Inlägg från: down under |Visa alla inlägg
  • down under

Juli bebis 2012

Glidmatta låter som ett riktigt bra hjälpmedel men känns lite svåranvänt nätter som den som var med en treåring liggandes tätt intill.

Det är inga problem.. Den är inte så jättestor (finns olika storlekar)
    Min tio månaders ligger väldigt nära mig på nätterna o det funkar ändå och när 3 åringen
    kommer o väcker mig så tar jag med mig glidmattan till hans säng och det funkar oxå fast vi
    ligger o trängs i en 90 säng och han praktiskt taget liger på mig mest hela tiden..

Trolla75 skrev 2012-03-27 10:53:42 följande:
    Åh glidmatta har jag jobbat med många gånger, det är super!... men vart köper man en sådan?

Jag har lånat min av min syster men vet att dom går att köpa på nätet.
    Kollade det förra graviditeten.
    Tror det var från nåt företag som sålde medicinska hjälpmedel men kommer inte ihåg vad dom hette..
    Googla så hittar du nog nåt.
    Har för mig att dom var rätt dyra men det är verkligen värt det och man kan ju använda dom sen oxå...
    Man blir lite beroende och slö.. haha!

Idag ska jag iväg på första vattengympan.. spännande!

• down under

Var hos bm i torsdags och allt så bra ut.
    Hade ingen barnvakt så barnen fick följa med så det vart lite smått kaos!
    Men dom tyckte det var kul att lyssna på bebisens hjärtljud.
    Mitt sf mått var redan 27 så inte konstigt jag känner mig stor, låg högst upp på kurvan..
    Men jag låg högt med dom andra 2 oxå så det e inget jag oroar mig över.
    Inget av dom tidigare barnen fixerade sig innan förlossningen heller så det lär ju inte den här göra heller.
    + 6kg sen inskrivningen men jag var överviktig sen innan så jag är lite orolig över vart det här ska sluta..
    Vet inte hur mycket jag vägde när jag blev gravid då graviditeten inte var planerad så jag hade nog gått upp några kilo innan inskrivningen oxå.. Men men så e det!

Glad påsk tjejer!
    Vi ska på påsk middag idag hos sambons moster men jag är inte på humör..
    Fick igår kväll reda på att min plast pappa har lungcancer och att dom hittat metastaser i hjärnan så han är
    övertygad om att han kommer att dö snart. Inge vidare kul!
    Min pappa blev opererad för hudcancer för 2 veckor sen bara 2 månader efter att dom tagit bort cancer från buken, bröstet och tjocktarmen...så han lär väl inte heller leva så länge till..
    Och sambons morfar gick för 10 dar sen oxå i cancer!
    Jävla cancer! Jag hatar den sjukdommen och just nu känns det som den omringar mig..

• down under
    Engla80 skrev 2012-04-13 15:28:46 följande:
    Sitter i bilbarnstols djungeln och sliter mitt hår... Vi behöver investera i både babyskydd och stol till dottern.

Vad ska man välja?????
    Har hittat bra erbjudande på Akra Graco Logic S; www.jollyroom.se/akta-graco-logico-s-hp-inkl-...

Tror vi hade samma model till dottern och vi va nöjda samtidigt som den uppfyller alla krav.

Men vad sjutton köper vi till dottern? Obestämd Va lite inne på Britax Multi Tech men den verkar inta va bra att ha framåtvänd och vi vill gärna vända henne nu snart då hon klagar på ont i knä och rygg i stolen vi har idag (Graco Duoflex). Men vill inte ha bara en bältesstol då jag anser att hon är för liten för det... Åh... Säkert och bekvämt ska det va men vilken stol är då bäst för det i just vår bil till just våra barn... Skrikandes AAAAAAaaaaaaa....

Jag vet! Vi säljer bilen istället så slipper vi stol ångesten! Tungan ute
    Vi har ett sånt babyskydd till dottern.. Det är jättebra Skrattande
    Hur gammal e stora tjejen?
    Vi har en acta cosmic s till sonen som är 3½ år och vi vände den frammåt för några månader sen.
    Det funkar jättebra.
    Vi har dock köpt en acta bältestol nu och ska byta till den snart för sonen är väldigt lång.
  • down under

I dag så gick jag in i 3e trimestern..Skrattande
    Det firade vi med att åka till Göteborg och gjorde ett 3D/4D UL.
    Det var kul att se lillkillen igen speciellt på ett mer verkligt sett som det blir i 3D men
    han var inte särskilt samarbetsvillig.. Han hade handen för ansiktet hela tiden plus en massa navelsträng så det var svårt att få bra bilder på ansiktet Rynkar på näsan.
    Fick dock några hyffsat bra bilder från sidan, ska försöka lägga in nån bild i bildtråden senare om nån vill titta.
    Annars såg allt bra ut och storleksmässigt så låg han bra inom tiden.
    Vägde 1157g.

• down under
    Trolla75 skrev 2012-04-13 20:07:50 följande:
    Åh va kul, vart var ni? jag ska till Emma ultraljudskliniken den 27/4 Drömmer

Det var där vi var Skrattande
    Ska du oxå välja 3D/4D paketet?
  • down under

Glömde säga att lillkillen ligger på tvären..
    Huvudet på vänster sida o rumpan till höger..
    Båda mina andra har legat nedåt med huvudet den här tiden men eftersom 2an o 3an är så nära inpå
    verkar det finnan massor med plats imagen för denna lillskrutt!
    Hoppas bara han vänder sig neråt snart för jag vill inte bli snittad pga sätesbjudning.
    Men han har ju några veckor på sig så det blir nog bra.

• down under

Jag fick betala 1700kr för vårat 3D ultraljud..
    Och då fick vi en cd med alla bilder och en dvd skiva med videoklipp, plus 4 utskrivna bilder.
    Blev lite besviken dock när det stod att det skulle ta 45 min och hon var klar efter 30... man ska väl få tiden man betalt för eller?! Hon var oxå rätt otrevlig och det kändes inte ritigt värt pengarna även fast det var kul och se lillkillen. Vi var i Göteborg.
    Med älsta sonen så var vi i Stockholm på tittut och gjorde 3D ul och där var det mycket bättre.
    Det kostade 1600kr då och vi var där i 45-60 min och fick hela undresökningen på dvd + att vi fick riktiga fotopappers bilder utskrivna i både färg och svartvitt. Och det var många ca 10 st.
    Plus att hela min familj var med.. (systrar, mamma pappa och bästa kompisen) dom hade en väldigt stor tv skärm så man såg allt väldigt bra. Dom var väldigt proffsiga där!

• down under
    Sladdis skrev 2012-04-17 18:38:16 följande:

Själv ska jag få en pojke och vi har till 99% bestämt att han ska heta Kian. Vet inte var jag fått namnet ifrån men jag bara föll pladask.

Va kul!! Vi har oxå nästan till hundra bestämt att lillkillen ska heta Kian, det är ju inte så vanligt i Sverige!
    Det är ett irlänskt namn och jag kom i kontakt med det när jag jobbade i England och tyckte det var väldigt fint!
    Och sambon gillar det oxå som tur är!
  • down under

Trolla, grattis till pojken!

Vi borde ta och ses nångång, ja menar vi är ju nästan grannar!

Svar på tråden Juli bebis 2012