Juli bebis 2012
Trolla, Stackars liten! Anjiali, duktig! Jag har också börjat jogga lite smått. Känns så skönt. Men just nu har jag feber. Trodde att det var förkylning, men börjar misstänka stockning igen :-/ 5:e gången, ska det aldrig ge sig!!?
Trolla, Stackars liten! Anjiali, duktig! Jag har också börjat jogga lite smått. Känns så skönt. Men just nu har jag feber. Trodde att det var förkylning, men börjar misstänka stockning igen :-/ 5:e gången, ska det aldrig ge sig!!?
Jupp, 5:e stockningen konstaterad... Fick nog ut knölen i duschen för nu har febern gått ner till normala 37 igen.
Nu har vi varit på BVC och fått vaccin :( Usch vad han skrek, stackaren... Som tur är gick det över ganska fort.
6,4kg väger han, kommer inte ihåg vikten och hade inte den lilla boken med mig.
Imorgon får jag hem en massa mammor från "flerbarnsmammagruppen". Har bett alla ta med sig lunch så bjuder jag på fika, känns lagom ambitiöst.
Har hämtat lillemans pass också, vi ska till Island och hälsa på tjocka släkten på tisdag. Bara jag och småkillarna. Ska bli kul, men blir nog ganska tufft också. Får försöka ta hjälp av mina syskon och dem som vi hälsar på, men Ludvig (3,5-åringen) kommer nog att bli ganska mammig/klängig om jag känner honom rätt.
min plutt är gnällig och har lite feber, 37,8. Petade i honom flytande alvedon som kom upp igen med besked. och nu törs jag inte ge någon supp heller. Skulle gett supp från början :-/
Just det, Emil gallskriker om man så mycket som kommer i närheten av stick-området på vänster sida Nu har han dock sovit ett tag. Det var bökigt att lägga ner honom. Hoppas det funkar inatt efter amningen.
Haha, vad olika det är. Gick på ett dans-aerobic-pass en gång och villade bort mig redan på uppvärmningen. För min egen skull och för mina medtränares gick jag ut då
Bra gjort SaJo! Första gången på spinning trodde jag att jag skulle dö redan på uppvärmningslåten. Var så rädd för att "fuska" så jag hade alldeles för mycket motstånd på :) Nu tycker jag det är en bra träningsform med 30min spinning och 30min core. Har dock sagt upp medlemskapet på Sats för jag löptränar mest ändå. Har inte riktigt kommit igång än, men det kommer
Jag har också hört att ju längre man väntar med hopp o studs desto bättre. Man ska inte ha den där tyngdkänslan i underlivet för då har man gjort för mycket. Har börjat med 1 km några ggr och jäklar vad jag kniper under tiden. Just det: KNIP!
Down under, ja det är bara skit med den där cancern! Kramar till dig och din familj.
Här blir det inget dop. Ingen i makens släkt är särskilt troende och min släkt är alldeles för utspridd för att dra ihop. Jag tänker att finns "min" gud så tycker han inte att det är så viktigt om man döper eller inte, huvudsaken att man är en bra människa :) Kanske ska dra ihop ett namnsdagskalas istället... Hmm... Vi hade ett för Ludvig som fyller år på julafton, så det kanske måste bli rättvist?
Idag har jag varit iväg och ätit lunch med mina tjejkompisar utan man eller barn :) Jag råkade få med mig ett par gröna vinterkängor på vägen hem också, haha!
Nu får jag ta och logga ut från datorn snart. Jag och barnen åker till Island på tisdag och jag måste fundera på packningen lite. Hatar verkligen att packa, usch! Får alltid ångest när jag håller på av någon anledning.
SaJo, mjölkallergi kan ställa till det åt det hållet också, inte bara diarré. Men bra att du kollar upp. Nu är jag lagom nervös inför resan. Har ni några bra flygplatstips?