Inlägg från: down under |Visa alla inlägg
  • down under

Var hos BM tidigare i veckan och allt såg bra ut..

Sf mått 31 så ligger på den övre linjen..
    Och lilleman låg fortfarande på tvären.. suck! Verkar trivas där.
    Hoppas bara att han vänder sig ner snart, e väldigt jobbigt att ha honom så högt upp..
    Han trycker på min magsäck så halsbrännan är djävulsk och kan knappt böja mig framåt.
    Hjärtljudet låg på 142.   

Ang det här med hickan.. min BM sa förra graviditeten att dom ligger med ryggen där man känner
    hickan som mest..      

• down under

Idag blir det storhandling för mig och sen städning..

Lilltjejen fyllde 1år i onsdags så imorgon är det dags för 1års kalas!

Undra hur bra jag kommer att må ikväll?
     Men det är väl bara och gilla läget.

Trevlig helg tjejer!      

• down under

Ang amning efter bröstoperation..
    Jag opererade mina bröst för ca 10 år sen, den vänstra endast förstoring och den högra förstoring plus lyft..
    (Hade gått ner jättemycket i vikt och mina bröst var som taxöron, ville ha tillbaks min gamla storlek).
    Kunde amma i början men hade inte tillräkligt med mjölk efter ett tag.  De dricker ju inte så mycket i början så då var det lungt men sen gick barnen inte upp i vikt och fick då börja pumpa för att se hur mycket mjölk som kom ut och ge barnen det + ersättning efter det.. det var skitjobbigt och gav upp efter 6 veckor med första och 4 veckor med andra..Dom fick ju iaf i sig råmjölken vilket är viktigast tycker jag. 
    Jag hade mer mjölk i det vänstra bröstet som inte är lyft. Antar att det beror på att dom vid lyftet av det högra bröstet skar loss bröstvårtan och flyttade den högre upp så flera mjälkgångar är ju avklippta. 

Så ni andra som opererat er kommer kanske också att kumma amma, iaf i början men risken finns väl att det blir samma för er att det inte finns tillräckligt i längden.. men vi kan ju hoppas att det går bättre för er om ni verkligen vill amma.
    Jag är helt inställd på att det blir samma sak för mig denna gång men ska iaf sförsöka stå ut den första månaden med både amning och tilllägg.

• down under
    snoffsan08 skrev 2012-05-17 16:31:40 följande:

Tack så hjärtligt för bröst infon Glad Men opererade du brösten innan du fick barn öht? Så du har något att jämföra med menar jag? Vissa har ju dåligt med mjölk iaf. Du fick aldrig nån mjölkstockning? Jag är livrädd för det samt inflammation i brösten.
    Jag opererade mig ju efter 3an, och innan dess har jag haft massor med mjölk.

Ja jag opererade mig innan jag fick barn.. Så man kan ju inte veta till 100 om det skulle funkat annars men båda mina systrar och mamma var värsta mjölkkossorna som hade massor med mjölk så chansen är väl väldigt stor att jag också skulle haft det om jag inte opererat dom.. men som sagt det får jag ju aldrig veta nu!
    Jag har aldrig fått någon mjölkstockning eller inflammation i brösten, 
  • down under

I går var jag hos bm igen. Är nu 35+2, 32 dagar kvar till bf!

Allt såg bra ut förutom mitt sf mått.. det låg på 38!!!
    Så nu ligger jag väldigt högt över den övre kurvan.. känns inte så kul! 
    Inte konstigt att man känner sig som en flodhäst!
    Har även den senaste vecka fått så ont i ryggen att jag inte vet vart jag ska ta vägen!
    Satt bara och grät av smärta hos bm och hon skrev en remiss till sjukgymnasten så får se när jag får komma dit och om det hjälper nåt..
    Jag kommer inte att kunna gå en månad till med denna värk!
    Kan inte bära barn, böja mig ner..är ett helt projekt att sätta fast barnen i bilstolarna och att ta ut vagnen.. shit!!!    
    Lillkillen hade iaf vänt sig ner med huvudet ner men var väldigt rörlig.. hon kunde flytta omkring på honom hur mycket som helst.. precis som dom andra två ligger han väldigt högt och jag hoppas att det är det som gör att sf måttet är högt och inte beror på att han e en sumo unge.. gnäll gnäll gnäll!

