Inlägg från: down under |Visa alla inlägg
  • down under

Juli bebis 2012

Grattis till alla bebisar!!
    Längtar såå efter våran skrutt! 
    12 Dagar kvar till bf men önskar han kunde komma nu..
    Har ingen ork till nåt och är fast hemma i skitvädret med en ett åring och en 3½ åring..
    Håller på att bli galen!   

• down under

Ingen bebis här heller..Rynkar på näsan  är så jäkla trött på den här väntan nu!
    8 dagar kvar till bf och som det känns nu så kommer jag gå över i 2 veckor bara för att jävlas!
    Har inga känningar alls bara så  trött att jag bara vill gå o lägga mig och dra täcket över mig!
    Går ju tyvär inte då jag har en 1 åring och en snart 4 åring att försöka roa på dagarna!
    Inte lätt när man inte har orken eller lusten.. så mycket som pågår runt omkring med alla sjukdommar och ovissheten om hur länge min pappa och plast pappa kommer leva..
    Jag är verkligen deprimerad nu trots medicin och vet inte hur jag kommer att orka med detta.
    Jag brukar vilja åka hem från BB tidigt men just nu känns det som att jag vill stanna där så länge som möjligt så jag 
    "vila" och vara ifred.. vet att om jag åker hem så blir det totalt kaos o ingen vila..    
    Det är jättejobbigt att känna som jag gör just nu, är så trött på mina barn att jag är "villig" att ge bort dom!
    Jag bara orkar inte! Usch, o så får jag bara så dåligt samvete när jag känner så!
    Inatt så sov min tretton månaders borta för första gången.. känns så konstigt att inte ha henne här! Men jag fick ju iaf sova inatt utan störningar av henne ( hon sover i vårat sovrum) men vaknade ju ett antal gånger ändå av andra
    anledningar.. Nu ska jag lägga mig på soffan lite och vila medans sonen tittar på dinosaurieklipp på youtube..
    Grattis alla som fått sina små bebisar! Är avundsjuk!!!!

Anjiali, Ang när man har BF så är det 39+6 eller 40+0 beroende på hur bm räknar men oftast i Sverige så är det
    39+6 som gäller..
    I USA är det 40+0.         

• down under

Anjiali, ja min bm vet, men hon e på sem nu. Ska ha en vik på måndag får se hur det går! Jag både vill o inte vill ha ut lillkillen nu! Är så trött på att vara gravid o denna eviga väntan men oxå rädd för Hur jag ska orka med 3 barn med lite sömn när jag mår så här dåligt. Blir ju inte bättre av att inte ha något socialt liv.. Känner ingen här o sambon jobbar hela dagarna och säger inte så mycket när han väl e hemma.. känner mig så ensam I tvåsammheten.. eller ska jag säga 4 samheten och snart 5 samheten .. suck!

• down under

Trolla, hittar absolut på något nån dag! Lekplats blir nog bäst för mina barn skulle inte sitta stilla på nåt cafe!

Ska  till BM kl 11 idag får se vad hon säger.
    Ska ha en vikare som jag aldrig sett förut.. hmm ska fråga henne om hon kan göra en hinnsvepning.
    Har haft lite onda förvärkar i helgen men inget som hållit i sig och slemproppen har kommit i omgångar.
    Hoppas det startar snart! 5 dar kvar till bf.

Bad min sambo känna efter om han kunde känna min livmodertapp i lördags då jag inte kan nå själv     
    och han kände ett hål som han fick in 2 fingrar i men kände inga kanter så det verkar som att tappen är utplånad..och jag verkar vara öppen 2-3 cm.. han kunde känna bebisen greja där inne på andra sidan hinnan..
    Så hoppas att bm kan kolla idag och se om han känt rätt!      

• down under
    Trolla75 skrev 2012-07-09 13:08:09 följande:
    Låter jättebra! du vet säkert någon mysig lekplats... vi kan ju ta med en fikakorg. Skrattande

Min gubb har också fått känna efter, dock var han motsträvig då han inte ville orsaka ev igångsättning... Vannas sovrum nere i källaren är inte klart än och det har han lovat ska vara klart innan lillebror kommer!

Men det är nog en vecka sedan och absolut inget hände.

Men häftigt att din gubbe kände bebis...
    Vad sa bm? gör dom hinnsvepning?

