Inlägg från: Tekla78 |Visa alla inlägg
  • Tekla78

Juli bebis 2012

FruSandra skrev 2012-07-03 11:33:39 följande:
    MissMurrig Tack :) De här har hållt i sen 4 i natt vid 6 tiden tog ja Alvedon.. Nu först har de blivit mildare...

Klocka kan man ju alltid göra. Smärttröskeln är ju olika hos alla och likaså är det väl individuellt hur intensiva värkarna är under olika skeden. Mina var regelbundna, men ganska milda med första. Trodde vi skulle behöva åka hem igen när vi åkte in, men då hade jag öppnat mig 3-4cm och födde mindre än ett dygn efter att de "svaga" värkarna startat. Har du ringt in och frågat något?
  • Tekla78
    FruSandra skrev 2012-07-03 11:58:37 följande:
    Tekla78 De har jag också tänkt.. Att smärttröskeln är olika.. De är de som gör men lite nojig.. Alla säger att man märker när de sätter igång, du kommer inte kunna prata då och bl.a. Bl.a. Bl.a.. Men tänk om de är se ja går och väntar på.. Efter allt man hört.. Ja har ju verkligen ingen aning..

Alltid bättre att ringa en gång för mycket till förlossningen. De tycker inte att det är konstigt eller dumt att man ringer. När du känner såna tydliga värkar, även om de inte är starka så du viker dig kan du ju prova att klocka dem och sedan ringa förlossningen och höra med dem vad du tror. Antingen säger de åt dig att avvakta eller så tar de in dig på koll. Oavsett vilket av alternativen tror jag att du blir lugnare av samtalet.
  • Tekla78
    haanaa skrev 2012-07-03 15:20:22 följande:
    Hej:) efter tul torsdagen 21/6 fick vi beskedet att våran tös var -55% tillväxthämmad, hon hade knappt något fostervatten och låg i säte. Efter 6 veckor fick jag tid för tul och då hade jag sagt att jag känt att nått inte stämmde och magen hade inte växt nått. Blev akut snittad på midsommarafton 22/6. Då sågs det att moderkakan slutat växa den vägde endast 270gram men inte en läkare kunde säga varför för den var så fin så. Men ut kom en liten liten Alice med sina 42cm och 1550 gram. Vecka 37+0. Hon är jätte stark och mår superbra, nu ska vi bara kämpa med hennes vikt:)

Grattis till lilltjejen! Skönt att det upptäcktes i tid så hon kan fortsätta kämpa/växa utanför magen.
  • Tekla78
    nilepile89 skrev 2012-07-03 20:15:27 följande:
    jag dricker 4 koppar om dagen av hallonbladste, känner bara vissa dagar, så jag vet inte om det faktiskt är tet eller om jag haft det ändå...

Jag dricker nog också ca 4koppar, fast kallt eftersom jag tycker det är svårt att få i mig så mycket varmt. Idag testade jag att, som någon skrev här i tråden, inte hälla kokande vatten utan lite avsvalnat. Kanske var det inbillning, men jag har haft många och ganska långa sammandragningar sedan jag drack senaste koppen. Dock inga av förvärkskaraktär.
  • Tekla78
    nilepile89 skrev 2012-07-03 21:07:52 följande:
    åååh jag skall testa det med avsvalnat vatten att göra det. Ja jag dricker det oxå gärna kallt mycket lättare att få i sig större mängd då¨:)
    Jag brukar göra en liter i taget i keramikkanna och hälla i ca 1msk socker. Det blir väldigt läskande då faktiskt!
  • Tekla78
    FruSandra skrev 2012-07-04 05:02:20 följande:
    Nu har ja haft rejäla förvärkar och klickat dom sen 2.34 då va de slöt från 3-9 min. Nu senaste timmen 2-3 min.. Vi åker nog snart in trots att dom rådde mej att avvakta om ja kunde.. Ja har så ont så ja gråter..

De sa nog så för att de verkligen vill att du är på G när du kommer in. Snart blir det nog bebis
  • Tekla78

Anjiali, har bebis varit mer aktiv i magen nu? Trolla75, trodde också fullmånen var natten till 3:e. Hade gjort mig förhoppningar om fullmåne + statistik att 2:an kommer 2-3dagar tidigare än 1:an, men nu ska jag ställa in mig på att åtminstone gå över en vecka. Har BF om en vecka, 11/7.

• Tekla78
    chess07 skrev 2012-07-04 22:28:12 följande:
    det är bf -8 idag så vi har lite kvar att vänta
    vet inte om molvärken betyder något, däremot har ja mer och mer "hugg" ned i underlivet, känns som bebis har typ en kniv som den hugger till med i tappen ibland! haha
    Precis så känner jag också ibland. Vad är det för något?! Sjukt obehagligt i alla fall.

FruSandra, stort grattis!!
    MissMurrig, lycka till. Det är bilen man ska paja alltså!
    ToKar, det låter som om du också är på G, lycka till!
    Snoffsan, låter skönt att ha ett datum att förbereda sig på!

Jag hade sonen hemma från förskolan idag och hade egentligen bokat barnvakt till eftermiddagen. Tyvärr blev hon sjuk så det blev lite mer belastning än jag tänkt mig. Vi hade en superhärlig halvdag på stranden med våra kompisar (som vi känt sedan Ludvig var några månader gammal bara) och sedan lite lekparkshäng på eftermiddagen. Helt slut i kroppen, så det är skönt att absolut inte ha något inbokat imorgon!
  • Tekla78
    Woogie skrev 2012-07-04 19:11:10 följande:
    Jag har tänkt på en sak angående den här väntan... Jag har lite samma känsla som när jag gick och väntade på BIM (blir det, blir det inte? Är den bara sen, eller...) och sen kommer jag på att här kommer det ju definitvit att bli något! Som att veta att man kommer få ett plus på stickan, bara en fråga om huruvida det blir idag eller om två veckor liksom. Äsch, dåligt förklarat, men det är lite skönt att längta efter något som man vet kommer att hända.
    Förstår precis vad du menar, det är liksom samma analyserande av "symptom" som om symptomen skulle dyka upp snabbare bara för att man fokuserar på dem. Och pratande om och testande av olika metoder för att "lyckas". Men absolut skönt att veta att man kommer att få en liten bebis i slutändan inom en viss tidsram i alla fall :) Tänk om man skulle gå runt och vara evighetsgravid, hua
  • Tekla78
    sanen skrev 2012-07-04 23:34:16 följande:
    har vart dålig på att skriva här men jag hoppas ni tjejer vill ge mig ett råd.har haft ett jätte tryck  neråt i flera timmar nu de illar i hela underliver och ut en bit iljumskarna.har provat både alvedon och bad men inget hjälper.har ni någon dunder kur
    Hur långt är du gången? Jag skulle ringa till BM/förlossningen och höra om de trodde att det var på G och om inte så vad man kan göra för att underlätta. Har faktiskt ingen aning, men det skulle ju kunna vara bebisen som har tryckt sig ner i bäckenet.
Svar på tråden Juli bebis 2012