Inlägg från: Tekla78 |Visa alla inlägg
  • Tekla78

Juli bebis 2012

Grattis alla nyblivna mammor och hang in there ni som väntar. Vår kanonkula ligger här bredvid mig. 9/7 kl 23.55 är han född, 3 timmar efter första värken! Har lite svårt att somna nu...

• Tekla78

Snoffsan08, FruSandra, vad menar ni? Tycker alltid det är trevligt att läsa era inlägg, men kommenterar inte alltid allt. Vi är så många i tråden att det bara skulle bli uppradning av kommentarer till andras inlägg då. Eller tänker jag fel kring er kommentar?

• Tekla78

Oj, vad det skrivs. Nu orkar jag inte läsa mer ikväll (precis klar med sida 812!).

Tack för alla hälsningar! Vilket av tricken som hjälpte till bäst kommer vi aldrig att få veta ;) Tur att man tycker att ananas och räkmacka är gott :) Allt har gått otroligt bra hittills, värkarna startade runt 21 den 9/7 och allt var färdigt 23.55! Vid 17 dagen efter var vi hemma. Skriver mer om allt sen. Lillen använder mig som napp för tillfället. Vanlig napp börjar vi med när produktionen kommit igång ordentligt och jag vet att han har bra grepp och allt detdär. Han har inte fått något namn ännu. men vi har 2 att välja på.

Snoffsan08, kan bara säga hur jag funkar själv här i tråden. Läser ofta på väg någonstans, dvs på t-banan, i bilen när maken kör etc. Om jag skriver inlägg då blir det oftast mycket kort och begränsat. Radbrytningen funkar inte och vill därför inte kommentera fler inlägg i samma inlägg. Man vill ju inte heller "spamma med 5 inlägg på raken. Dessutom är jag glömsk och om jag vänt sida innan jag skriver kommer jag inte ihåg vem jag ska referera till. Man vill ju gärna läsa alla inlägg till slutet innan man kommenterar dessutom. Well, well, alla är vi olika Bra att du lättar ditt hjärta så ev. missförstånd kan utredas och kul att du stannar kvar trots att du kände dig förbisedd.

Nu ska jag förflytta mig till sängen o försöka sova, nattinatti:)

• Tekla78

Nu har jag läst ikapp (igen! Skrivs så mycket nu!)

AAEV, Engla80, FroggyL, Eken, grattis till bebisarna! Hoppas jag inte glömt någon, grattis i så fall

Maho81, det stack och ömmade i mina bröstvårtor i omgångar innan det satte igång. Alltså inte helt nära fl, men till och från i några veckor. Sorry om det inte är någon tröst...

Anjiali, tänkte på förlossningsstart och barnvakt 98% av vaken tid innan lillen kom samt hade alltid drömt om vattnet när jag vaknade på nätterna! Som om man kunde tänka igång förlossningen :/ Kramar till dig! (och er andra som har det jobbigt också förresten).

• Tekla78
    FruSandra skrev 2012-07-13 22:23:47 följande:
    Jag behöver hjälp och råd!! hur gör ni på nätterna med amning?? Vilgot sover och sover och sover på nätterna (Prisa nappen)! Men på bb sa de att jag ska väcka honom var 3-4e timme för att äta. Gäller de även på natten?? De känns jätte fel att väcka honom för att äta, han vaknar inte ens utan snuttar bara till lite och sen somnar han igen...    Grattis AAEV till olympia :D Idag fick jag btw pencillin... hej urinvägsinfektion :(   

Tråkigt med UVI. Hoppas det blir bättre snart! Jag väckte inte förste sonen för mat på natten och det gick bra, men meningen är nog att man "ska" det första tiden. Du kan ju väga varje vecka själv för att se om han går upp i vikt ändå?
  • Tekla78
    anjiali skrev 2012-07-14 19:17:05 följande:
    Då får vi hoppas färdknäppen funkar för oss båda . Just nu ligger jag på vänster sida och ska räkna fosterrörelser. Har varit så otroligt lugnt i magen.

