Juli bebis 2012
Elias har ju inte fått sina tänder än, men tandhygenisten som var på BVC sa att man inte ska använda bedövningssalvor vid tandsprickning, det var bättre att använda Alvedon, men tänker mig att alla säger olika där också
Elias har ju inte fått sina tänder än, men tandhygenisten som var på BVC sa att man inte ska använda bedövningssalvor vid tandsprickning, det var bättre att använda Alvedon, men tänker mig att alla säger olika där också
Ah men vad bra att höra att Alvedon är ett bra alternativ! Lilleman är ju tandlös men snart så får jag väl ge Alvedon för smärta också!
Idag blir Elias 7 månader, galet vad tiden går fort!!
Argh, inatt gick vi tillbaka till steg 1 i sömn. Okej att Elias varit sjuk/är sjuk och hostar. Men han somnade som vanligt strax innan 20, så sov han djupt till 23 då började han hosta och blev ledsen pga det. Stoppade om honom och sa godnatt, då låg han och gnydde, hostade och lyckades inte komma till ro. Så höll det på en timme, och jag tog upp honom flera gånger för att få honom att komma till ro. Efter en timme var jag så trött så jag lade honom bredvid mig i sängen, han snuttade lite bröst och sen sov han mellan oss till 6 då jag lade tillbaka honom i sin säng. Han sov 20min sen vakande han upp ledsen. Tycker så synd om honom. Men jag undrar om det är tandsprickning på G.
Till något roligt-igår köpte vi större lägenhet!! Känns så bra!
Hanna- tillgång till lägenheten 6:e maj men kommer bo kvar här till sista maj då vi vill passa på att tapetsera om osv.
Oh du har fått mensen tillbaka-känns som en tidsfråga innan min kommer också. Angående piller sa mim BM att jag bara behövde maila henne så skulle hon fixa med det, testa och se om din BM också kan göra så.
Chess-tack för länken
Elias är också tandlös
SessanM-precis så gör lilla Elias i sängen, vi ska sänka ned den till helgen tänkte vi. Nu ligger jag och vilar i soffan medan lilleman tar en paus (sover)
Bra med yoghurt! Men gissar den borde vara naturell för annars är det väl en massa socker i?
AnnA1985- jag är också gravid igen, går idag in i vecka 8+0, Elias är ju född sista juni och nya knodden planerad till början av oktober. Jag fick aldrig tillbaka min mens, så var väldigt chockad när jag insåg att jag igen var gravid. Dock fanns aldrig tanken på abort! Är själv orolig över hur det ska gå med två små barn. Men min sambo tänker ta pappaledighet med Elias i minst tre månader medan jag är ledig med kommande knodd-det kommer underlätta mycket.
Alla ni som har skitnätter-det hade vi också inatt, snyft, har ju varit så lyckligt lottade med att lilla E sover så bra. Antingen är det hans hosta/förkylning som gör att han sover dåligt eller så är det en tand på G. Jobbigt är det iallafall
Tack tack anjiali
Semper har en mild havregrynsgröt från 6 månader
Grahnkotten, och jag hittar den på Coop