Inlägg från: michelodeon |Visa alla inlägg
  • michelodeon

Juli bebis 2012

Jag är sugen på citronskivor med salt på det är verkligen supergott! När jag var gravid med sonen så var jag mest sugen på fikabröd och härliga bakelser.

Jag har inte berättat för alla än men nu gör det inget om nån frågar eller pratar öppet om det. Det är alltså inte hemligt men jag tänkte inte skriva ut de på fb eller så.

Jag har faktiskt inga önskemål om kön alls, trots att jag har en son redan men jag är sjukt nyfiken på vad det är för kön och vill verkligen ta reda på det den här gången oxå. Jag tycker det är så svårt med flicknamn så är det en flicka skulle det vara skönt att koncentrera sig på bara det

Har ni andra tänkt på namn?? Till en flicka vill jag ha Unni eller Fanny och till en pojke vill jag ha Joar, jag och pojkvännen har lite svårt att komma överens. Har en Vincent nu. 

♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • michelodeon
    enilorac81 skrev 2012-01-08 12:00:59 följande:
    Hej! Vilka fina magar ni börjar få. Jag är i vecka 13+5 och har inte mage på samma sätt som ni, snarare lite mer hull under naveln, som jag gissar blir min gravidmage snart

Har ni berättat än på jobbet/för chefen att ni är gravida? Om ja, när gjorde ni det? Om nej, när tänkte ni berätta?
    Jag berättade för chefen redan i vecka 8 tror jag. Jag hade medarbetarsamtal och då planerar vi framtiden så det va lika bra att säga. Några arbetskamrater vet men långt från alla. Nu har dom börjat titta på min mage men ingen vågar fråga, det syns verkligen att jag är gravid. 

Har gått upp ca 1 kilo så jag är nöjd men magen har verkligen växt. Tänkte ta kort imorn. Gick in i vecka 15 idag. 
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • michelodeon

Jag har oxå svårt med tandborstningen men det är mest för att mitt tandkött blivit så känsligt så jag blöder jättemycket var precis lika förra gången och det var nära att jag sluta borsta för det bokstavligt talat sprutade blod. Man får gnugga försiktigt och ta nån stark munskölj istället.

Jag vill jättegärna veta om det är pojke eller flicka men pojkvännen har inte bestämt sig än. Vi får se hur vi gör, har till den 1/2 på oss. I Uppsala (vi har ingen UL i Enköping) gör man egentligen inte de men dom flesta BM har inget emot att titta lite extra om man ber om de. Jag fick veta förra gången  

♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • michelodeon
    Hallonmusen83 skrev 2012-01-10 19:54:19 följande:
    23 juli min mormors födelsedag , min namnsdag!
    Får se på rul om man blir flyttad! Blev de med båda barnen jag har sen innan , bara en vecka bak och den andra ngr dagar bak.

Men de går ju nog efter sin " normalmått " på bebis i just den veckan och är bebis större eller mindre blir man nog flyttad fram eller back! En gissning haha
    För man kan ju gå över 2 veckor men tror inte de finns de egentligen haha
    Tror de därför man kan gå över 2 veckor för de kan flytta en veckor hit och dit på ul !!

Ja sonen kom 4 dagar inna BF så han lugn , dotter kom 36+6 !
    Med sonen blev jag inte flyttad en enda dag på nåt av de tre vul och ul jag gjorde, han var exakt varje gång. Jag hade gjort IVF så vi visste oxå exakt när han kom till men jag gick över 14 dagar iaf. Hoppas verkligen jag slipper det denna gången. 
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • michelodeon

Våra barn kommer heta mitt efternamn. Jag har en son sen innan som heter som jag så alla syskon ska oxå heta det.

• michelodeon
    ToKar skrev 2012-01-16 09:11:59 följande:
    Är i v 13+0 idag. Är inte det trimester två? Det står fortf. trimester ett i min FL-kalender, trots att det står att man är i andra tredjedelen av graviditeten vid veckobeskrivningarna, hehe. Gravidappen fick fnatt för där står det trimester 0, haha  
    På FL ändrar den till trimester 2 på 13+2 eller 13+3, ingen aning om varför
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • michelodeon
    MissMurrig skrev 2012-01-22 09:37:48 följande:
    Har inte tänkt på hur fort tiden går! På onsdag är det EN vecka för oss till RUL!  

Men är nervös, jag tycker jag borde kännt något nu... men den är så stilla.... Med första ungen var det redan full fart i magen, vid denna tiden. 
    Ska du oxå på UL den 1a?   
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • michelodeon
    MissMurrig skrev 2012-01-23 11:39:52 följande:
    Nä, den första är det en vecka kvar Den 8e.
    Aha hmm tror nästan jag är först ut här. 
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • michelodeon
    owner skrev 2012-01-30 11:03:41 följande:
    Nu har jag berättat för min mamma...vi hade sparat länge... det blev ganska pinsamt! Hon sa inte så mkt alls! Hon blev glad det såg jag men det var som att hon inte visste vad hon skulle säga. Det vet man ju inte själv heller :)

Sen ska jag berätta för min pappa och det känns INTE kul. Han tycker jag borde ha ett bra jobb och bättre ordnat. (Även fast vi bor i hus och sambon han fast jobb osv) Men han är ganska gammaldags (och gammal själv oxå)
    Svärföräldrarna kommer det nog att gå mkt smidigare med.
    Hur är det för er? Har alla berättat för släkt och vänner?   
    Alla i familjen vet och efter förra veckan träff på jobbet då jag hade mina vanliga kläder så vet alla på jobbet oxå. Hade gärna väntat till efter rul med att komma ut på jobbet men men. 
    Om allt går bra på rul så tänkte jag lägga ut en bild på facebook, har många vänner där som inte vet nåt än så det kan bli lite kul att chocka dom lite

På onsdag är det dax för rul sjukt nervös. Var inte alls så nervös när jag vänta sonen. Men får för mig att det är nåt fel eftersom jag har en frisk son redan  
    Vet iaf att fnudden lever eftersom jag har ett angelsound och det är riktigt livat där inne ibland  
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
Svar på tråden Juli bebis 2012