Inlägg från: Trolla75 |Visa alla inlägg
  • Trolla75

Juli bebis 2012

Fru Sandra- lättast är att du ligger ner, så kan du lätt ändra ställning på honom.

Ett tips är att du ligger på sidan och har lillkillen liggandes på två kuddar (mage mot mage) så kan du amma från det översta bröstet.

Det är bara trixa och testa tills det känns bra! ;)

• Trolla75

Millifjor- slutar du stimulera produktionen så som att du pumpar så slutar den nog av sig själv tillslut. Sen finns det tabletter man kan få utskrivit till sig har jag hört... Och då går det nog fortare skulle jag tro.

Just nu ligger Caspian på min arm och pratar så sött "Ooohhhh" och är jätteglad jag är så kär i honom!!!

• Trolla75

Fru Sandra- bäst effekt ger nog när du ammar, kör på alla tänkbara ställningar! Men jag skulle vilja påstå av egen erfarenhet att tömningen sker bäst om Caspians ligger med huvudet neråt alltså svärs emot hur jag ligger... Så svårt att förklara...
    Men som någon skrev, ställa sig på alla fyra över barnet funkar också... Man kan vrida på sig runt barnet...
    ;)

• Trolla75

Emmizen80- ja tack! Skulle gärna låna en si sådär tre rum... ;)
    Haha... Skulle säkert gå vilse...

• Trolla75

Alla barn hittar sin egna kurva, det är så mycket som spelar in så det kan vara lurigt att jämföra två jämngamla barn.
    Men visst känner jag också igen mig, jag jämför Caspians vikt med Vannas när hon var jämngammal.
    Han var ju en redig bit när han föddes (4300g) så nu på 2 månaders kontrollen vägde han 6540g och va 61,5 lång
    Vanna vid samma tidpunkt vägde 900g mer!!!

Dom båda får min magiska blandning på grädde och sömnmedel ;)
    Alltså jag ammar, men måste säga att bara för att brösten inte spänner så behöver dom inte vara tomma!

• Trolla75

Min svärmor brukar ofta berätta att hennes söner bajsade precis var 14e dag och hon ammade dem.

Så länge man ammar har jag hört att man inte kan bli förstoppad, så det ska bli intressant att se vad dom säger det beror på?

Min lilleman trycker o trycker fortfarande och man tror att han är stenhård i magen men icke! det är lös fin konsistens på den.
    Och jag helammar.
    Men det där skiljer ju sig från barn till barn med deras bajseri.

• Trolla75

Och här kommer det en skvätt om dan så att säga...

Jag har ju blivit befriad från i stort sett alla blöjbyten ;)

Det var någon här som skrev så bra att hon stod för inkomsten och mannen fick ta hand om utgiften!

Det la jag fram här hemma och efter det har det inte vart en enda protest!!! :)

• Trolla75

Grahnkotten- sökte på vistaprint, men fann inga dopkort när jag sökte?

Ska man söka på något annat?

• Trolla75

Jag var duktig och gjorde egna inbjudningskort till Vannas dop, men känner mig inte alls lika kreativ denna gång, har inte ens bokat dopdatum.

Kort på dopinbjudan ligger nog i mitt galleri, kom på att där finns hur många kort som helst... Var tidigare plusmedlem och då fanns det oändligt med utrymme...
    Skriver fr tfn nu så jag kan själv inte se dom o säga under vilken kategori dom ligger...
    Men kika gärna

Svar på tråden Juli bebis 2012