Inlägg från: SessanM |Visa alla inlägg
  • SessanM

Juli bebis 2012

Idag sov hon bara 2 gånger på dagen. 45 min på fm och kanske 20 på em, detta var dock ovanligt lite men verkar iof inte spela någon roll hur mkt/lite hon sover på dagen.

Är i princip omöjligt att hålla henne vaken från 15, provat någon gång men inte hjälpte det heller... Fattar inte att hon orkar, hon är ju ändå glad och pigg på dagarna.

• SessanM

Emilia kan inte heller vända från mage till rygg men tvärtom. Hon sover gott på mage men när hon vaknar till blir hon förbannad.

En annan grej, sedan E lärde sig sitta är det det enda hon gör. Känns ju inte direkt som att det främjar kommande framsteg?

Och en till grej, sätter ibland henne i sängen om jag ska göra något så leker hon med sin mobil. Idag när jag kom in höll hon precis på att försöka resa sig upp med hjälp av sängkanten. Har ni sänkt ner sängen än?

• SessanM

Usch, i morse ramlade Emilia ur soffan fastän jag satt bredvid. Som tur var slog hon inte i bordet och allt gick bra. Men oj CAD rädd jag blev.

• SessanM

Vad tror ni om kassler i barnmat? Är det för salt?

• SessanM

Stackars bebisar med ont i magen, inte kul för någon.

Jag har inte vågat skriva tidigare men nu var det 4e natten i rad Emilia sov bättre. Vaknar inte alls lika ofta och nu får vi tom sova ett par timmar i sträck innan det vaknas igen :D Dessutom har hon sovit i sin säng hela natten, utom någon timme på morgonen, vilket är så skönt för min ömma kropp. Jag hoppas verkligen att det fortsätter såhär.

• SessanM

Sladdis: vad skönt! Hoppas det fortsätter i den takten.

Emilia vaknade endel igår kväll (men ändå mkt bättre än innan) och efter att vi gått och lagt oss bara 4!!! gånger. Tyvärr sov jag dåligt ändå, typiskt..

• SessanM

Tekla: Usch då! Stackars liten :( Men skönt att det verkar gå åt rätt håll då. Han får krya på sig.

• SessanM

Vilken fantastisk natt vi haft! Emilia vaknade 3 gånger i går kväll och 2 (!) i natt, helt sjuk ju! Vågar dock inte hoppas att det fortsätter så men bättre har det ju definitivt blivit. ÄNTLIGEN!!

Svar på tråden Juli bebis 2012