Inlägg från: michelodeon |Visa alla inlägg
  • michelodeon

Juli bebis 2012

vädursflicka skrev 2011-11-01 21:48:41 följande:
    Har en liten fråga, om nån kan svara på :) Man brukar ju säga att missfallsrisken blir lägre efter v12. Menar man då v11+0 (v12) eller v12+0 (v13)???
    12+0 räknas det ifrån :) man längtar ju dit nu :) blir lagon till jul för min del.
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • michelodeon
    Tvåbarnsmamman78 skrev 2011-11-02 10:18:10 följande:
    Till er som är lite insatta.. Tänkte på det här med försäkringskassan....

Jag jobbar nämligen bara 87,5 %... min föräldrarpenning blir det då 80% av dessa 87,5%?? Eller hur räknar man? Och vad gör de beräkningen på...tänkte ifall jag skulle fundera på att gå upp till heltid... 
    japp, 80% av dina 87,5%. Går du upp till heltid måste du jobba minst 6 månader för att dom ska räkna på den inkomsten, om jag inte minns helt fel :)
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • michelodeon
    rabarberli skrev 2011-11-02 10:23:55 följande:
    Hej! Här är en till som ska ha en liten i början på juli om allt går bra. Jag plussade för en vecka sedan och jag har inte tänkt på något annat sedan dess Det är vårt första barn så allt är nytt för oss.
    Grattis
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • michelodeon
    Tvåbarnsmamman78 skrev 2011-11-02 11:52:47 följande:
    Och det kommer jag ju inte hinna.. vill inte gå upp nu detta år.. Och det kanske krävs att man säger till en stund  innan också.. sen ska jag ju ha i slutet på juni/ början på juli...

SUck.. blir ju inga pengar alls.. detta går ju inte. Ledsen, frustrerad och oerhört stressad nu....

vad gör jag nu??  
    Jag jobbar bara 75% så jag vet hur det känns. Med OB så får jag väl en helt normal lön som jag klarar mig på men 80% av de är ju inge vidare. Har iaf en sambo som tjänar betydligt med än mig så vi kommer klara oss bra iaf. Men man får tänka om lite och kanske dra ner på vissa saker redan nu så man vänjer sig.
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • michelodeon
    Therese och Stefan skrev 2011-11-02 12:15:26 följande:
    Hej!
    Herregud vad mång inlägg det redan har blivit här. Hur mår alla?
    Har berättat för min gamla arbetskollega idag att jag var gravid, det blev för svårt att hålla minen =) trots att man bara är i vecka 5.

När beräknar ni andra att sluta jobba? Hur har det varit för er som redan har barn sedan tidigare? Är själv lärare och det är så svårt att se sig själv sluta i maj då alla betyg ska sättas och man lämnar eleverna i sticket. Pust, vad mycket man ska behöva tänka på... Även om det blir trevligt i juli. =)
    Ja, visst är det svårt att hålla min :) jag har oxå berättat för ett par på jobbet men dom litar jag på.

Jag jobbar med vård som uska så jag kommer nog sluta i maj om jag får havandeskapspenning (vilket jag borde få) men jag får se... mår jag jättebra så kanske jag jobbar lite längre :)
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • michelodeon
    Ella Jade skrev 2011-11-02 13:54:34 följande:
    Är det någon som har växtvärk här? Hur känns det? Känner nu som väldigt lätt mensvärk...?
    Ja nästan hela tiden... och det känns mer om jag tex vänder från rygg till sidan i sängen. Känns som lätt mensvärk, ibland kan det ila i äggstockarna och livmodern oxå.
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • michelodeon
    Ella Jade skrev 2011-11-02 14:40:59 följande:
    Cicci7006 & michelodeon:

Ps. inte skönt o höra att ni har värk! Haha ;) men att jag inte e ensam om det ;).
    Mysmamma70 skrev 2011-11-02 14:46:56 följande:
    Jag tycker det är mysigt med värken för då påminns jag om den lille som växer där i magen
    Håller med
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • michelodeon

usch ja, jag är oxå svullen om magen, slappnar jag av i magen ser det ut som jag är i vecka 20 typ :( inte så kul just nu kanske :)

♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • michelodeon
    Mijab skrev 2011-11-02 19:03:59 följande:
    Jag har oxå svullen mage! Helt sjukt! Min symptom idag har varit när jag reser mig upp så blir jag illamående men allt e lungt när jag sitter ner eller ligger! Sen som sagt lite molande värk o lite ryggvärk! Har fortfarande inte släppt chocken ännu! Ringde BM idag o fick en tid den 16 nov! E det fler som har tagit bara ett Gravtest o gått på det att man e gravid eller tagit flera? Jag har bara tagit ett :s
    Jag tror jag har gjort fem test totalt nu   lite trögfattad kanske men tycker det är kul att se stegringen.
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • michelodeon
    owner skrev 2011-11-02 19:18:23 följande:
    när ska man ringa barnmorskan då? jag är bara i 3+2 typ
    Du kan ringa precis när du vill jag tänkte ringa nästa vecka (vecka 6)
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
Svar på tråden Juli bebis 2012