Nä, nu tycker jag att du åker in för att kolla läget istället för att ligga orolig. Så ber du dem att undersöka dig ordentligt och berättar om ditt mående och oro för snabb fl också så kanske de sätter igång dig! Kram!
  • Tekla78

Anjiali, de brukar se väldigt allvarligt påminskade fosterrörelser så du får troligtvis komma in med en gång. Lita på din intuition. Jag var inne i v 35/36 och oron innan var hemsk. Lika fånig som jag kände mig när jag ringde in, lika lättad var jag när jag gick därifrån. De jag mötte var också noga med att poängtera att det var bra att jag kollade upp och att jag var välkommen åter om jag blev orolig igen. När du väl är inne för att kolla bebisen kan du ta upp det andra ifall du känner det fötroendet för BM som tar hand om dig. Om du har blivit försäkrad om att bebis mår bra kanske du kommer att må bättre också i väntan på fl.

• Tekla78

Anjiali, tycker absolut att du kan säga att bebisen känns slöare än vanligt. Du har ju varit orolig för det många gånger nu! Vore skönt att få bekräftat att den mår bra åtminstone. Svara på frågorna som det var när du var som mest orolig idag så får du nog komma in på en gång. Och tvekar de så propsa på det själv. Lycka till imorgon!

• Tekla78

Grattis Anjiali! Äntligen! Skönt att det gick bra med barnvakt och att ni hann in i tid.
    Charlottetott, Grattis! Fy vad läskigt, skönt att det gick bra!
    Håller tummarna för er andra som väntar och är på gång!

Vi tror att vår pojke heter Felix. Hade ställt in mig på en Sigurd (Sigge). Maken gillar smeknamnet Sigge men inte Sigurd så jag får nog ge mig då jag tycker att Felix är fint (men Sigge passar bättre). Förra gången fick jag mitt namn igenom, så det kanske blir rättvist såhär.

Down under, vår lillkille snuttade oavbrutet från det att vi kom hem och 2-3 dagar framåt. Kunde absolut inte lägga ner honom eller lämna över till maken. Blev smått desperat innan mjölken rann till och började fundera på om vi fått en bebis som aldrig skulle släppa mig. Nu sover han mellan 2-4 timmar mellan amningarna och det känns superlyxigt helt plötsligt.

Grahnkotten, ja det där med att kommentera stor eller liten mage blir man ju måttligt road av i slutet. Det bästa är att höra "Vad fin du är". Då kan man i alla fall le lite. Vad ska man säga åt det andra liksom...

Smulan, avslappning, massage och beröring får igång oxitycinet som kan sätta igång värkarna. Fick mycket sammandragningar när maken smekte mig på ryggen och gjorde en sån där fånig huvud-killar-grej på mig (en såndär som ser ut som en spindel av stål som man drar upp och ner på skalpen)

Millifjor, visst är det frustrerande att man inte vet hur och när det sätter igång. Tyckte att det var oerhört frustrerande även som omföderska! De flesta har starka värkar som känns regelbundet, men det finns ju så många undantag!!!

Det talas om färdknäppen och sammandragningar. Har fått uppfattningen att ens egen orgasm kan sätta igång sammandragningar och mannens sperma gör tappen mjuk och lättare att den öppnas. Dvs, det kanske hjälper tappen att öppnas även om ni inte känner sammandragningar. Ananas ska också hjälpa till att mjuka upp tappen, men som det står på babycenter.se, det krävs ca 7 färska ananasfrukter När jag gick i trappor innan det satte igång gick jag liksom och vickade på höfterna när jag gick uppför. Tyckte det kändes som om det hjälpte bebis ner i bäckenet, vem vet? BM förklarade att bebisens tryck neråt frigör oxitycin som sätter igång värkarna. Rulla på pilatesboll är väl också ett sätt att få ner bebis längre i bäckenet?

Svar på tråden Juli bebis 2012