Juli bebis 2012
Lycka till Jämtlandstaus!!!:)
Lycka till Jämtlandstaus!!!:)
Ligger på BB och kollar på en alldeles perfekt CTG-kurva. Har inte känt knodden sen igår så jag blev orolig och ringde. En jättegullig BM tyckte att jag skulle komma upp så vi fick höra honom. Nu har vi varit här i ca 40 min och jag tycker att vi kan gå hem nu men här är det kutym att en läkare tittar med UL innan man går hem när man känt lite rörelser. Dessvärre är läkaren precis nu på akuten så vi har ingen aning om hur länge vi måste sitta här och vänta på henne. Drygt! Fast det var ovärderligt att få komma hit och se att allt är som det ska.
FruSandra: Åh, stackars er att vänta så länge!!! Det blev en timme för oss till slut så det var inte så farligt. Och allt såg bra ut. :) Skönt att de är så snälla och låter oss komma in.
Jämtlandstaus: Grattis!!!:)
Är också kvar. BF 13 juli men med KS så vet jag ju att han kommer tidigare. Har heller annars inga känningar av att något skulle vara på G. Är ganska nöjd med det för om allt sätter igång skulle jag få akutsnitt och det vill jag inte. Lugnare med ett planerat KS. Läkaren sa också att om jag kommer in med krystvärkar skulle det vara tjänstefel att göra KS och då får jag föda honom i säte med sugklocka, tång och sax och det vill jag ju absolut inte så han får ta och stanna där han är tills det är dags!!!
Grattis AKT83!!!:) Det lät dramatiskt med hemförlossning!:O
Smulan12: Grattis!!!:)
Kl 00:53 föddes vår Matteo. Han var 48 cm lång och vägde 3565 g. Vi hade fått tid till KS på torsdag och skulle varit på inskrivning imorgon, onsdag. Det blev inte som vi tänkt då vattnet gick vid 22:30 och BB ville att vi kom in på en gång. Allt gick lugnt till eftersom inga verkar kommit igång men eftersom det var lugnt på operationssidan och läkare och narkospersonal inte hade något att göra så tyckte de att de lika gärna kunde göra snittet under natten som att vänta till morgonen.
Gud vad härligt att äntligen snusa bebis!!!:)
FruSandra: Grattis!!!:)
Miss murrig: Grattis!!!:)