Inlägg från: anjiali |Visa alla inlägg
  • anjiali

Juli bebis 2012

Kanske borde hämta hem några gratisboxar jag med . Är det från babyproffsen och apoteken ni hämtat boxar ???

Låter som de flesta har en del förberett. Vi fixa kombi i november, innan vintern. Våran lilla clio hade inte fixat en vargavinter till .

• anjiali

Min lista är rätt lång. Men vi har ju som sagt inte sparat något från våra två flickor. Vi trodde vi var klara med barn och gav bort allt

• anjiali

Jag kommer få vänta på att magen sjunker tror jag. Det är tredje barnet och då dröjer det säkert. Känns som magen är uppe mellan brösten och härjar :-/.

Idag skall beslutet om gp vara klart. Ringde försäkringskassan i måndags och då hade dom inte börjat med ärendet. Igår var det ju stängt. Undra just om jag kommer höra något idag ???

• anjiali

Idag fick jag min GP beviljad :D sista arbetsdag den 16 maj. Om jag får semester beviljad så blir det sista arbetsdag nästa fredag. Hoppas !!!!

• anjiali

Finns en tråd som heter gravidboxtips om du kan hitta den. Vet inte riktig om jag kan länka den.

Dom här gratisboxarna som ni hämtar ut, är det bara att fråga på stället eller ska man ha med någon kupong?

Måste man föda Flört jag hade också tänkt att bara skita i det och hoppa direkt till bebis !!! Sista barnet kom nästan i bilen. Kröp iin på förlossningen och skrek. Hade en enda lång värk resan in, inga direkta värkar hemma och journalen från förlossningen var på fem minuter. Blev lite kaotiskt och vääääldigt intensivt. Lillan var tagen och det tog ett tag innan hon kom igång med andningen. Men det gick ju bra. Jag kanske skall tälta utanför förlossningen denna gången hehe.

Ha en fin fin dag där ute och ta hand om era fina magar !!!! 
  • anjiali

Läste på nästa vecka i graviditeten. Där står det att nu ökar DIN vikt i snabb takt :-/. (inte bebisens)
    Gahhh har ju redan ökat 14 kilo i vecka 29 ... Inte kan jag gå ut å röra på mig heller utan att ryggen går av. Vill helst inte visa mig ute på byn som det är nu...
    Blir lite smått deppig kan man lugnt säga. Om man ändå kunde träna lite . Baken är dubbel storlek och dubbelhakan är ett faktum.
    Ursäkta gnällandet....

• anjiali

Du har så rätt, jag skulle ju heller inte vilja vara utan detta. Det är värt det i slut ändan. Man får påminna sig själv att man är lyckligt lottad att få vara med om detta.
    Vissa dagar känns bara lite mer jobbiga än andra.

• anjiali

Vaaaa !!!!!! Vad säger ni !!!! Dubbla vikten ??!! Då hamnar jag på 30 plus igen gjorde jag med de andra barnen också.
    Vet inte om jag skall ge upp och låta det bli som det blir eller kämpa de sista veckorna och cykla och äta nyttigt :-/.

Sommardahlia ; får man flyga i vecka 35 ??? Låter lite jobbigt. Hoppas det kommer gå bra. Skönt när du är härdig sen.

• anjiali

Var och hämtade mammas cykel igår kväll som alternativ när jag inte kan gå. Tog en sväng igår kväll och har cyklat med barnen till skolan sen till jobbet å hem. Skall snart hämta barnen igen. Gick jätte bra med rygg och höfter. Men rumpan och snippan :o !!!! AJ !!!! Känns som blåmärken. Men man kanske vänjer sig.
    Har lust att ge upp och låta mig själv äta på och gå upp i vikt. Men frågan är om det inte känns bättre när bebisen är ute att man försökt åtminstone. Kanske blir något kilo mindre i alla fall.

Sen igår har bebisen varit jätte lugn i magen. Nästan obefintliga buffar . Ligger och vilar och hoppas hon kickar igång snart. Annars blir jag orolig. Med min andra flicka fick jag åka in vid denna vecka ca för hon slutade sparka. Dom konstaterade att hon var ovanligt lugn trots försök att få henne att sparka men hon mådde väl och förblev lugn resten av graviditeten. Hon satt i säte, kanske hade svårt att buffa.
    Men gillar inte att denna bebis också helt plötsligt är lugn .

Vi får inte gör TUL i Västergötland. Så trist tycker jag. Jag vill också !!!!!

Svar på tråden Juli bebis 2012