Inlägg från: anjiali |Visa alla inlägg
  • anjiali

Juli bebis 2012

Typ inget känns det som. Men lite sover hon ju. På mig Max en timma i stöten. Själv ca 10 min.

Lycka när mannen är hemma och det blir lite avlastning. Har joggat/gått 7 km i skogen på en timma. Hej endorfiner !!!! Saknat er så . Är en sån träningsnörd.

Nu blir det hemmabakad pizza a la Jamie oliver.

• anjiali

Vi flög till Sydamerika när äldsta tjejen var elva månader och hem när hon fyllt ett år. Till resan hade vi med burkmat att värna på planet och välling. Vi hade med eget vatten i termos. Resan tar över ett dygn dit. Anledningen till att vi hade eget vatten var att när min lillebror var något år och gjorde samma resa med min familj så bad mamma om kokat vatten till välling på planet. De tog förmodligen varmt vatten bara och han blev jätte dålig i kräkningar och diarré. Höll på att stryka med . Han blev inlagd i sista stund på sjukhus och mamma fick inte stanna kvar över natt där. Vilket trauma det var för henne och min lillebror. Han var dålig länge.
    För oss gick det jättebra att resa med ettårig . Hon tog sina första steg i Brasilien på flygplatsen .
    Idag är det värre kanske. Man får väll inte ta med vad som helst ??? Inga vätskor, eller ???

• anjiali

Är det någon av bebisarna som hittat sina händer ännu ??? Milea ligger och suger mycket på dom och idag lyckades hon ha raka armar upp framför ansiktet en stund. Så snart så ser hon dom nog :D

• anjiali

Trolla75: lilla skrutt ! Fattar inte att det ska vara så kämpigt med dessa gaser.

Milea är ju lite känslig också men vet inte exakt vad hon reagerar emot. Hon är ju alltid lite pruttig. Men efter att hört hur din lilla kille reagerat på kål så lär även jag vara försiktig emot detta.

Min lilla skrutta har hittat tummen mer och mer. Jag vill hellre att hon tar napp. Men vi har provat alla nappar på marknaden och ingen vill hon ha. Nu har hon vid flertalet tillfällen fått in tummen i munnen och varit så nöjd. Även i sömnen har hon lyckats.
    Vad gör jag åt detta ??? Går det göra något ???

• anjiali

Funderat det samma. Det rinner ju.
    Jag åt typ allt det man inte skulle igår och idag. Ägg, choklad, cola...
    Jag måste skärpa mig med maten !!!
    Men om man ska plocka bort allt det där så blir det inte mycket kvar.
    Kan vi inte tipsa varandra om vad vi ätit ??? Kanske kan ge lite inspiration .

• anjiali

Trolla: jag ringde och bokade själv.

Millifjor: det där ska jag käka imorgon .

Jag har tvåmånaders kontroll hos läkaren på torsdag. Hoppas på godkänd. Min mellan tjej hade glapp i höften och satt i höftkudde i sex veckor. Milea blev ju godkänd på bb men tyckte läkaren var lite hafsig. Hoppas hon får g på höfter på torsdag.

• anjiali

Dom har inte failat, det är bara jag som är rädd för att de på torsdag märker att det är glapp :-/...
    Ultraljud ??? Här kollade höften på bb genom att snabbt som tusan böja benen ut och in snabbt. Det är bara hyrläkare i Borås på bb. Därför är jag lite orolig fram till torsdag då de förhoppningsvis också godkänner höfterna.

• anjiali

Emmizen : härligt det lät

Milifjor: tack för tipset. Milea bajsar ofta när hon äter eller somnat. Kanske är då hon är avslappnad. Som hon gör precis just nu mitt i maten ;p.... Dags att byta blöja.

• anjiali

Fru Sandra tvätta rent med vatten och mild tvål ev. Torka torrt och försök lufta. Morgon och kväll och visa upp imorgon. Så hade jag gjort. Är det rött och irriterat runt såret i huden ???

Libe: vår dotter var ett när vi var i värmen så jag vet inte. Vaccination fick vi ta men det beror ju på vart man ska åka.

Svar på tråden Juli bebis 2012