Inlägg från: HannaVirrpanna |Visa alla inlägg
  • HannaVirrpanna

Juli bebis 2012

Jag skrev att jag inte kände mig bekväm med manliga BM. Att jag ville att dom skulle vara noga med att navelsträngen skulle slutat pulsera innan pappan klippte den. Att jag gärna tog emot studenter... Typ!

• HannaVirrpanna

Hoppas magsjukan går över snabbt!! Fy så obehagligt!

Är det någon mer än jag som känner att det sträcker och drar i benen, magen o höfterna? Speciellt om man kört bil eller ligger och vilar? Blir tokig! Är så trött i höfterna på morgonen att jag bara vill kapa bort dom... Nästan!

Jag har dock kommit på en lösning på att jag inte får sova så mycket! När min son vaknar på morgnarna byter min sambo blöja och gör välling och sen kommer min son in och gosar med mig och vi båda somnar om! Idag sov han till tio över nio och det är sjukt härligt! :)

• HannaVirrpanna

anjiali: STACKARE!! Hade inte pallat ditt mående! Aldrig! Varken gravid eller ej!

Idag har det varit så himla fint väder!! Har tvättat bilen och klippt gräsmattan... Jag kan knappt röra mig nu kan jag säga... Min foglossning som blivit så mycket bättre kom tillbaks ikväll. Förmodligen pga biltvätt + gräsklippning.

Jag och sonen är hos mina föräldrar ute på landet och har det gott. Vi körde hit idag så pappan ska få en ensam natt inför match... Känns bäst för oss båda tror jag. Så han har alla förutsättningar för att göra en bra match!

Det ska bli så skönt då han får semester! Tyvärr blir det ju ingen semester från fotbollen... men det blir ändå mer tid hemma med oss! Trots att bebisen inte är planerad så har allt löst sig så himla bra! Om den kommer då det är tänkt så är det precis under fotbollsuppehållet (som är typ 10 dagar per år) och även under hans semester! Så den måste komma då :) Eller tidigare, så länge det inte är bortamatch så är jag glad!

Förra förlossningen gick vattnet (och slemproppen??) på förlossningen, just innan han kom ut. Hade inte haft en endaste förkänning så det var väldigt svårt att veta om det var på riktigt eller om det var förvärkar typ :)

vad ska ni alla göra i helgen? 

• HannaVirrpanna
    FroggyL
    Du skriver att du vill att din man ska "hjälpa till", ser du det så? Att du har huvudansvaret och han bara hjälper dig? Ser din man det så? Det är ju inte så det ska vara, man ska hjälpas åt, inte hjälpa varandra när det kommer till hemmet och barnen. Jag skulle också bli fly förbannad i fall min sambo betedde sig så. Att han såg sig som barnvakt om han tar sonen eller liknande. Nu vet jag inte om din man ser det så, men det var bara ett exempel. Jag hoppas att din sambo fick skämmas ordentligt då han förklarade för dina föräldrar varför du inte var med. Jag vet dock (tyvärr) många som skulle skämta bort det och säga nått i stil med att du är kvinna och gravid och oj oj oj vad det är lätt att stöta sig då... Att kvinnan inte tas på allvar. Blir så arg! Men nu hoppas jag att det inte blev så!

Jag vet att jag kanske är ensam i detta nu, men jag såg att flera här på sidan fick lov att tvinga sina män till att gå på föräldrautbildningen som MVC håller i... Jag vet inte om du fick tvinga din man, vill bara få in det som en parentes. 
    Jag ser det som en självklarhet att båda ska gå för det är ju BÅDAS barn. Det är ju inte bara mamman som ska vara med på förlossningen eller mamman som ska ta hand om barnet. Det är ju faktiskt det viktigaste man har/får och det ska båda vara med på. Om det nu är så att min sambo skulle behöva tvingas till MVC träffar eller MVC utbildningar så skulle jag helt ärligt inte tycka att han var redo för att bli pappa...
  • HannaVirrpanna
    SaJo81 skrev 2012-06-15 23:21:00 följande:
    Min karl har ju planerat svensexa i x antal veckor och imon är det dags för den, för att jag ska slippa köra dit honom på morran och släpa upp grabbarna i ottan sover han hos en kompis, vilket betyder att jag inte sett honom alls idag, ser honom inte imon heller utan på söndag och då har jag ju praktiskt taget vart ensamstående i dryga veckan! Beundrar verkligen ensamstående föräldrar, det e faaaan inte lätt alltså! Jag är hyfsat trött på det redan och vill ha min man tillbaka!
    Jag blir så imponerad av sånna som du! Hur orkar du? :)
  • HannaVirrpanna

Åh! Jag skulle bara vilja ge er med jobbiga förhållanden en stooor kram och sen skicka era män på en kurs hos min sambo... Han gör såklart inte allt rätt han heller, men det beror ju på vad jag har för bild och i vissa lägen är väl den bilden lite väl hög. Det är jag väl medveten om. Men jag har aldrig träffat någon som har lika sunda värderingar och lika stort intellekt som honom... Inte direkt bilden man har av en fotbollsspelare kanske... :)

Jag är väldigt nyfiken på er alla... Kan vi inte göra en lista här där alla får berätta om sig själv lite...
    Ålder:
    Tillsammans med pappan till barnet?
    Jobbar med/ pluggar till/ arbetslös:
    Bor:
    Barn sedan tidigare:
    Drömmer om:
    Intressen:

Fyll i med mer frågor om ni kommer på nått! Är det någon som vill? Man får även passa om det är någon känslig fråga!

• HannaVirrpanna
    Ålder: 26 år
    Tillsammans med pappan till barnet? japp, 4 år i november
    Jobbar med/ pluggar till/ arbetslös:  "socialsekreterare i öppenvård", inom socialtjänsten med missbruk. Mitt vick gick ut sista maj, tyvärr för det var världens bästa och roligaste jobb!
    Bor: I en liten lägenhet i Umeå
    Barn sedan tidigare: Japp, en son som heter Frans som blev två år 17 maj.
    Drömmer om: Fast, roligt jobb så man kan börja söka sig ett hus!!
    Intressen: Människor, min sambo (tragiskt??), min son och trots mitt sporthat älskar jag att titta på min sambos matcher. 
Svar på tråden Juli bebis 2012