Feah : Ha ha :D du måste ju ha rekordet !!!
Angående värkar så med första inväntade jag regelbundenhet och när jag kände att det var svårt att hantera värkarna åkte vi in och då var jag öppen tre cm. Men i undersökningsrummet ändrade värkarna karaktär ytterligare och minns att min kommentar blev att fy f*n det här kommer inte bli roligt. Då var det panik ont. Tyvärr fick jag inte bra stöd av bm och min man visste nog inte vad han skulle göra. Spände mig så i värkarna så jag tror jag motverkade hela förlossningen. Fick EDA och totalt var vi inne på förlossningen från 3 på natten till 16 på em då hon föddes.
Med tvåan startade det med värkar klockan 23. Fullt hanterbara, korta och inte regelbundna. Ringde och kollade de läget på förlossningen och det var fullt på östra men vi kunde åka till Mölndal. Men jag sa att jag avvaktar hemma eftersom det inte var så farligt. 10 min efter det fick vi ringa barnvakt och hon som skulle köra för det blev en enda värk nästan utan paus. En helvetes resa in till förlossningen skrikandes och väl där gick vattnet när jag skulle upp i förlossningssängen ( inget förberedelse rum) och några krystvärkar senare var hon ute. Så det var på håret. Ett rödljus till på vägen och jag hade fött i bilen.
Så denna gång tänker jag inte invänta regelbundenhet, då kan det vara för sent. Åker hellre in och avvaktar i cafet eller får åka hem igen om det är falsklarm.
Men just nu känns det som om det aldrig är dags. Tre veckor kvar
minst !!!