-
nej asså vi köper inte kläderna själva men det ska in anställningsnummer och namn och skit i alla kläder så då får man beställa kläder ohc så kan man hämta ut det senare! det e såna där blåkläder hängslebyxor med elastiskt band i sidan!MissMurrig skrev 2012-05-03 21:04:43 följande:Jahaa.... Nä det låter väl inte så skoj, men har haft såna jobb med, där man inte ser ut... Så ni köper era egna kläder då eller? Tänkta när jag jobbat på IKEA och Zara så hade de mamma-byxor som jag kunde ha, eftersom man var ju tvungen att ha deras kläder.
-
idag är jag i v29+3, det var den dagen som mitt vatten gick förra gången så jag kan säga att jag sov väldigt dåligt i natt! men än så länge är här lugnt=)
Haft en underbar fullbokad helg denna helgen med besök hos vänner för grillning i fredags och passade då även på att sniffa på deras lille född i slutet på februari!
Igår var det grillning hos andra kompisar där tjejen just nu är i v37 =) vilken go stor mage!
Idag ska vi iväg till svärmors restaurang först, käka lite lunch och låta grabbarna bus leka lite med sin farmor sen ska vi på kalas hos min morbror så då blir det ännu mer god mat och antagligen massa rolig lek för grabbarna eftersom deras sysslingar är med =) -
Usch vad jag avskyr måndagsmorgon :( jag var så trött bär klockan ringde i morse, speciellt när min man är ledig och följaktligen gick och la sig klockan 3 och då skulle kolla lite grejer på iPaden! Det var so en lampa rakt i ansiktet på mig ju, två timmar innan jag skulle upp!
Är det någon mer som har ordentliga svettningar på natten förutom mig? Sover så jäkla dåligt pga att jag är så varm!
Igår var det v 29+3 vilket var den dagen mitt vatten gick med grabbarna så då sov jag ännu sämre av ren oro men allt e ju lugnt så nu går jag på "övertid" -
Snoffsan08: ja alltså det e ju ganska stor skillnad på att vänta en eller två och risken för prematurfödsel är mycket större med flerlingar, det e mest mitt huvud som spelar mig spratt eftersom det är den enda graviditeten jag varit med om!
Har inga som helst känningar på att det skulle vara på g men det hade jag inte med grabbarna heller! Vaknade på natten av att vattnet gick och inga läkare kunde heller svara på varför då jag inte fick värkar eller livmodertappen påverkad alls..... -
Nyss hemkommen från UL och kan konstatera att livmodertappen är opåverkad, lagom med fostervatten, moderkakan HAR vuxit med upp och sitter mitt på magen och bebis låg på 1500gr nu :) (tyvärr hann min Karl säga till läkaren att vi INTE ville se kön medan jag var på toa så jag vet fortfarande inte vad det blir) lite besviken att vi inte fick någon bild med oss hem men men!
-
Herre Gud min skapare! :p vad jag är trött nu :s hur fan ska man orka jobba hela dagen?
Idag liksom resten av veckan blir det låååånga dagar! Min man jobbar dag nu (skift) och eftersom vi bara har en bil för tillfället så får man ju räkna ut vem som ska ha den och vad som e bäst, resultatet är ju att jag får åka kollektivt i tre dagar så idag gick jag upp 4.25 och kommer vara hemma ungefär 17.30 ikväll....likadant torsdag, fredag! Det är nästan omänskligt att gå upp så tidigt! Fattar inte hur folk orkar:s -
Ah shit det kan jag tänka mig var tufft! Vi gör rätt långa dagar med, börjar 6.42 och slutar 15.48 och så har jag rätt lång resväg! Det värsta är ju bortsett från att man är trött också att hämta barnen på dagis klockan fem och sen göra middag och sen hinna få lite kvalitetstid innan dom ska sova klockan sju!
-
Jag har också tänkt jobba fram till midsommar :) när har ni bf ni andra som tänkte gå då? Vi får se om jag klarar av att jobba till dess dock med tanke på att jag redan har problem att nå en del av materialet på jobbet pga magen:)
-
Jag har inte bf fören den 19:e så jag blir hemma i nästan 4 veckor innan! Barnen kommer få vara på dagis fram till semestern sen åker dom iväg en vecka med mina föräldrar så jag hoppas att bebis vill passa på att komma ut den veckan :/ tyvärr kan man ju inte planera det! Min man kommer också jobba fram tills det är dags, sen tar han sina tio dagar och efter det blir det semester:)
-
Vecka 30+0 idag:) 10 veckor kvar! Nu är det på riktigt:)
Sommaren är lite på g och magen är i vägen på jobbet! Då vet man att det snart är dax:€