Inlägg från: down under |Visa alla inlägg
  • down under

Juli bebis 2012

Det blev ingen promenad, jag började dammsuga lite ist och värkarna kom med 10min mellanrum ett tag..
    Efter ett tag så blev det tätare och kommer nu med 4-5 min mellanrum och gör skitont!
    Har inte ringt fl än, har ju rätt nära in.. och är hellre hemma än där så länge jag kan!
    Nu får dom fan inte avta! Vill ha bebis idag!!! 

• down under

Hej tjejer! Nu ligger jag på bb och snusar bebis!! Jag kom in halv tre och var då öppen 8cm och lilleman kom 15.31! 3948g och 51 cm lång. Huvudomf 37. Sprack ingenting trots att han kom i vidöppen hjässbjudning.. fasiken va ont det gjorde!! Det tog lite längre tid att Kryssta ut honom pga det o det blev extra mycket tryck på urinröret o rumpan.. Dom har precis fått sätta in en kateter för jag kan inte kissa själv än. Annars så mår vi bra! Hang in there ni som väntar..snart e det eran tur! Rätt kul att jag lyckats föda alla mina barn på bf ! Lycka!!! Ska försöka lägga in en bild i bildtråden.. om det nu går från surfplattan..

• down under

Grattis anjali !! Jag är kvar på bb och snusar bebis.. dom var ju tvungna att sätta in en kateter och jag måste ha den i 3 dygn Trodde jag skulle få åka hem imorgon men måste stanna tills på tors. Det är mysigt med en liten bebis men min lille Kian sover inte så bra. Han vill bara snutta hela tiden så jag får inte sova och mina bröstvårtor Gör sååå ont! Hoppas mjölken rinner till snart så han kan bli mätt och kunna komma till ro så vi båda får sova lite.. Trolla, går inte att skicka pm till dig via surfplattan så jag skriver här! Jag ligger på rum 21 om du kommer in medans jag är kvar. Skicka sms då. Hoppas vi hinner ses nåt, känns det som att det kan vara på G? Lycka till ni andra som går och väntar, snart är det eran tur!

• down under

Åhh, spännande! Hoppas det blir bebis snart då!!

Själv sitter jag o pumpar för andra gången i natt.. det är ju kul att man aldrig får sova...
    Kian har sugit sönder mina bröstvårtor så måste avlasta dom så dom kan läka.

• down under

Trolla, jag får gratulera här oxå! Grattis!!
    Har du kommit hem nu?

Här är det rätt ledsamt, min plastpappa dog igår kväll =(
    Det känns så konstigt att han är borta och att jag inte hann träffa honom innan.
    Han hann få en cellgiftsbehandling sen blev han så dålig så han bara fick ligga på sjukhuset
    och försöka bli starkare igen men det gick inte..  
    Min riktiga pappa ligger också på sjukhuset, han hade fått en infektion i sin portacat så dom tog bort den och
    skulle sätta in en ny på andra sidan och lyckades istället med att punktera hans vänstra lunga!
    Hur fan lyckas man med det!?!   
    Så nu är hans 3e cellgiftsbehandling uppskjuten tills vidare.. hur mycket ska han behöva gå igenom?
    Cancern slutar ju inte direkt att sprida sig och dom har redan gett honom 6 mån till ett år kvar att leva och nu vet
    vi inte vad som händer efter det här!

Jag orkar verkligen inte mer! Det är skönt att man blivit av med magen  och att man har en gullig liten bebis
    och gosa med men det är verkligen svårt att känna glädje just nu..

Förlåt för negativt inlägg, ville bara skriva av mig lite!        

Lycka till alla som e på väg att få bebis!  

• down under
    juliaannaeva skrev 2012-07-25 07:46:42 följande:
    Inatt 00.18 tittade våran lilla Tyra ut! :) 3950 g och 51 cm lång! Vilken obeskrivlig lycka!
    Förlossningen gick som hejsan kom in 22.00 var öppen 6 cm fick gå till förlossnings salen direkt och där satte de fart. 00.00 började jag krysta och 18 min senare var hon här

Grattis!! Hon var lika stor som Kian då!
  • down under

Vi använder medelas och avents flaskor och ger Kian komjölksproteinfri ersättning då båda hans
    syskon är allergiska mot komjölksprotein..
    Jag vågar inte riskera att ge honom vanlig ersättning då dom andra blev så dåliga och chansen
    är ju rätt stor att han också är/kan bli allergisk.
    Om jag har tur så kanske han slipper bli allergisk om jag undviker mjölkbaserad ersättning den första
    tiden i hans liv.

Nu har mina bröstvårtor läkt men jag pumpar fortfarande mer än jag ammar så dom hinner vänja sig vid sugandet igen.. men jag har inte tillräckligt med mjölk så jag måste oftast komplettera med ersättning efteråt.
    Snart så lägger jag ner amningen och bara ger ersättning då jag vet hur mycket han får i sig då och jag märker att han är nöjdare och sover bättre/längre när han är mätt.. han brukar äta med 4-5 ibland 6 timmars mellanrum.och
    äter oftast runt 100ml ersättning per gång.          

• down under

Kian brukar vara vaken ca 3 timmar på morgonen efter att vi gått upp och sover sen nästan hela dan trots att det är världens liv här på syskonen plus deras kompisar.
    Sen är han vaken ca 3 timmar till på kvällen innan han sover för natten.
    Brukar räcka med att mata honom en gång under natten.
    Han får nästan bara ersättning nu så jag vet ju hur mycktet han får i sig och han är nöjd.
    Jag har lämnat tillbaks pumpen till bb nu så pumpar inte mer, ammar några gånger per dag men måste 
    ändå ge ersättning efteråt så jag kommer nog lägga ner amningen helt snart.        

Svar på tråden Juli bebis 2012