Juli bebis 2012
Vad skönt att höra att man inte behöver få de att somna själva än. Här vaggar vi Emilia till sömns och har varit lite orolig för att vi kanske borde sluta med det men då kan jag vara lugn :)
Vad skönt att höra att man inte behöver få de att somna själva än. Här vaggar vi Emilia till sömns och har varit lite orolig för att vi kanske borde sluta med det men då kan jag vara lugn :)
Även vi har varit och fått 5 månaders sprutor igår. Det gick bra fram till kvällen, Emilia var väldigt ledsen och ville absolut sova på oss i natt. Lite varm har hon varit också men idag är hon iaf glad igen (än så länge).
7335 g och 66 cm var hon, lilla stora tjejen :)
Sömnen är fortfarande dålig. Dock lite bättre än innan. På BVC trodde de att en tand kunde vara på g, vi får väl se. Annars börjar man bli rätt mör efter 2 månader med dålig sömn...
God jul allihopa!
Chess, låter precis som Emilia det du skrev om uppvak under natten. Dock äter hon bara en gång, men det är de andra uppvaken som tär på en...
Är det någon som ger gröt något mål om dagen? Emilia har börjat äta gröt till frukost och hon verkar hålla sig lika länge som på en flaska, däremot skulle hon definitivt kunna äta mer, borde jag ge mer..? Sedan står det på paketet att man kan ha i lite fruktpuré, är det onödigt att vänja henne vid frukt i gröten? Än så länge har jag valt att vänta med frukt tills hon smakat på andra saker..
Dumma frågor från en förstagångs mamma ;)
Tack för svaren! Då väntar jag med frukten ett tag till, hon älskar ju gröten bara som den är :) Det är lurigt med maten tycker jag. Emilia är väldigt svår att läsa av när hon är hungrig så därför känns det lite jobbigt att gå över mer till mat då jag vet att hon blir mätt med flaskan och hur länge hon håller sig mätt. Hur visar era barn att de är hungriga?
Jag köpte en färdig burk med fisk från 5-6 mån, gissar att det är ok då?
Att det ska vara så jobbigt med sömnen... Hon somnar ju så lätt efter sista flaskan men sedan vaknar hon, och vaknar och vaknar. Jag blir galen!!
Ang. maten kanske vi ska utöka lite, skönt om hon kan sluta kräkas så mycket. Än så länge har vi dock inte haft några större framgångar med annat än gröt (som hon älskar) och potatis/majs puré. Tänkte testa sötpotatis, någon som har en idé på vad jag kan blanda den med för protein?
Juliaannaeva: härligt med semester i värmen! Vi ska till gran canaria i februari så tar gärna emot tips om att resa med liten när ni kommer hem :) Eller om ni andra har något bra tips!
Barnmat får man ta med tom i flytande form för att täcka resans längd.