Juli bebis 2012
Aha
. Ja det var en bra fråga. Vart har ni tänkt åka ?
Aha
. Ja det var en bra fråga. Vart har ni tänkt åka ?
Håller med er. När Milea nu väl är här så känns hon så självklar
. Jag har ju två barn sen innan så jag hade fullt upp redan innan. Men kommer ihåg hur det kändes när första barnet kom. Undrade vad jag gjorde med all tid innan jag fick barn.
Har promenerat mellan 5-8 km om dagen och simmade 20 minuter i måndags. Äter vanlig mat och hel ammar. Inte ett kilo blir jag av med
... Kommer aldrig komma i form så länge jag ammar verkar det som. Nu är Milea 2 månader och det finns inte en chans att jag skulle kunna komma mina vanliga byxor. Gravid brallor gäller fortfarande. Svårt att hitta motivation att vara duktig när det inte händer ett skit :-/...
Är det någon mer som kämpar med överflödiga kilon som sitter fast ?
Är det mycket jobb med vv ??? Är du med online ??? Vet inte om jag får ihop det med vv.
Min kropp håller stadigt tag i alla hekton när jag ammar. Så var de med de andra barnen också. Har 7 kg till inskrivningsvikten och 13 kg till "normal" vikt.
Jag tränar också och det hjälper inte heller. Minus 500 kalorier på amning och minus 300-500 kalorier träning och vågen står still. Är inte det helt sjukt ????
Sladdis: vart fyller du i att du ammar ??? Fanns en ruta om man är gravid.
Konstigt för jag hade gravid ruta att kryssa i men inte amning. Har bara fyllt i första steget, har inte bestämt mig om jag orkar ännu ;-/
Sladdis: jag avvaktar ett tag. Känner mig inte redo ännu
.
Idag har Milea haft långa vakenstunder och pratat massor
. Hela kroppen är igång när hon pratar. Så roligt att hon äntligen är nöjd några stunder på dagen. Nu hoppas jag att hon snart kan sova själv också så jag får gjort någonting här hemma. Åtta veckor bärandes på henne börjar bli aningens jobbigt. Får inte gjort så mycket. De stunder hon är vaken vill jag prata med henne eller passa på att äta.
Hanna virrpanna: bärandes på bebis. Mycket soffhäng och en promenad om dagen. Dock inte med bebis i vagnen utan i bärsjal. Hon har fortfarande inte kommit på att den är bra :-/... Bilstolen är också hemsk :-/... Vilket gör att jag mest är hemma. Sen har de andra barnen simskolan, dans och orientering.
Kul att ni fick lite mera på lägenheten
.
Cattwik: tack för tipset. Vi har friskvårdsbidrag
En av mina närmaste vänner är på förlossningen nu. Hon har varit där sen klockan 08.00 för igångsättning på grund av hemsk foglossning. Hon har uppdaterat mig under dagen och sist tog de vattnet. Känner mig alldeles gråtmild. Tänk vad stort, snart får hon sin bebis på magen. Tänk att våra redan är här
. Ska inte föda mera barn och det känns sorgligt på något vis.
Sitter på nålar och hoppas det går bra för henne. Hon har haft hemska förlossningar tidigare.
Milifjor : låter som våran natt.
2 månaders kontroll ok
. 5360 g och 57 cm lång.
Dagen till ära har hon för första gången somnat i vagnen på promenaden och sov en timma. Det ska firas med mineralvatten ikväll !
Här har vi haft en riktig knas natt. I vanlig ordning vaknade hon mellan 00-01. Jag ammade men somnade och klockan halv tre vaknar vi igen istället för ca fyra. Då ligger hon fortfarande där vid bröstet, i vanliga fall ligger hon i sitt nest. Ammar henne igen och bestämmer mig för att hennes pappa får ta henne sen om hon inte somnar och det gör hon ju så klart inte. Jag brukar ha henne på nätterna men vill att han ska kunna ta henne också. Sen har vi inte sovit så mycket mer för det slutade med skrik och bajsande mera skrik och sen en massa snuttande
.
Nästa natt lär jag göra som vanligt !!!
Känns son hon blivit väldigt mammig, jag bär ju runt på henne 24 h. När han kommer från jobbet har de kanske en timma ihop i bästa fall innan hon vill sova. Nu är han ledig idag och hela helgen. Det blir nog han som får vara med henne så mycket som möjligt.
Typ jag :-/. En jäkla massa antibiotika och hade vi inte fått det så hade inte mått så väl. Men nu mår vi bra