Inlägg från: SessanM |Visa alla inlägg
  • SessanM

Juli bebis 2012

Skuttare: jag ska prova det! Hon ser dig då?

Har allas barn snutte? Emilia har bara sina nappar som hon byter och håller på. Vi har provat att införa snutte men hon är inte intresserad.

• SessanM

Chess: usch vad hemskt!! Fy vad orättvist livet kan vara.

Tro det eller ej, men idag på dagen har Emilia somnat helt själv två ggr.. Återstår att se hur det går i kväll. Håll tummarna för oss :D

• SessanM

Läggningen igår gick sådär, hon var ganska ledsen och vi gick in och lugnade henne några ggr men hon somnade tillslut själv i sin säng.

Vi provade att lämna henne själv och då var hon förbannad, men så länge vi hörde att hon bara var arg och ropade på uppmärksamhet lät vi henne hållas. Så fort det övergick till att vara ledset gick vi in, lugnade henne och gick sedan ut igen.

Under kvällen hörde vi henne flera ggr men hon somnade om själv efter Max en minut alla ggr utom en då hon var ledsen och vi fick gå in.

Summan av denna natten blev därför;
    Somnade 19, vaknade ca 22 och sedan 4.45 då fick hon en flaska och sov sedan i vår säng till 7.40. Jag är nöjd och hoppas det fortsätter åt samma håll :)

• SessanM

Haha det var samma här. Jag somnade strax efter 11 och var rätt pigg där vid femsnåret :D

• SessanM

Det går helt vansinnigt fort, på både gott och ont ;) Tänk vad man längtade för ett år sedan!

• SessanM

Oj, "leder" Emilia med sina åtta tänder?

Vi har varit i Skåne ett par dagar och då passade Emilia på att både sova sin livs första hela natt och ta sina två första steg :) Nu har hon dock blivit dålig och har feber stackarn. Och vi som ska ut och segla i morgon.. Får se vad doktorn säger sedan då det väser en aning när hon andas :( Men det är nog ingen fara, bara febern försvinner!

• SessanM

Grattis alla nyblivna ettårigar!! Om 8 dagar är det Emilias tur. Just nu har vi det lite jobbigt då tand nr 9, och gissningsvis även nr 10, är på väg. Ajaj, inte kul alls :(

Det är så häftigt nu när man märker att hon förstår mer och mer för varje dag, kan peka ut kroppsdelar, pekar på det hon vill ha, luktar när hon ser en blomma osv. Riktigt kul! Men oj vad fort det går, snart börjar de väl skolan ;)

• SessanM

Grattis till kommande bebis och till lilla frökens framsteg ;)

• SessanM

Emilia blir ett år i morgon :) Vi planerar bröllop till våren och väntar tills efter det med nr 2, det känns lagom för oss. Jag har inte känt mig sugen på en till förrän nu (även om jag ändå tänkt att vi vill ha två). Förutom i natt har sömnen blivit sååå mkt bättre och hon har faktiskt sovit i princip hela nätter i en vecka nu, endast några uppvak på kvällen och det känns helt ok!

Svar på tråden Juli bebis 2012