Inlägg från: HannaVirrpanna |Visa alla inlägg
  • HannaVirrpanna

Juli bebis 2012

Haanaa: men Gud! Det lät otäckt! Har aldrig hört om det!

Bebisar med hård mage som äter ersättning kan man ge messmör i, det är allt jag vet om det!

• HannaVirrpanna

Tilly är inte heller ett kräkbarn! Så himla skönt! Hennes storebror däremot gjorde inte så mycket annat än kräktes :)

Har på två veckor gått ner två kilo bara av att sluta äta massa godis och snacks! Inte dumt alls, vi får bara äta då vi blir bjudna och vi har hunnit med ett 30-års kalas och ett 80-års kalas. Men ändå 2 kg!

• HannaVirrpanna

Amningen gör inte ett skit med vikten här! :(

Har varit där jag ska ta lektioner i tidning idag! Tanken är att vi elever ska tillsammans med läraren lära hästen ett nytt sätt att rida! Ska bli riktigt intressant! Minns dock inte att islandhästar var så små! Man kommer ju nå ner till marken känns det som. Så nästa torsdag kommer vi få testa alla hästar och känna efter vilken häst man ska få rida på lektionerna :) åh vad jag ser fram emot detta!

• HannaVirrpanna

Efter mitt godis och snacksstopp så har jag nu gått ner tre kilo! På kanske tre veckor! Känns bra! Det viktiga är att jag får äta om jag blir bjuden! Hur bra som helst!

Inte för att strö salt i såren anjiali... Äsch, jag skriver det nu nån rad ner så du kan strunta i att läsa det!

Inte här...

Men här: 23-6 sov Tilly och jag som stockar! Även min tvååring Frans sov hela natten, vilket han iofs nästan alltid gör!

• HannaVirrpanna

Anjiali: Aaah.... Det är ungefär det jag kan säga.. låter lite stressande det där med bilfärden! Tar hon tutte? Eller är det bara ditt finger som går? Annars kan nått av de stora tjejerna få uppgift att stoppa i tutten osv. Nu kom jag på att tutte även kan heta napp. Jag menar alltså inte att de stora barnen ska slänga in ditt bröst i munnen på bebisen när du sitter och kör... Sånna hängbröst hade iofs inte varit så dumma att ha ibland...

Igår duschade jag med båda barnen. Gick skitbra! Frans stod på golvet och "målade" väggen med duschskrapan medan jag tvättade Tilly och sen la jag henne på skötbädden på golvet medan jag tvålade in mig och Frans. Sen gick jag ur och torkade mig och när jag var klar så torkade jag Frans. Gick smidigare än jag trodde :)

Har också haft en bra natt, idag spöregnar det ute... Jag som ville gå på bondens marknad. Tilly är jätte tät i näsan... Tips på hur man kanske kan "bota" det?

• HannaVirrpanna

Sajo: jag brukar gå på förskolegårdar med Frans på kvällar/helger! Skitbra för då får han springa av sig och helt fritt för det är inhägnat! Låter kul med tivoli! Lite sockerchocks risk bara ;)

• HannaVirrpanna

Har en tjej som fiser mängder! Miljöfarlig nästan! Speciellt på morgonen, men hon har inte ont i magen vad vi märker i alla fall.

Svar på tråden Juli bebis 2012