Min stackars plutt är jättedålig i magen. Vet inte alls om det är en allergisk reaktion mot något, tänder eller en förkylning (som jag inte märkt av) som gett diarré. Han är ju mjölk- och sojaallergiker vet jag, men jag funderar på vad han kan ha fått i sig som han reagerat på så. Har säkert bytt 8-10 bajsblöjor idag och ungefär lika många igår. Innan dess var han hård, så jag gav honom päron- och persikopuré. Tyckte inte det hände något så jag kokade russinpuré... Tycker dock inte att den lilla mängd russin skulle ge den reaktionen om det inte är allergi mot russin förstås.
Kan man vara allergisk mot lök (som fanns i en av barnmatsburkarna, dvs han fick i sig en mycket liten mängd)?
Tyvärr hade barnläkarmottagningen stängt denna vecka, ska ringa det första jag gör nästa vecka och boka tid med dietist.
Idag har Emil fått majsvälling (althera+maizena), morot/potatis, gröt med blåbärspuré och mer maizenavälling. Hoppas att det blir bättre nu och att det inte slår över åt andra hållet igen :(