• SaJo81

Juli bebis 2012

usch och fy! (känner att jag bara skriver när jag ska gnälla, så förlåt) igår tapetserades äntligen vårt sovrum vilket betydde att det var ganska mycket fix och don hela kvällen! höll på att greja hemma från att jag kom hem vid fem till klockan ett i natt och idag ska vi fortsätta!men shit jag har sååå ont i ryggen nu! speciellt ischias besvärar mig nu tyvärr....
    idag blir det la mest plock och skräpsläng iofs, tavlor ska upp, lådor som ska rensas, skit som ska slängas!

det blev i alla fall riktigt fint i sovrummet! nu vill jag bara åka till ikea och köpa dom sista grejerna med:P  

• SaJo81
    En liten skrev 2012-06-06 09:44:22 följande:
    Men lilla du, har du nu så ont så borde du vila. Det är iof lättare sagt än gjort. Men skit i lådor och annat och vila om du har ont. Maken får ta det eller det får stå kvar till tiden efteråt. Jag har glömt bort om du kommer ha stora barn hemma på sommarlov också annars hittar du säkert lite tid när liten har kommit. Du måste ha ork sista tiden.
    Det är inte hela världen om det är lite skräp kvar och allting är inte perfekt hemma. Liten i magen kommer inte minnas det sen i alla fall...Oskyldig
    Vi har inte fått upp tavlorna och vi flyttade in och helrenoverade för ett år sedan.... Jag har tom vissa lister hemma som inte är målade.... Men det är ingen som har märkt något när jag påpekar det! Glad
    jo jag vet, vi har varit utan lister och tapeter i det rummet i 1,5år!!! så det var på tiden att få ordning där lite....nej jag hoppas väl att karln tar allt det tunga arbetet idag,han har en kompis som kommer hit idag och ordnar till våra uttag med (flyttat på några) han kanske kan hjälpa till med lite tyngre grejer! 
    behöver tyvärr tvätta också och vilken dag passar bättre än den som man e ledig på? imon ska jag ju jobba igen!
    jaja, jag ska i alla fall alldeles strax fixa gröt till mina gossar sen får dom sova middag så jag kan vila på soffan en sväng=) 
  • SaJo81

Vecka 34+0 idag! Sex veckor kvar och jag är förbaskat trött på det nu!
    Det blir kanske bättre iofs när man får sluta arbeta men har ju inte sökt gp fören till midsommar så jag har två veckor kvar att arbeta först och Faaan vad tungt det börjar bli, underlättar ju inte direkt att ma inte får sova ordentligt på nätterna heller...

På lördag ska jag på möhippa, tur att det är en lugn möhippa för hur hade jag orkar annars? Följer ju inte med ut och festar och så men ska ju i alla fall vara med från klockan elva och middag äter vi vid sju på kvällen så man är ju ändå borta hela dan!

Tur i oturen på nåt sätt att den andra möhippan jag var bjuden på blev förflyttad till en dag ja inte kan för jag vet fasiken ute om jag hade orkat en till!

Bröllop ska vi gå på med den sista juni! Kommer vara hyfsat höggravid och har fortfarande inte hittat nåt att ha på mig då! Fasen va svårt det e att hitta en snygg klänning som passar över magen! Någon som har bra tips?

• SaJo81

Tack alla för länkar till fina klänningar:) gillade alla men tror att den i mitten från bonprix var mest jag:) ska kolla lite noggrannare när jag kommer hem till datorn:) hur är dom med storlekarna på bonprix? Tycker det e svårt att veta vad man ska ha för storlek nu!

Apropå vilan så ja! Jag vilade nästan hela dagen igår, det var välbehövligt och skönt! Idag sätter Karln upp tavlor och fixar uttagen sen hoppas jag på lite skattepengar idag eller imon så jag kan åka till Ikea och köpa det sista!

• SaJo81

Japp dom börjar betala ut idag men man kan ju lika gärna få dom nästa vecka eller så:) får se om jag hinner få mina innan midsommar, blev granskad och enligt tjänstemannen jag hade kontakt med så KANSKE ja skulle hinna få dom i alla fall eftersom jag hann skicka in alla papper innan maj var slut, min man får ju sina i alla fall och han får lite mer än vad jag skulle få:)

• SaJo81

Mina har inte heller kommit än:/
    Anijali: ja! Det kommer brev hem om man blev granskad, fick det i mitten på maj!

Har en bra dag so far:) e supertrevlig kvinna från fk ringde på rasten (med oturen jag haft innan så trodde jag knappt det jobbade några trevliga på fk) min gp blev beviljad i alla fall :) och dessutom svarade hon väldigt behjälpligt på alla mina frågor:) hon borde få dagens ros:)

• SaJo81

Var på Möhippa igår och oj vad det känns idag alltså!
    åkte hemifrån vid nio på morran för att hinna lämna barnen hos min mamma innan möhippan sen var jag inte hemma fören efter elva igår kväll......jag rä sååå trött!

Tack och lov i alla fall att bebis låg så bra i magen att  magsäcken inte kom i kläm, fick plats med både förrätt varmrätt och efterrätt :P haha!

idag blir det bara lugn och ro i alla fall! nästa helg ska jag iväg och handla det sista för att fixa ordning här hemma: en byrå, två juniorsängar (så lill*n i magen kan få en av spjälsängarna) ett skötbord och en sänghimmel=) 

• SaJo81

Idag fick några av våra närmsta kompisar sin tös:) hon gick tio dagar över tiden så vi har väntat varje dag på ett mms:) nu är det bara 5,5 vecka kvar för egen del!

Också sjukt boa-sugen:) har precis fått tapetserat sovrummet och har lite smått som ska köpas in dit sen vill jag hinna måla om i köket och greja innan liten kommer:) ska spara lite av det tills jag går hem med gp om två veckor dock:)
    Näää nu måste jag sova, upp 05.15

• SaJo81

HannaVirrpanna: har bf 19:e juli här och vi bor trångt därav anledningen till varför jag boar tror jag! Måste rensa nåt in i h*lvete! Vi bor i en trea och har tvillingpojkar sen innan så för att vi alla ska få plats utan att man ska bo i en labyrint blir det mycket boande!

• SaJo81

HannaVirrpanna: jo vi kollar också efter större men i Kungsbacka där vi bor är det förbannat dyrt med hus och vi trivs skitbra så vi vill inte flytta härifrån! Våran trea är aningen större än eran då 74kvm så pojkarna har eget rum och lill*n ska bo inne hos oss än så länge! Drömmen hade ju varit ett hus innan året är slut men man kan ju inte flytta för flyttandets skulle heller, man ska ju hitta RÄTT! Och för rätt pris :p vart bor ni?

Svar på tråden Juli bebis 2012