Inlägg från: Trolla75 |Visa alla inlägg
  • Trolla75

Juli bebis 2012

Oftast hänger han i bärselen och då i byxor, body, mössa och baseballjacka...

Men nu har det blåst o regnat de sista dagarna så då har jag haft på honom byxa o body och sedan PO.P windstopper overallen

Använder sällan vagnen och skyddet man knäpper över har jag inte hittat än, skötväskan, regnskydd och själva vagnskyddet ligger någonstans bland röran nere i källaren...? Men vet inte i vilken ende jag ska börja leta? ;)

Håller ju på o sorterar och försöker göra mig av med barnkläderna... Alla urvuxna flickkläder och Caspians urvuxna åker ut på tradera och med på barnloppisar här runt omkring...
    Tjänar ju en hacka ;)

• Trolla75

Vissa barn är ju varma i sig, man ska väl egentligen inte ta på dom mer än vi har på oss....
    Bästa stället att känna barnets temperatur är att känna ner i nacken ...

Och när jag har haft windstoppern har han inte haft mössa på sig, utan bara luvan löst uppe på...

Vi stod i ett hyfsat kallt ridhus i går kväll och han var lagom varm o go! :)

Måste berätta att jag köpte en vinteroverall på KappAhl i förrgår, den är multifärgad och jättefin! Men stl. 74 så hoppas att han kommer i den i vinter... Han e ju ganska så stor redan nu...

• Trolla75

Momster- oj, hjälp! Vilken innerlig tur att ni var på sjukhuset!!! Men vad berodde det på?
    Nu lär man ju vaka lite extra.
    Trivs du på nya stället?

Jag säger nog peppar peppar, men Caspian har varken haft förkylning eller feber än.
    Peppar peppar...

Här händer inte mycket, tycker vi slappar från morgon till kväll... Jag har fått en sovbäbis som kräver att få sova på min arm dagtid, natten sover han utan problem i sin säng.
    Han älskar också hänga på magen i selen och där hänger han vart vi än ska... Har slutat ta med vagnen...

Här i Trollhättan har vi ca 12-15 grader nu på dagarna...

• Trolla75

Så läskigt när man inte vet vad det beror på?
    Håller tummar i tår att allt är bra nu!
    Trångbodda, ;) tänk vi fem bor i ett minimini hus på knappa 55kvm 2 rum o kök.

Jag klättrar på väggen! Vi eller rättare sagt mannen håller på med ett rum nere i källaren... Men det blir ju aldrig klart!!! Suck!

Blogg? Vill du ha läsare får du gärna länka till den... :)

• Trolla75

momster- vi bor verkligen compactliving mot min vilja!
    Vårt rum är; sovrum, storarum allt i ett med en 1,60 säng, Vannas växa säng och Caspians spjälsäng, soffa, soffbord, tv/tvbänk och en stor byrå. Wilma har i sitt rum en loftsäng med skrivbord under med dator och allt därtill, husets enda garderob står också i hennes rum + torkställningen. Vi måste gå igenom hennes för att komma till vårt... Inte så jättekul!

Nu är planen att båda tjejerna ska få rum nere i källaren, men Vannas rum har tagit väldigt lång tid och Wilmas ät Inte ens påbörjat... :(

Så som det ser ut nu så bjuder jag typ aldrig hem någon! Det är jättetråkigt!
    Skulle gärna flytta till stor lägenhet men gubben vägrar! :(

• Trolla75

Fru Sandra- om det ät mjölkstockning under bröstet så prova i lägg honom upp och ner (med fötterna upp mot axeln i stället för tvärs över magen)
    Prova att ha honom i olika vinklar så han ätet upp det som gör ont!

• Trolla75

Sladdis och ni andra som gått ner i vikt, grattis!!!

Själv har jag tappat sans och balans, frossar mitt grova glutenfria bröd och har druckit litervis med Coca cola i helgen... Man kan helt enkelt säga att jag har kolhydrathetsat hela helgen! Måste sluta upp med det nu, vågen pekar spikrakt uppåt :(

Det enda som funkar för mig är att jag tar bort kolhydraterna helt o hållet!
    Men jag får återfall varje helg, veckorna går bra! det är helgerna som är svåra!

• Trolla75

momster- vi har bott såhär tokigt i nio år nu, så det lär väl inte hända något i en handvändning ...
    Men jag har sådan go lust att anmäla oss till något av alla byggprogram så det verkligen blir klart någon gång!

Men det vägrar gubben, då skulle det nog bli skilsmässa ;) (man förnedrar sig Inte i tv)

Svar på tråden Juli bebis 2012