Inlägg från: michelodeon |Visa alla inlägg
  • michelodeon

Juli bebis 2012

MLT skrev 2011-12-06 20:44:32 följande:
    Vilken vecka är du i? Och vart hittade du hjärtljudet? Jag minns inte hur jag gjorde med sonen och vill inte leta för länge :)
    Vecka 10 (9+2) Jag tyckte jag hittade ganska långt upp, letade mer nere vid blygbenet först men där fanns inget, kanske 5 cm upp tröck lätt å där var de lyssnade bara några sekunder, ville inte hålla på för länge heller.
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • michelodeon
    AnnA1985 skrev 2011-12-06 23:38:40 följande:
    Angel sound? Vad är det? Vad kostar en sån? En sån vill jag ha med tanke på att jag blir nekad VUL :p
    9+0 idag... wonderbar! 
    Det är en grej som man lägger mot magen å så hör man hjärtljudet på bebisen i hörlurar googla på angel sound så kommer det upp massor.
    Jag köpte min när jag var gravid med sonen eftersom jag hade haft ett ma innan. I den webbutiken jag köpte kosta den 600 har jag för mig men jag kommer inte ihåg vilket butik det var.
    Är jätteskönt att kunna lyssna på hjärtat nån gång i veckan
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • michelodeon
    Angeliic skrev 2011-12-12 10:44:04 följande:
    Ska in på vul klockan 14:00. Pratade med en sån snäll BM som var väldigt förstående. Så nu håller jag bara tummarna!
    Hoppas det gick bra idag!  {#emotions_dlg.flower}
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • michelodeon
    Tolle83 skrev 2011-12-13 05:50:15 följande:
    Idag hoppas ja få en tid till läkaren för att (förhoppningsvis) utesluta foglossning... Hon på 1177 trodde att de va de, o sa attfår ja de nu i v11 så kommer ja inte ha de så kul sen :S
    Usch säger jag bara, jag gick foglossning i vecka 10 förra gången och i vecka 16 kunde jag inte jobba mer hoppas det inte blir lika illa för dig.
    Har börjat känna av lite men inte lika illa denna gång. 
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • michelodeon
    kulliz80 skrev 2011-12-16 14:33:51 följande:
    Nån som vet om får använda nässpray när man gravid? Är sååå förkyld så jag känner jag skulle behöva nässpray nu .
    Min BM säger att man inte får det. Du får använda den nosoil eller vad den nu heter. 
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • michelodeon
    Angeliic skrev 2011-12-16 16:14:28 följande:
    Det är helt okej, fast inte i mer än 2 veckor åt gången.
    michelodeon skrev 2011-12-16 15:59:03 följande:
    Min BM säger att man inte får det. Du får använda den nosoil eller vad den nu heter. 
     Det är ingen fara att använda nässpray.  
    (det står till och med bakom förpackningarna att det är okej men inte i mer än 2 veckor)

Tezzan - fråga på apoteket om du känner dig osäker. Jag använde det själv under graviditeten  
    åhå där ser man. När jag var gravid 2009 så var jag så fruktansvärt täppt men min BM sa absolut inte. Men bra att man får det iaf
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • michelodeon
    mommytobe again skrev 2011-12-19 09:55:04 följande:
    Gud va skönt att läsa satt det e fler som har så, visste inte om det här med ligament, trodde definitivt det va nåt felSkäms....mitt värsta illamående har kommit nu, sent i v 11.......spyr som en gris, försöker småäta så att jag aldrig blir hungrig, det hjälper lite...

någon som vet vilket te det är som hjälper mot illamående?är det kanel?
    Ingefära hjälper för en del. Du ska helst koka färsk ingefära och sen kan du doppa vilket te du vill i den vätskan. 
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • michelodeon

Jag har berättat lite på skoj för sonen som är 2,5. Sa, du ska få en lillebror eller lillasyster, då säger han bara okii (okej) :)
    När bebis kommer är han 3 år så då kanske han förstår lite bättre iaf :)

• michelodeon
    Hera78 skrev 2011-12-27 09:43:36 följande:
    Tycker det är lite tråkigt om Fb-gruppen tar över och den här gruppen dör ut...
    Tycker jag oxå.
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
Svar på tråden Juli bebis 2012