Juli bebis 2012
Trolla75, Du skulle inte vara intresserad av att gå på gravid yoga med mig i Trollhättan?
Funderar på att gå men vill inte gå själv! Börjar om 2 veckor.
Nån som har gått på det? Är det bra?
Trolla75, Du skulle inte vara intresserad av att gå på gravid yoga med mig i Trollhättan?
Funderar på att gå men vill inte gå själv! Börjar om 2 veckor.
Nån som har gått på det? Är det bra?
Jag går på mvc i Vänersborg, på vänerparken..
Tror gravid vatten gympan är i vattenpalatset..
Antar att det finns nån i trollhättan med.
Ska du gå?
Trolla, ang vattengympan... jag anmälde mig idag och det verkade bara finnas 2 platser kvar.. den börjar den 27/3 och det är 5 ggr och kostar 300kr.. kl.17-18.
Om du inte ska till din bm på ett tag så borde du ringa henne o anmäla dig om du vill gå innan platserna tar slut!
Trolla, Min BM sa att det här var den sista kursen innan sommaren o sen skulle det dra igång i höst igen...
Men du kanske får gå i Trollhättan då? Eller dom kanske inte hade nån där?
Ja jag vet inte, du kan ju ringa din bm och fråga iaf så du vet? Vore ju tråkigt om du missar det pga att du ska till din bm efter att kursen börjat.
Fick även tider till föräldtagruppen idag och blev förvånad över att den började så sent..
Vi skulle ha våran första träff först den 11 juni! Det är ju jätte långt dit!
Jag bor i Vänersborg (men född och uppvuxen i Stockholm)
Nästa Bm besök är den 5e April.. Tror det är skärtorstan va?
Jag har trygghansas gravidförsäkring ( den som kostar 1050kr)
Det är ju bra att ha om det blir komplikationer men det vet man ju inte innan..
Fick en cervix ruptur under min första förlossning och förlorade massa blod och fick då ut 3000kr på försäkringen.
Hade samma försäkring till 2an men då gick allt bra och har som sagt samma till 3an nu..
Dumt att chansa tycker jag!
Men det finns ju många gratis försäkringar men dom täcker inte mycket i jämnförelse..
Stackars barn! Kan inte ha varit kul för honom eller föräldrarna heller för den delen...
Min son är vaccinerad mot vattkoppor.. Han blev det i Australien eftersom det ingår i deras allmäna vaccinations
program.
Här i Sverige så måste man ju betala för det. Får se hur jag gör med dottern och den kommande bebisen..
Både sonen och dottern är även vaccinerade mot hepatit och tuberkulos..
Ett litet tips till er som har det jobbigt att vända er om i sängen på nätterna, skaffa en glidmatta!
Jag har en som jag använt under alla mina graviditeter! Den är super och jag skulle aldrig klara mig utan!
Hur lätt som helst att vända sig om! 
Haha ja hur ska jag beskriva det?! Jag är helt kass på att förklara men jag ska försöka.
En glidmatta är ett hjälpmedel som används framförallt inom vården och hemtjänsten som hjälper personalen att vända
på en person som har svårt att vända sig själv.
Den är tubformad och har ett glattit material på insidan som glider mot varandra när man ligger på den som gör att man inte behöver så mycket kraft för att kunna förflytta sig från den ena sidan till den andra!
Utsidan är av bomull så den är skön att ligga på!
Som sagt är den guld värd, man behöver bara vrida lite på höften så vänder man sig från ena sidan till den andra på en sekund, smärtfritt!
Och dessutom blir sambon glad över att man inte väcker honom med sitt eviga bök!
Hoppas du förstår min fina förklaring..
Annars så får du googla!