• SaJo81

Juli bebis 2012

JennyL88 skrev 2012-04-28 10:24:41 följande:
    Kul att höra att era bebisar växer så braSolig

Jag får inte veta vad min bebis väger förens v.32 då jag ska på ultraljud.
    Då får jag domen för om jag ska göra kejsarsnitt eller föda som jag vill vaginalt.
    Är så att min moderkaka inte kommit upp som den ska.
    Någon som har råkat ut för detta eller ha kunskap om det?
    BM vill inte säga så mycket, bara för att man inte ska oroa sig i onödan..

Tror jag börjat få foglossning.. Gör svinont i bäckenet så jag mår illa.
    Men de lilla livet där inne sprattlar på som vanligtHjärta
    jag ska på UL den 8 maj (i vecka 30) av samma anledning, problemet var på RUL att när hon kollade från ena hållet såg det INTE ut som att moderkakan låg i vägen men från andra hållet gjorde det det...den BM sa att vanligast följer moderkakan med upp på magen i takt med att livmodern växer så jag hoppas den flyttat på sig då jag verkligen vill föda vaginalt! har ju bara ett akut snitt bakom mig och vill göra det "riktigt" denna gången!

• SaJo81

Prognos från BM idag v 28+4

Sf-mått: 28
    Blodtryck: 111/67
    Järn: 107
    Och sockret har jag glömt nu :p men det var perfekt sa hon:)
    Har gått upp från 65,1 vid inskrivning till 79,7 :s

• SaJo81

Och hjärtljuden låg på 154 så det var fint med :)

Nästa tisdag är det UL för att kolla moderkakan!

• SaJo81
    MissMurrig skrev 2012-05-01 08:12:06 följande:
    Nja vet faktiskt inte om jag köpt allt. Har ju massa saker sedan tidigare. Men väntar på min vagn och babyskydd som jag ska få av min kusin.. En stor grej som vi inte har köpt som ska köpas innan är en BIL! 

Här är det också den "lilla" saken BIL som ska köpas innan bebis kommer, vi har haft en sån j*vla otur om man får uttrycka sig så att vår v70 gav upp för två månader sen, så illa så motorn skurit sig....fick sålt den för hela 10.000 :S sp just nu kör vi runt hela familjen i vår "pendelbil" en Ford Focus, den e ju visserligen en jättefin bil och inte jätteliten heller men 3 barnstolar kan vi bara glömma!!!
    Vi har bestämt oss för att köpa en Ford S-max denna gången i alla fall men vi inväntar skattepengarna som vi tänkte ha som del av betalningen =)

Annars ska vi nog bara köpa juniorsängar till killarna så lill*n kan få en av spjälsängarna och så sånt där som blöjor och så....allt annat finns antinen kvar sen killarna var små ellr så har vi köpt =)

• SaJo81

Härligt med dundervädret på första maj:) njöt i fulla drag med en tripp till Slottsskogen och hem till kompisar för grillning och massa lek och bus för barnen! Fick e go bonnebränna med :p haha!

Min i magen har börjat trycka uppåt mest, revben och magsäck verkar inte ha någon naturlig plats längre....hur ska det bli sen? Har ju 12 veckor kvar :s

Måste dessutom se om jag kan få gå till förrådet på jobbet idag och beställa nya byxor, får nog skaffa såna där heta hängslebyxor att arbeta i för oavsett hur stora byxor jag tar på mig så trycker det obehagligt mot magen (eller nedanför) brukade ha storlek 48-50 ungefär på arbetsbyxorna förut och nu sitter jag här i ett par 56:or.....resultat: väldigt vida, väldigt långa :s haha!

• SaJo81

MissMurrig: jag jobbar på Volvo Lastvagnar, montör/truck/sekvenspackning! Förjävla tråkigt jobb när det är 20grader ute och jag jobbar nästan mitt i fabriken så jag knappt ser ut.....

• SaJo81

Anjiali: GRATTIS :) härligt! Hoppas på fint väder framöver nu när du ska vara hemma då!

Själv har jag precis skickat iväg papprens och ansökt om GP, ( hade ju inget jobb så jag planerade inget sånt men det fick man ju ändra på nu...) tänkte dock försöka jobba fram till midsommar...så fyra veckor innan ungefär....

• SaJo81

Det är väl den mot bristningar på magen som har mandelolja. Sen finns det ju förberedelsekrämen också till underlivet! Eller pratar alla om olika saker :s :)

Idag går jag in i vecka 30 (29+0) har en egen liten milstolpe om några dagar, 29+3 gick mitt vatten förra gången så där är en dag som jag vill komma förbi intakt, samt 30+1 när grabbarna föddes! Snart där nu ju!

Igår lyxade vi till det ordentligt:) för det första var det ju helt fantastiskt väder ute och för det andra så fick jag glädjande nyheter från jobbet (att jag ska få lön, haha) så vi tog med oss barnen till restaurang hemma och satte oss på uteserveringen vid ån och käkade Plankstek och njöt :) fina grejer....

• SaJo81

Aha...tänkte köpa den där förberedelseoljan med, kan den starta förlossningen alltså? Kanske man kan va väldigt intensiv med den sista två veckorna så kanske bebisen kommer när man "vill" vi har ju BF 19juli och ska på ett bröllop 30juni och ett 4 augusti, hade varit bra om bebisen kommer precis där mittemellan:p haha

• SaJo81

här är en till som känner sig stor och fet! har gått upp 14,6kg sedan inskrivningen och jag hörde någon säga att man går upp ungefär lika mycket EFTER vecka 30 som man gjort på hela graviditeten innan.....ska jag gå upp 30kg allt som allt då???? usch o fy nej det hoppas jag då verkligen inte......

Svar på tråden Juli bebis 2012