Inlägg från: HannaVirrpanna |Visa alla inlägg
  • HannaVirrpanna

Juli bebis 2012

grahnkotten: min son hade 37 cm i huvudmått och jag tror att man brukar köpa mössan efter huvudets mått? Polarn och pyrets hjälmmössor är bäst tycker jag! Köp inte på kappahl för dom suger! :)

Hallonbladste dricker man väl inte bara för att träna livmodern utan också för att avslaget ska försvinna snabbare och så? Att man stärker livmodern såklart också.

• HannaVirrpanna
    grahnkotten skrev 2012-06-19 21:09:54 följande:
    Tack för tipsen! Då ska jag kika på polarn o pryret.. det tråkiga är att dem är könsbestämda och vi vet inte vad det blir! Men men, iofs kan väl en kille ha röd mössa och tvärtom! =) 

Ang Hallonbladste så sägs det att avslaget blir mindre och det blir det iom att livmodern drar ihop sig snabbare(jobbar bättre), vad jag har förstått! Men kan ha fel.. Tänker mig att såret efter moderkakan som finns inne i livmoderna blöder och om livmoderna blir mindre snabbare, kommer också mindre blod..?! (egen teori, så ta det inte seriöst) 
    Ja men gud! Min pojke har då alla färger i världen och han är fortfarande pojke :)
  • HannaVirrpanna

Grattis till lilla Charlie!!

Här är allt bra. Vill bara känna av tecken nu när man läser om alla era tecken :)

Håller på att tvätta Frans bebiskläder för fullt och jag har så svårt att förstå att den kommer att ha dom där små kläderna...
    Sambon har just spelat sin sista bortamatch innan bebisen beräknas komma... Jag hoppas verkligen den kommer innan höstsäsongen drar igång! Från och med elva i kväll då planet landar så får det starta exakt när som helst :)

• HannaVirrpanna

Sockar!! Bebisen måste ju ha Sockar! Var ska man hitta bra Sockar till en liten bebis? Tycker de flesta åker av på en gång...

• HannaVirrpanna

Anjali: när jag väntade sonen följde jag med sambon på bortamatch i Karlstad, som ligger kring 80 mil bort, då det bara var fem dagar kvar. Det var det bästa jag gjort! Jag kände att jag hellre följde med än att Johan skulle missa matchen. För jag var rätt säker att bebisen inte skulle komma och jag bara skulle gå hemma och vänta. Vi åkte egen bil och bodde på hotell och hade jättemysigt!

När jag hade fött Frans var jag dock glad att han inte hade fötts på resan! Man är ju rätt så öm :)

• HannaVirrpanna

Hej alla!! Grattis till alla bebisar som kommit!! Kul att så många kommer att bli igångsatta inom en snar framtid!

Jag var hos bm idag. V 37+0 och allt såg bra ut. Sf på 35 cm. Hjärtljud på 144 om jag minns rätt! Ut bebis! Nu!!

• HannaVirrpanna

Jag måste få klaga! Har fått så himla ont i magen nere till vänster. Det är som att bebisen lagt huvudet där istället för rakt ner... Har vaknat varje timma hela natten och nu kan jag inte somna om... Somnade dessutom halv ett så timmarna räcker inte riktigt för att jag ska orka med dagen om den ska börja nu... Jag tycker så synd om mig... :)

• HannaVirrpanna

Tokar: tack för svar! Vilka luriga rackare som ska hålla på sådär! Bara den inte ligger snett om vattnet går så nacken knäcks... Nä fy!!

Svar på tråden Juli bebis 2012