Min här i thn sa att det gör dom inte före bf+

Nä nu ska vi ut och göra stan... tänker då inte ligga mer i dag!!!

Ja vi skulle ju kunna åka ner till skräcklan, det är ju en bra lekpark plus att det finns kiosk o cafe där oxå!
    Synd att det ser ut att bli regn typ varenda dag nu framöver.. Jag inboxar dig mitt nr så kan vi ju höras av.

Min bm gjorde en hinnsvepning.. var öppen 2-3cm och tappen var mogen, frammåtriktad och till hälften borta så jag är redo att föda men han ligger fortfarande högt och är rörlig så det lär ju ta ett tag till Gråter
    Det är ju just trycket på tappen som saknas.. annars så hade han nog varit född nu.
    Fick en ny tid den 23/7 och har det inte hänt nåt efter det så blir jag igångsatt den 28/7 men så länge
    får vi ju verkligen hoppas att jag inte behöver vänta!       
    Har en massa sammandragningar nu men inga som gör ont... 
  • down under

4 dar kvar till BF och inget händer! Fan va jag blir galen på det här!
    Har haft lite onda sammandragningar några kvällar på rad och man får upp hoppet men så
    dör dom bara ut! Frustrerande!

Min bm sa även att om man är öppen, mjuk o mogen så behöver det inte betyda så mycket
    om man är omföderska.. suck! Men man kan ju iaf hoppas att det startar sooner rather than later...      

• down under

Här har det oxå klockats värkar sen igår kväll..
    Det började vid halv tio och pågick ända till fyra inatt.. först med runt tio min emellan o sen blev det runt 5-7 min..
    Det gjorde riktigt ont och jag kunde inte sova alls.. tänkte att det nog snart var dags att iaf ringa in till fl.
    Men sen slutade det strax efter 4.. såååå typiskt! När det höll på så länge så fick jag ju upp hoppet men nej då!!

Resultatet blev ju bara en i stort sett sömnlös natt, hann väl sova i ett par timmar innan sonen kom och nu är jag ensam med barnen tills 17 idag så jag kommer inte att kunna gå o lägga mig o vila/sova nåt! Känner att jag börjar få ont i halsen nu oxå!! 

Är inte heller van vid dom här förverkarna då båda mina andra förlossningar startat helt oväntat och gått fort!
    Det är väl den luriga trean alla pratar om.. 2 dar kvar till BF hoppas det händer nåt på riktigt ikväll!

Ang slemproppen så sa min bm att om man var öppen 2-3cm som jag var sist så finns det inte någon slempropp kvar..     

Och eftervärkarna efter tvåan gjorde så helvetiskt ont så jag bävar verkligen för hur ont det kommer att göra nu med nr 3! Dom var ju fasiken nästan värre än fl värkarna och höll i sig mycker längre.. Nej usch, ångest!!  

• down under

Lycka till FroggyL!!!

Här e det tvär lugnt igen.. sitter och hoppas på att det ska börja göra ont snart, det började ju vid den här tiden igår..
    Suck, va segt det här är!!  

• down under

Grattis FroggyL!!!  Vill oxå!!!

Jag hade några onda sd igår kväll men dom gick över fort.
    Vaknade kl.2 av att det  gjorde skitont men det gick oxå över efter en liten stund.. suck!
    Har bf imorgon så jag hoppas att det händer nåt ikväll!
    Dom andra fl har börjat på kvällen och har fött på natten så tror det blir samma nu men man vet ju aldrig..
    Ännu en dag ensam med barnen.. hur ska jag orka? Ser ut att bli regn oxå!! Är så trött och vill bara gå och sova!!

Trolla75, samma här! Har inte haft nån ork till nåt lekplatshäng och idag verkar ju inte vädret bli så bra..       

• down under

Bf i dag! Hoppas det blir nåt!
    Det var tvär lungt imagen i gårkväll och i natt men när jag vaknade i morse och gick på toa
    så var det blod på pappret! Hoppas det betyder att det är på gång!
    Jag har inte ont än.. känns lite obehagligt när jag står upp men ganska lungt när jag sitter ner så ska nog ta en liten promenad för att se om det kanske sätter igång nåt!
    Hoppas hoppas!    

Svar på tråden Juli bebis 2012