenat, blodpudding och leverpastej tänker jag. Idag på em. har jag också känt av foglossning i blygdbenet... Ömmar rejält varje gång jag reser mig upp, men försvinner om jag går en stund. Långsamt. (Både försvinnandet och gåendet). I övrigt var allt bra, både SF-mått (24 cm), hjärtljud (140), vikt (73,9) och blodtryck (minns inte... 100/70 kanske, låter det rimligt?). Är lite nojjig över vikten dock, jag vägde 75 på förlossningen med N... nu, ca. 74 redan. Ajajaj...

Woogie - angående din vikt. .  allt beror ju på hur lång du är: Tycker inte din vikt låter mycket.

Själv väger jag (vid senaste inmätningen) 72 kg och är 168 cm lång, har själv inte varit gravid förut och har inte heller vägt över 70 kg någon gång. . . när jag blev gravid låg jag på 66 kg så har ju gått upp lite sen dess trots alls - förväntar mig några kilon till de sista veckorna (är i vecka 28, 27+1)

Angående hur bebisen ligger - hur kan ni känna det. jag känner att det sparkar till lite här och där och ibland har bebben cirkus där inne och sparkar runt överallt. Men mestadels känner jag på min vänstrasida eller ganska långt ned, men även ibland på höger, så min verkar utnyttja hela området den har tillgång till =)

• enilorac81

Tiden tickar ned för oss alla nu. Från och med denna vecka ska jag träffa min BM varannan vecka, sedan är det snart dags för föräldrarutbildning för min del. Så nu börjar det bli verkligt!

Ha en härlig fredagseftermiddag allihopa! 

• enilorac81

Det här med att sova en hel natt har jag glömt hur det var. Kanske lika bra att kroppen vänjer sig...

Angående vikt så väger jag mig bara när jag är hos min barnmorska, sen inskrivning har jag gått upp 10kg och är idag i vecka 31 (30+0)...blir "spännande" att se hur mycket till man går upp de sista veckorna.

• enilorac81

Eken, menar du "förberedelsekrämen"? Om ja så är det wendela förberedelsekräm, som man smörjer in för att mjuka upp mellan benen för att undvika att spricka... Kan enligt förpackningen börja användas efter vecka 34

• enilorac81

Trolla75, hoppas du kan sova något i natt och som sagt var, hellre åka in en gång för mycket...

Hoppas allt går bra!!

Svar på tråden Juli bebis 2012