Inlägg från: anjiali |Visa alla inlägg
  • anjiali

Juli bebis 2012

Ny dag och fortfarande tok förkyld. Blir så frustrerad, har varit konstant sjuk denna graviditet. Började med tok illamående. Sen var min man bortrest på andra sidan jorden i fem 1/2vecka och jag var själv med barnen som blev sjuka. Dagen innan nyår fick vi vattenkoppor så vi satt här själv. Sen magsjuka allihopa osv... Har precis blivit klara med halsfluss så blir jag förkyld. Fogarna bråkar så jag kan inte ta mig runt så bra. Känns som om jag varit instängd här i huset sen i julas med två barn som bråkar rätt bra. I vanliga fall har jag stort träningsbehov och är social. Nu sitter jag här ensam och känner att jag blir mer å mer deppig .
    Dålig dag idag sorry ....vill bara kunna ge mig ut på en promenad eller ut å träffa folk.
    Kilorna bara ökar på grund av allt stillasittande.

Hoppas ni andra har lite bättre humör.

• anjiali

Har heller ingen koll om nån fått barn redan .

Nu känns allt lite bättre. Nyklippt och varit på babyland för att hämta ut gratisboxen och handlat lite meta saker som tvättlappar, amningsinlägg osv. Köpte ett litet paket blöjor också

• anjiali

Igår kände jag hicka under navehöjd. Sparkar/buffar under revbenen. Är så spänd på att se om bebis ligger åt rätt håll. Skall inte till bm innan tisdag.

Planer för dagen är tvätta alla nyköpta saker. Promenad så långt eller kort det går. Och i bästa fall baka nått smarrigt till kvällen. Det är ju trots allt onsdagfredag .

• anjiali

Funderar också på att tvätta de kläder och saker jag köpt. Men kanske skall spara något till senare så man har något att göra. Visserligen finns det hur mycket som helst att röja här hemma. Typ varenda skåp plus källare. Borde tvätta fönster samt fixa trädgård. Men på något vis känns det som om tvätta kläderna är mycket roligare .

• anjiali

Vet inte när jag skall packa men tidigast en månad innan tror jag . Eller så packar man om den flera gånger :D

• anjiali

Mins inte hur jag gjorde med andra barnet men med första hade jag packat i tid. Med andra fanns det inte en sekund över för att packa under värkarna så jag måste ha packat innan.

Jag vet ett par saker som jag skall ta med. Min Kudde !!! Sover så illa annars. Lepsyl, luften är torr på sjukhus. Innetofflor, för att inte gå i strumpor. Räknar inte med att stanna så länge. Ombytes kläder till mig och bebis gör hemresa. Hygienartiklar. Haft med mig filt och gosedjur till de andra barnen som en present .

• anjiali

Maryveken ; bra lista . Hoppas bebis stannar lite till.

Idag är hela familjen samlad. Det blir utflykt till universum . Hoppas ni får en fin dag. !

• anjiali

Har också noterat att några sparkar är det inte utan mer att bebis vrider sig och drar med kroppsdelar och trycker. Är inne i vecka 32.

Tekla 78: vart hittar man dom bröstvårteluftarna ??? Även en omföderska tackar för tipset .

Står att i vecka 33 kan man märka att magen sjunker. Kan ju alltid hoppas på det. Visste inte hur jag skulle bete mig igår kväll. Kunde knappt andas. Det tryckte uppåt nått så kopiöst. Mår illa också, tror det beror på att det trycker upp så. Någon som märkt att magen sjunkit ?
    Låg även och funderade på det där med lavemang. Med ettan tog jag. Ingen angenäm uppgift alls :-/. Med tvåan hann jag inte och mindes igår att jag bajsade en del under krystvärkarna. Skall man ta ett litet hemma så man ev hinner ??? Hur gör ni andra? Kanske lite väl intim fråga :o.

• anjiali

Första tig en evighet. En timma eller mer. Andra tog Max 4 krystvärkar. Denna gången vågar jag knappt tänka på :o

• anjiali

Hoppas ni kan vila på dagen en stund.

Börjar redan bli otålig och längtar sååå efter bebisen. Går in i vecka 33 tisdag enligt ul, enligt ägglossing är jag i vecka 33 sen igår.
    Så skönt att vara hemma, skulle inte palla å jobba en sekund till är så förbaskat trött. Där av går tiden långsamt, orkar inte göra mycket mer än dag drömma om den lilla och längta.

Skulle behöva en bra bok. Någon som har tips på en bra feel good bok ???

Svar på tråden Juli bebis 2012