Inlägg från: anjiali |Visa alla inlägg
  • anjiali

Juli bebis 2012

På förlossningen idag fråga bm när de andra barnen kommit och jag svara v. 39 och responsen blir att då är det ju inte långt kvar. Men är det inte falsk marknadsföring ??? Denna kanske behagar komma två veckor för sent !!! Dumt att hoppas på annat, eller hur ??!!
    Det märks att man inte är på banan ännu när jag inte är sugen på något att äta alls. I vanl

• anjiali

Ooppsss.... Tryckte fel

I vanliga fall kan jag alltid äta med god aptit, det är det bästa jag vet :-/.

Grattis på bröllopsdagarna :D

• anjiali

Båda mina förlossningar har startat efter färdknäpp. Första så gick vattnet efter några timmar och andra så startade med värkar. Men vet inte, kanske hade startat ändå.

Vet inte om jag vågar dricka hallonbladste. Min förra förlossning gick ju så vansinnigt fort. Så mer effektiva värkar behöver jag kanske inte. Hur skulle ni gjort ???

• anjiali

Miss murrig skrattar ihjäl mig. Babianrumpa !!! Mycket bra liknelse och väldigt skönt att höra att jag inte är ensam med denna upplevelse :D.

Tror inte heller på att färdknäppen hade funkat om jag inte var redo. Förmodligen hade barnen kommit ändå .

• anjiali

Tror aldrig jag skulle kunna komma åt tappen. Den är nog alldeles för långt upp. Tror inte mannen är så sugen på att prova . Oavsett så väntar jag till efter midsommar innan några försök till något påbörjas. Går in i vecka 38( 37+0) på fredag enligt ägglossningen .

• anjiali

Feah : Ha ha :D du måste ju ha rekordet !!!

Angående värkar så med första inväntade jag regelbundenhet och när jag kände att det var svårt att hantera värkarna åkte vi in och då var jag öppen tre cm. Men i undersökningsrummet ändrade värkarna karaktär ytterligare och minns att min kommentar blev att fy f*n det här kommer inte bli roligt. Då var det panik ont. Tyvärr fick jag inte bra stöd av bm och min man visste nog inte vad han skulle göra. Spände mig så i värkarna så jag tror jag motverkade hela förlossningen. Fick EDA och totalt var vi inne på förlossningen från 3 på natten till 16 på em då hon föddes.

Med tvåan startade det med värkar klockan 23. Fullt hanterbara, korta och inte regelbundna. Ringde och kollade de läget på förlossningen och det var fullt på östra men vi kunde åka till Mölndal. Men jag sa att jag avvaktar hemma eftersom det inte var så farligt. 10 min efter det fick vi ringa barnvakt och hon som skulle köra för det blev en enda värk nästan utan paus. En helvetes resa in till förlossningen skrikandes och väl där gick vattnet när jag skulle upp i förlossningssängen ( inget förberedelse rum) och några krystvärkar senare var hon ute. Så det var på håret. Ett rödljus till på vägen och jag hade fött i bilen.

Så denna gång tänker jag inte invänta regelbundenhet, då kan det vara för sent. Åker hellre in och avvaktar i cafet eller får åka hem igen om det är falsklarm.

Men just nu känns det som om det aldrig är dags. Tre veckor kvar minst !!!

• anjiali

Fy bövelen säger jag bara. Efter midsommar skall jag (vi) ta det jäkligt lugnt. Efter allt röjande inne och fixande för ett par veckor sedan. Sen kusin besök här en vecka med allt vad det innebär att ha en drös ungar (tre) som har sommarlov och vill hitta på saker plus en magsjuka från helvetet och en man som fortfarande jobbar och gäster på midsommar. Ser jag fram emot lite vila och en jäkligt låg ribba här hemma. Väskorna är nästan packade och det viktigaste är klart utom bilstol.
    Benen i högläge och chill får det bli. Hur skall man annars orka föda ???
    Tänker stanna så länge jag får på bb denna gången. Alla måsten här hemma lär ju inte försvinna

• anjiali

Nykter midsommar men min man kör inte ändå. Han har inget körkort . Känns inte som Något större bekymmer, finns så mycket alkoholfritt som är gott. Firar med två andra barnfamiljer och alla mammor är på smällen .
    Det blir taxi eller mamma som kör.

• anjiali

Min fina man har skruvat ihop grillen till midsommar i flera timmar nu efter att jobbar och gått upp fyra på morgonen tagit hand om barn, lagat mat och fixat tält plus en massa annat.
    Har inte hjärta att säga att den är jätte sne och skev . Vi får ha en skev grill, den funkar säkert ändå :p

Svar på tråden Juli bebis 2012