Inlägg från: Tekla78 |Visa alla inlägg
  • Tekla78

Juli bebis 2012

Cizzi, svårt att säga om han var grinig pga allergi eller förkylning. Det skadar ju inte att testa mjölkfri gröt i några dagar för att se om konsistensen blir bättre. Emil gillar inte Sinlac, men däremot banangröt från 6mån.

Man kan ha en viss tolerans mot mjölk, så om han mår dåligt av att endast dricka Nan kan han ändå klara någon portion innehållandes mjölk utan att må dåligt för det.

Vi skulle ha börjat med mjölkprovokation nästa vecka, men då Emil redan är tjorvig i magen och har visat tydlig allergi mot ärtor (baljväxtfamiljen = soja = liknar mjölkprotein) tror jag vi väntar ett tag till. Ska kolla med vår läkare i nästa vecka.

• Tekla78

Chess, neej! Håller tummarna för att hon kryar på sig.

FruSandra, typiskt också! Hoppas ni hade det mysigt på själva spadelen så det vägde upp i alla fall.

Sessan, vet inte, men det gör rejält ont även innan tanden spricker igenom.

• Tekla78

Enilorac81, ja jag var nojig för det. Var t.o.m. tvungen att köpa test, men det visade negativt i morse tack och lov. Vi har ju inte tänkt ha fler och absolut inte så tätt :) Spiralen har funkat bra annars. Har bara haft pytteblödningar hittills.

Sherita, grattis! Ja, i juli var det många av oss som var smått frustrerade, hihi.

• Tekla78

Ella, skönt att de fick bort allt. Bra att det är koll relativt snart igen.

Jag har varit på koll för min misplacerade spiral. Trådarna (och hela spiralen) verkar ha åkt in i livmodern så jag fick remiss till gyn för att göra ultraljud för att se så den inte åkt ut. Om man måste ta ut den behöver man göra det med hjälp av UL också, men om det inte går måste man operera :-S BM som satte in den sa att hon aldrig sett detta förr och då har hon satt in spiraler sedan 1998!

• Tekla78
    AnnaKaffekanna skrev 2013-01-07 12:51:56 följande:
    Hej!! Fick min lille son den 10e juli 2012!

E det denna tråden som gäller eller är det nån av de andra i ts? Hade vari jättekul att få prata med er andra som fick sina små i juli

Du e så välkommen! Min Emil kom 9/7 :)
  • Tekla78

Vi hade det inte svårt, men inte lätt. Första tog ett år. Andra blev till efter två missfall, varav det första var ganska dramatiskt i v 13. Men som sagt, relativt sett var ju inte det så "svårt".

4-åringen hade superont i magen i morse. Vi skulle ha gått på 4-årskoll idag på BVC, men det var bara att ställa in det, dagis och min mammadejt. Ontet gick över efter någon timme och nu har jag någon form av hypokondri istället, blä :-S

• Tekla78

6 månader firar Emil med buller och bång. Eller åtminstone värsta skrikkvällen hittills. Har så tydligt ont någonstans att han har fått Alvedon. Troligen tänder eftersom han varit lös i magen (utan att han fått något som han inte ätit förut, dvs inte kopplat till allergin) och nu rinner snoret hejdlöst.

Maken har flyttat in i storebrors rum för natten så åtminstone de får sova. Nu hänger Emil på magen i bärsjalen för att spara mina armar.

Vad är det förresten med bebisar och att man absolut inte får sitta! Man tycker man smyger sig ner i sittande position så att deras läge absolut inte ändras, men de märker det DIREKT. Well, får väl se hur många uppdateringar jag hinner med inatt ;) Sov gott allihop!

• Tekla78

Natten blev inte så hemsk som jag befarade. Två sittsovpass à 2 timmar var, sen fick vi ligga och sova i 1 1/2. Från 5.30 var han vaken till 9, men vaknade nu kl 10 och illskrek. Undrar just om man ska kolla öron och hals eller tro att det är mage eller tänder. Tänk vad bra om de kunde kommunicera det på något sätt.

Emil äter egen mjölkfri välling kl. 4-6, ev ersättning kl 8. Sen gröt, ersättning och burkmat i den ordning det passar bäst. På kvällen välling igen.

Egen välling, om någon är intresserad kokar jag på 2msk havremust (2min) eller 2tsk maizena (koka någon min) och 2dl vatten. Sedan har jag i 5 skopor ersättningspulver. Havrevällilgen måste spädas ibland om den är för tjock. Borde kunna göras av dem som inte är mjölkallergiker också.

Svar på tråden Juli bebis 2012