Inlägg från: nilepile89 |Visa alla inlägg
  • nilepile89

Juli bebis 2012

Ja för nu kommer de med runt 10 minuters mellanrum . Men fortfarande hanterbara. Va jobbigt att det inte kan sätta igång pang bom nu. Hoppas det händer mer nu till kvällen eller natten. Juliaannaeva hoppas det tar fart av sig själv nu. Men snart får du träffa din lilla :)

• nilepile89

Usch va öm jag är i brösten. Lillan vill suga dygnet runt sover ingenting. Idag blir hon 2 dygn klockan 14 så går in på 3 dygnet. Men jag funderar om jag kan ge henne lite tillägg för att göra henne mätt eller napp om det är sugbehovet. Ammade henne 2 timmar i sträck om inte mer inatt och då sover hon på mig i ca 1 timme sedan vaknar hon igen och gråter slänger sig till bröstet. Jag kan knappt gå på wc ju. Bm säger att det är så nu. Men jag mår så dåligt känner mig otillräcklig. Dålig sömn i 3 dygn sovit sammanlagt 6 timmar kanske. Förlåt men måste gnälla lite. Första gångs mamma som man är.

• nilepile89

Tack för råden :€ jag hoppas det blir bättre när mjölken rinner till. Hon tar inte min bröstvårta så bra heller så måste använda amningsnapp. Försöker med bröstet mycket men det vill hon inte. Förresten när kunde ni gå på toa och bajsa?? Kan inte baja fast det känns som jag skall göra det så hård i magen.

• nilepile89

Hur funkar det med barnbidraget hur får de reda på att barnet fötts ?? Skall jag höra av mig eller ?? Här har man 19 kg att gå ner till önskevikten. Gick upp 20 har nu tappat 10 iaf.

• nilepile89

BVC kontroll i tisdags hon har inte ökat sedan bb :/. Så nu blir det tillägg efter varje amning. Resulterade i en glad Lea som precis sovit 4 timmar. Det har hon aldrig gjort på natten innan. Jag hoppas verkligen min älskling ökar i vikt nu. BajsAr som en häst gör hon iaf.

• nilepile89

Min flicka måste jag väcka mellan målen hela tiden nu. Känns som hon inte gör något annat än sover. Hon skulle kunna sova över målen om hon kunnat känns det som. Hoppas bara att hon gått upp nåt i vikt på tisdag. Men det kan väl va att hon blir mätt hon får ersättning efter varje amning nu. Men hon har ju inga syskon som stimulerar. Tänkte på era som sover som har syskon

• nilepile89

Ja jag undrar oxå det med underlivet ??!! Mitt ömmar fortfarande mycket men fet var iofs bara 8 dagar sedan hon kom

Svar på tråden Juli bebis 2012