Inlägg från: SessanM |Visa alla inlägg
  • SessanM

Juli bebis 2012

Samma här med 3-4 30 minutare.. Jobbigt men vad gör man?

• SessanM

Blir era barn inte ledsna när de är trötta? Tänker på det här med att inte sova efter 14.. Ska också testa, nätterna är verkligen katastrof. Jag orkar snart inte mer. Jag fattar inte att hon ska vakna hela tiden, hon har ju inte direkt några problem med att somna? På BVC sa de bara; tänder, men det tror jag inte på då det hållit på i över tre månader nu.

Vi bytte till sittdelen för ca 1 månad sedan men har också åkpåsen och mest liggande än, men det är nog mest för att det blåser jämt ;)

En rolig sak också! Idag satt Emilia själv en längre stund :)

• SessanM

Då har jag fått svar på varför de två senaste nätterna varit extra jobbiga, det är en liten tand som tittar fram. Syns inte direkt men man känner något vasst. Stackars min lilla skrutt! Hur länge har de ont när en tand bryter ut?

• SessanM

Vi tjoffade in en Alvedon och hoppas på det bästa i natt. Jag ska dock till mamma och pappa och sova i natt, måste få en ostörd natt annars går jag under..

• SessanM

Jag har inte heller fått tillbaka mensen. Är dock inte förvånad då jag endast hade det 2 gånger på ett år efter att ha slutat med p-piller, ett under att jag blev gravid :))

• SessanM

Vi kör också nestles havregröt, samma konsistens i blöjan som chess beskrev. Har däremot svårt att få i henne vatten, någon som har något tips? Vill gärna att hon gillar vatten när vi ska till Spanien om några veckor :) Provade med mangobitar idag men det gjorde ingen direkt skillnad.

Jag har också endel kvar att gå ner, typ 9 kg.. Vi kör väl någon typ av GI på vårt sätt här hemma. Har blivit något kg minus än så länge iaf.

• SessanM

Vad tusan ska vi göra med ungen? Hon vaknar ju 1000 ggr på kvällarna. Idag orkade vi inte springa fram och tillbaka hela kvällen så nu sover hon i min famn, men spänner sig och skriker till lite då och då. Kan hon ha någon allergi?
    Nätterna är lite bättre sedan Emilia tagit mannens plats i sängen och jag i princip lugnar henne i sömnen. I morgon är det jag som ringer BVC och hör om de kan hjälpa till på något vis, såhär kan vi inte ha det!!

• SessanM

Skuttare: 24 och en halv.. Men har ju varit såhär så himla länge nu..

• SessanM

Jag får väl stå ut ett tag till.. De säger ju att det ska bli bättre vid 6 mån så får hålla tummarna för det.
    De 2 senaste nätterna har skrutten dock vaknat och varit väldigt ledsen/gnällig vid flera tillfällen så jag hoppas det "bara" är en till tand på g för innan har det ju iaf gått fort för henne att somna om igen..

Appen heter förresten wonder weeks och finns till både iPhone och android, den är faktiskt ganska bra.

Svar på tråden Juli bebis 2012