Juli bebis 2012
Ger upp!
Ger upp!
Lilleman sköter sig i sover bra 23-07
Men mellersta stackarn, vakna vid 2-3 och gråter hejdlöst, nästan varje natt, tiden kan variera lite...
Hon har en sådan fruktansvärd växtvärk, morgon, middag, kväll och natt!
Det är inne på fjärde månaden nu! :((
Vi har äntligen fått en remiss skickad till ortopedien... Men har ännu inte fått någon tid?
Men att det ska sitta i så länge har jag själv inget minne av?
Börjar bli rädd att det är något allvarligt! :' (
Hoppas dom snabbar på lite nu!!!
Nu somna lilleman om gott på armen, gubben ska gå upp med mellersta som ska till förskolan... Den stora reder sig helt själv! :) är så glad över detta!!!
Nepp hoppas på lite mer sömn nu!
Anjiali- hoppas det vänder snarast och att du får en lugn vilsam dag i dag!
Försök sova när M sover...
Kram
Ja du, gråter skriker hysteriskt och hon är ju stor (5 1/2) så hon berättar ju vart det gör ont....
Det är smalben och ankeln som gör ont och så byter det ben...
Det värsta är att hon ätit Alvedon sugtablett, nu snart i tre månader... Är livrädd för att det ska ge skador på levern!
Det blir 4 tabl/ dag var 6-7 timme.
Och hon har så ont att vi måste smärtlindrande henne... Det är fruktansvärt att se henne ha så ont! Och det påverkar hela hennes vardag, hon blir hämmad i mycket hon inte kan vara med på.
Att hänga med mig i syrran på stan är inte längre att tänka på...
Vi har även masserat, provat krämer som värmer, healing... mm.
Vill till röntgen för att få det bekräftat att det inte är något värre...
Jmst- då är det du o jag!
Fast jag har varit liberal nu det sista...
Men måste verkligen ta tag i det strikta igen, men trillar tillbaka i dålig dager varje helg!
Behöver pepp!!! ;)
Anjiali- nackdelen med vv är att man går upp när man slutar... Det är i alla fall min erfarenhet!
Och jag mår verkligen superdåligt av kolhydrater! Magen sväller upp långt upp under brösten och jag känner mig förövrigt helt uppblåst med hjärtklappning till följd!
Det är just grönsaker och frukt som jag vart liberal med under graviditeten...
Om man ska hårdra det hela så är alla grönsaker ovan jord jättebra! Dom innehåller fortfarande kolhydrater men inom rimlig gräns.
(de kolhydratrika växer under jord)
Jag försöker hålla mig mellan 20-100g kolhydrater per dag och då som liberal.
När jag är strikt äter jag helst inte över 20g per dag.
Det som är viktigt är att välja fullfeta produkter, det är fettet som mättar!
Och kroppen ställer om sig och använde fettet som bränsle, när man hamnar i Ketos det optimala tillståndet då bränner kroppen fett! Fettet vi äter bränner på fettet vi har i kroppen...
vv- om jag mins rätt, var det bara lättprodukter, light mm. Man skulle äta...
Fullproppade med syntetisk sötning.
Lightprodukter triggar i gång hungern.
Så enligt mig blir det en ond cirkel.
anjiali- Förlåt om jag lät brysk! men brinner så för min njutningsmetod ;)
Men självklart ska jag inte klandra ner på en metod som ni trivs med.
Millifjor- Så noga har jag aldrig varit att gå in i detalj men om man vill så finns minmat.net där kan du få ut exakt mängd av i stort sett allt... Bara att väga och skriva in...
Det jag utgår ifrån när jag handlar är att titta på innehållsförteckningen, jag köper inget som innehåller mer än 5g kolhydrater/ 100g
Sedan ju fetare desto bättre!
Sen ett hett tips är att läsa Kostdoktorns blogg www.kostdoktorn.se
Det rekommenderar jag er alla ;)