Juli bebis 2012
Jwall: välkommen
Sladdis: fina killar du har !
Jwall: välkommen
Sladdis: fina killar du har !
Jag kniper 10 gånger.
Ska på återkoll nästa vecka. Blä !!! Känns som jag har haft tillräckligt med folk där nere sen förlossningen. Blev ett antal undersökningar när jag var inlagd på sjukan innan de visste vad det var.
Idag har jag knappt varit med lillan. Hon har hängt med sin pappa här hemma och ute på promenad så jag har fått vila. Känner mig tröttare än någonsin, blir väl så när man fått slappna av. Plus en begynnande förkylning.
Insåg att jag inte har stenkoll på vad jag bokat upp mig på de kommande dagarna.
Får nog ta och skriva ner allt så jag inte glömmer.
Ska till jobbet, ny läkartid med naveln, BVC på hembesök, dans för barnen, barnkalas på fredag hos kompis, kompisar som ska med hem från skola och barnkalas i Gräfnäs på lördag. Undra vad jag har glömt ???
.
Just det !!! Köpa presenter.
Min lilla Milea är en liten sladdis nästan. Äldsta är nio och mellan tjejen sex. Vi trodde vi var klara med barn efter tvåan. Tre år emellan var jobbigt tyckte jag. Men nu är det fantastisk att gå göra denna resan igen och tar vara på varenda sekund. Men nu blir det inga mera barn. Tyckte verkligen inte om att vara gravid eller hur det känns i kroppen nu.
Jag hade kämpat för att komma i form efter tvåan.
Men nu är hon här ! Så det var värt det
.har stor nytta av mina andra barn som mer än gärna är med henne och byter på henne.
Att skaffa en till innebär så mycket . Ny bil och större hus
. Tre får allt räcka. Har några år till på mig kanske. Men tänkte spara den energin till mannen, mig själv och barnen :D
Nya promenadskor inskaffat
. Bara börja knalla !!!
Sajo : har invigt mina nya skor med en promenad till gymmet för att hämta tränings schema. Tisdagar och torsdagar mamma/barn träning
.
Men hur ska det gå med bebis som bara vill bli buren eller ligga vid bröstet.??? Kikade in på ett afro, såg sååååå roligt ut att jag nästan har lust i att skita i amningen. Undra om man kan kombinera ersättning och amning på ett bra sätt ???
Samma här. Hon hänger i bröstet mest hela tiden. Men snart kommer en tid då jag kan lägga ner henne på dagen utan gallskrik och kunna fixa färdigt allt till em. Samt att amningen blir lugnare. Då kan mannen ta över när han kommer hem och jag träna :D
Tänk om jag visste när ! Då hade det kanske varit lättare att ha tålamod.
Får försöka göra styrka hemma med bebis i famn.
Nu ska ni få höra !!!
Milea somnade halv nio sim vanligt. Trots att hon nyss sovit i bärsjalen. Mellan 23-00 så brukar hon vakna och sen klockan 03.00. Men vi vaknade nu ;D. Eller jag har vaknat ett par gånger och tänkt, vad sjutton !!! Andas hon ??? Å jajjemen, sussa så sött.
Har rapat efter varenda mål och givit minifom även nattetid.vet inte om det är det, mera mjölk, eller slut på antibiotikan kan ju vara en engångs företeelse också. Får inte hoppas att det ska bli så här nästa natt också då blir jag nog besviken. Men njuter av denna första del på natten. Nu får vi se hur resten blir.
Hua vilken uppstyckad dag idag. Trött !!! Har varit på jobbet och hälsat på och fått amma flertalet gånger där. Hade hoppats slippa. Sen hem snabbt och äta, hämta mellan barnet och sen läkartid. Navel blev godkänd och är påväg åt rätt håll. Hade precis fått henne att somna för att ta upp henne igen då dr ville ha vikt.
Nu är vi hemma men i em är det barndans.
Ögonen går i kors av trötthet på mig känns det som. Mannen är iväg och spelar fotboll hela em.
Jag hade brösten varma och ammade så mycket det bara gick och strök försiktigt ner mot vårtan. Vila mycket !!!
Försöker ni mata gärnet inför natten så dom är jätte mätta och förhoppningsvis sover länge. Eller ammar ni som vanligt ?
Milea låg och ammade och höll på att somna och telefonen ringde så jag pratade ett kort tag samtidigt. Känner att hon inte suger mera och tittar ner och möts av det största leendet
. Så underbart !!! Detta leende och små pratljud hon gör förgyller vardagen !