• SaJo81

Juli bebis 2012

Vi bytte till sittdel mellan jul och nyår och lilleman är aningen mer nöjd i vagnen nu, dock så har han igår och idag vart väldigt "hard to please" grinig vad gäller allt, sitta, stå, gå, ligga spelar ingen roll :S

Igår var barnen tillbaka på dagis igen och dom var helt saliga! Goa ungar! Småmysigt att vara hemma med lilleman med i några timmar!

På lördag tar jag ledigt från min mammaroll och går på tjejmiddag hos en kompis! Gött det ska bli :)

• SaJo81

Våra 3 åringarhar fortfarande blöja! Ska nu börja med ena som är lite intresserad av toan, den andra (tvilling 2/ Anakin) är inte ett dugg intresserad och har inte en enda gång lyckats varken kissa eller bajsa på toan!

• SaJo81

Vår lilla sover en gång vid elva typ och en gång mellan 14-16 ungefär sen sover han för natten från 19-20 och vaknar runt 8-9 på morgonen (väcker honom 23-00 för mat vilket han typ sover sig genom)

• SaJo81

Kl 13 är det dax för lilleman att få vaccinering, han var ju sjuk för två veckor sedan när det egentligen var dax! Hoppas han slipper feber och sådant denna gången :/ ska passa på att väga honom igen då vi ökat på maten rätt mycket! Hoppas på att snart kunna skippa den där väckningen vid tolv på natten!

Idag fick lilleman smaka på morot/potatispuré det uppskattades faktiskt :) största problemet är väl att fatta hur skeden funkar :)

• SaJo81

Wow har ni inte fått tillbaka mensen än? Galet! Jag hade fått tillbaka min redan på efterkontrollen! Hade avslag 7 veckor sen en vecka fri sen kom mensen :( gick lika fort efter dom andra två :/

• SaJo81

Välkommen Annakaffekanna :) vår son kom 22/7 var beräknad till 19:e

Vad många ni är som haft svårt att få barn:/ hoppas verkligen att ni får en till när ni vill (om ni vill) jag menar inte att slönga detta i ansiktet på någon men jag och min man har bara varit tillsammans i 4,5 år och har tre barn! Kan dock inte påstå att dom två första var planerade, vi hade då vart ihop i 5 månader :S visst vi hade känt varandra i tre år (jobbarkompisar) men.... Vi är nog skrämmande fertila så jag är glad över att kopparspiralen verkar funka :) vi har i princip kört med "lägga satsen utanför-pmedlet" i alla år, två gånger har den "hamnat" i och två gånger har jag blivit gravid!

Är så himla glad för att jag äntligen vart och lagat baksidan på min telefon, glaset på kameran var så sjukt repigt så det har inte gått att ta kort med den på drygt ett halvår! Nu kan man :) köpte en bumper med så nu ska den inte repas!

• SaJo81

Imon börjar babysimmet *excited* kom dock på att jag måste "strutta" runt i bikini, känns la sådär :S jag har trots tvillingar innan aldrig varit såhär stor :( utan att vara gravid då...har 12 kg kvar till vad jag låg på innan graviditeten, hade känts hyffsat om jag kom under 70 men dit är det också 7-8 kg :(

• SaJo81

Vi lägger också mellan 19-20 ungefär, bortsett från att vi "väcker" honom (oftast sover han sig igenom) för mat vid 23-tiden så sover han till 8 ungefär ibland lite längre :) nu har jag inget bra knep iofs då han har sovit bra sen han var ett par veckor. Enda vi vart noga med har varit att han alltid ska sova i sin säng och att försöka somna honom där istället för famnen, ibland somnar han i famnen ändå men det gör inget

Storebröderna däremot hade båda kolik samtidigt i fyra månader sen började vi med fem-minuters! Funkade på dom och dom har sovit 12-14 timmar per natt sen dess och göra fortfarande!

• SaJo81

Grattis Cattan :) Gud va kul! Blir lite avis faktiskt nu när vi bestämt att vi har tillräckligt :P

• SaJo81

Idag vaknade dom stora grabbarna kl 6 :S inte skönt! Jag som är så jäkla trött.... Var ju "tvungen" att kolla färdigt på Sagan om konungens återkomst igår som var slut 00.15 och sen tog det en stund att somna med.... Min man är inte mycket till hjälp helger som denna, han går på sin tredje natt i kväll efter två riktigt långa pass :(

Svar på tråden Juli bebis 2012