Juli bebis 2012
Någon som kan hjälpa mig tolka viktväktarnas recept. Om det står 600 g (100g) potatis hur mycket ska jag ta ??? Lite förvirrande tycker jag :-/
Någon som kan hjälpa mig tolka viktväktarnas recept. Om det står 600 g (100g) potatis hur mycket ska jag ta ??? Lite förvirrande tycker jag :-/
4 personer. Så det blir 3 p/person då. Kan nog stämma då för resten sv. Receptet är grönsaker och fetaost och en portion är 8 p.
Milea har en overall på sig men den är i fluffigt tyg och inte som en fodrad overall men ändå varm. Mössa och varma strumpor. I vagnen har hon sin tunna filt och täcke. Måste ju vara beredd på att kunna ta upp henne i ur och skur. Hade jag varit säker på att hon ville ligga där hade jag tagit varm tröja istället. Locket på vagnen också. Vi bor i västragötaland nära Halland.
Hon blir lite varm. Har en tendens att klä henne lite för mycket tror jag :0. Men det är ju det om jag måste ha henne utanför vagnen.
Snart bär det iväg till Gräfsnäs igen till min bror. Fyraårskalas. Orolig över den "långa" bilresan
. Ska inte festa loss för mycket på tårta utan har packat väskan med frukt.
Dagen till ära har jag påbörjat byxgenomgång och hittat lite fler jag kan ha
. Ok de sitter ju inte riktigt som de brukar ;p . Lite mer spandex style :D
Tjohoo
. Verkar som viktväktarna gett resultat. Har ätit en vecka på tisdag och idag smygvägde jag mig. Hamnade på 73 kg. Ca nått kilo ner. Vägde mig inte den dagen jag började men hade vägt mig någon dag innan och då visade vågen 75,5 kg och 74 kg någon dag innan dess :-/. Så jag vet inte exakt vad jag vägde men mellan 74-75 kg.
10 kg kvar !!!
Momster : välkommen tillbaka !!! Oj vilken pers ni varit med om :-/. Hoppas nu ni ska få ha det lugnt och skönt. Det sätter ju ens egna små "problem" i perspektiv.
Lilla M sov så duktigt första passet 20-03.40 !!!! Sen var jag dumt och lät henne ligga bredvid mig och där har hon ålat runt :-/. Har inte sovit något vidare. Så klantigt av mig. Har inte givit minfom igår. Fiser gör hon men blev rätt så ålig som sagt. Kanske inte ska sluta än ?
Tundra: jag måste nog säga att jag har inget emot att vara hemma och njuta av Milea alldeles för mig själv :D. Sen är det skönt när helgen kommer också.
Milea får lite skakningar i benen ibland. Två gånger idag. En gång på vardera ben. Precis som nervryckningar. Slutar om man flyttar benet. Någon mer som haft så ???
Trolla : vad mysigt med lite kvällsprat
. Visst är man tok förälskad i de små liven.
Milifjor : kommer inte ihåg hur jag gjorde med de andra barnen när jag slutade. Tror nig det bara trappades ut då de började äta mer mat. Men där är vi ju inte riktigt ännu . Som tur är
.
Fru Sandra : hoppas det löser sig snart. Fortsätt kämpa på. Vila ! Det är också viktigt. Håll bröstet varmt under natten. Jag fick så för ett tag sedan och kämpade hela dagen/ kvällen. Som med massa varmt över bysten och när jag vaknade var det bättre. Hoppas det blir så för dig med.
Emmizen : å hoppas han snart kryar på sig !
Väntar bara på första förkylningen här med
:-/. Än så länge har barnen varit friska.