Inlägg från: anjiali |Visa alla inlägg
  • anjiali

Juli bebis 2012

Å mera bebisar grattis !!! Skönt att lilltösen mår bra.

Sovit som en kratta inatt . Sen är bebisen jätte lugn sen igår vilket gör mig lite stressad och orolig. Vill (kan) ju inte åka in på koll idag. Var där häromdagen då av annan anledning och allt var bra. Visserligen gjorde man en kurva och inget ul.
    Har tusen saker på listan idag att göra plus åka in till götet och lämna tillbaka barnens kusin . Em också fullbokad inför midsommar. Mannen jobbar. Vill ju inte dra hem honom i onödan. Vet att man skall ringa när man är orolig. Men avvaktar en liten smula.
    Dricka kallt vatten var det man skulle göra, eller hur ???

• anjiali

Går in i vecka 38 enligt ägglossningen idag . 21 dagar kvar !!!
    Väskan är nästan packad. Svårt med kläder till mig tycker jag. Bh- arna använder jag. Kommer det vara jätte varmt och högsommar eller kallt ??? Får packa kläder för båda typer av väder. Än så länge har jag bara mysbyxor och t-tröja. Har inga bra amningstoppar.

Någon som vet vart jag hittar bra amningslinnen???

• anjiali

Sajo : härligt ! Vi köpte ny i vintras, vet hur förväntansfull jag var .

Jämtlanstuss: känt av bebis lite grann men mycket mindre än vänligt. Nu skall jag lägga mig och se om jag kan buffa fart på den. Annars får jag väll ringa :-/.

• anjiali

Tack för alla tips om linnen . Skall se om jag kan få till en tur till affärerna nästa vecka. Har känt lite små rörelser nu men inte mycket.

• anjiali

Oron över att det var lugnt i magen har lugnat sig. Under bilfärden för att lämna av barnens kusin satte bebisen igång å böka. Borde ha sjunkit ner lite för det ilar lite när hen bökar på. Snart är midsommar över och då blir det äntligen vila . Vilket tempo det varit den senaste tiden. Å nätterna är hemska. Svettas kopiösa mängder och vaknar stup i kvarten.

Så jag hakar på med projekt vräkning !!! Rulla rulla bröstvårtor, promenader, färdknäppar osv... Skippar hallonen dock.

Sitter för tillfället å tittar på en unge i minuten. Vet inte om det är bra eller dåligt. Skräck blandad känsla :-/. Inser att jag faktiskt är dåligt mentalt förberedd på att föda denna gången. Har inte riktigt fattat att det är på riktigt på nått konstigt vis.

Å glad midsommar på er alla .

• anjiali

En liten : vad spännande !!!

Trolla 75: kollar på TV4 play.

Sajo: jätte fin bil

Varför går jag och lägger mig ??? Är ju inte trött. Det är varmt och jobbigt och jag har ont i kroppen och näsan är tät !!! Lika bra att gå upp igen . Kommer vara as trött imorgon. Men ligga och snurra i sängen suger !!!

• anjiali

Se där ja !!! En natt mindre att ta sig igenom och en dag närmare bebis .

Hoppas ni får en riktigt fin midsommar !!!

• anjiali

En liten : jag vill också köpa en sådan. Kostar runt 400 kr dom jag hittat så hoppas det är värt det.

• anjiali

En liten : hur går det ???

Äntligen är midsommar över och nu är de flesta saker som vi planerat över och jag ska ta det lugnt fram till bebis. Har visserligen varit en trevlig afton men nu är jag trött. Sov ju inte nått vidare i natt. Bebis bökar och det känns för första gångerna som om det börjar förbereda sig ytte pytte . Ilar och bränner ner i snippan.

Det var någon som undrade om belly bandit. Det är nog ingen sådan jag sett utan en korsett på baby butikerna som är till för efter förlossning. Ingen aning om vad den heter. Den jag såg där kostade 400 kr.

Japp svullen värre här också. Obehagligt är det, mest i benen idag. Imorgon blir det Stödstrumpor.

• anjiali

Sova är ju absolut överskattat. Varit vaken en timma nu och kan inte somna om. Fattar inte varför kroppen måste "träna" på att inte sova. Den får ju uppenbarligen sin träning sen ändå. Har varit uppe och käkat frulle :p, kan ju behövas så här efter midsommar maten. Funderar på att ta Alvedon också, höfter och rygg är smått förstörda efter allt röjande och fixande.

Svar på tråden Juli bebis 2012