Sen fick jag även reda på i torsdags att min pappas cancer har spridit sig och sitter nu i hela levern, bukspottskörtel, lymfkörtlar och tarmar så det finns inget mer att göra..Bara smärtlindring.. och min plastpappa ligger på sjukhus oxå med cancer i lungor, njurar och rygg.. dom har just operarat bort en klump i hjärnan på honom.. känns som cancer omringar mig.. var ju inte länge sen som min sambos morfar oxå gick bort i cancer.. vet inte hur jag ska orka detta. det är väldigt svårt för mig att glädja mig åt min graviditet just nu.. så mycket smärta och sorg!

Nu ska jag sluta gnälla.. hoppas ni andra mår bra!       

• down under

Tack för erat stöd! Jag verkligen hatar den jävla sjukdommen!

Det som gör det extra jobbigt  är att min pappa bor 40 mil ifrån mig och plastpappa 45mil bort så
    dom kommer inte kunna komma ner till mig och träffa bebisen och det kommer att vara svårt för mig att ta mig dit med 3 barn när dom har så dåligt immunförsvar.. Man vill ju vara nära liksom! 

Det är tur att jag fortfarande tar min antideppressiva  medicin annars så hade jag nog gått under helt!
    Skulle egentligen gått ner på halv dos nu månaden innan förlossningen men det vågar jag inte göra nu!
    Hoppas allt går bra med bebis ändå..   

• down under

Idag var jag hos BM igen, V 37+3
    Allt såg bra ut men lillkillen är fortfarande 
    mega rörlig... Men ingen av dom andra barnen har någonsin varit fixerade så det lär väl bli samma
    denna gången.
    Sf mått 39 så fortfarande över övre kurvan. 

Är så trött på det här nu och vill bara föda!

Vi hade värsta åsk ovädret igår och blixten slog rakt ner i vårt hus!
    Satelit mottagaren, tvn, modemet, routern och spisen gick sönder!
    Lagom roligt,NOT! Var tvungen att åka o köpa nya grejer idag, så irriterande.
    Nu har vi iaf 1an, 2an och 4an men ingen Disney junior så sonen är helt förstörd!
    Inte lätt att roa en ett åring och en snart 4a åring hemma hur länge som helst när regnet bara öser ner och man
    har så ont i ryggen så jag håller på att gå under..
    Nä nu får sommar värmen och bebis ta o komma!!           

• down under
    Beranda skrev 2012-06-27 23:27:43 följande:
    down under!

Du ligger alltså över den övre kurvan. Jag må vara knäpp men jag vet faktiskt inte vad den där kurvan egentligen är till för?

Jag ligger på mitten kurvan och det gjorde jag med min första dotter också.
    Vad betyder det om man ligger över eller under? 

Det är väl ett sett att se att bebisen växer som den ska. Att den inte är för stor eller för liten eller stannar i växten.. dippar det mycket upp eller ner efter att ha följt en jämn nivå så kan det ju betyda att nåt är fel och då får man tid till TUL för att se vad som kan vara fel.

Min BM sa att förr i tiden när det inte fanns UL så beräknade man vikten efter dom kurvorna.
    Dom beräknade bebisar som låg på den undre kurvan att väga runt 3 kilo, mitten kurvan 3,5kg och övre kurvan runt 4kg.
    Men nu för tiden så vet dom ju att så inte är fallet.
    Jag tex har ju legat över den övre kurvan på alla mina graviditeter och mina barn har vägt 3780g och 3540g så jag har nog bara haft mycket fostervatten..
    Sen beror det ju lite på hur man bär barnet och hur det ligger.    
Svar på tråden Juli bebis 2012