• SaJo81

Juli bebis 2012

Vi e jättenöjda med libero! Har strl 3 till lilleman! Tyckte inte om pampers varken på honom eller bröderna! Men det e ju jätteolika, beror ju på kroppsform, om man e tjej/kille etc :)

• SaJo81

Var på drop in på BVC förut efter att jag upptäckte var bakom örat på lilleman! En läkare kom in och tittade och sa att han trodde det var svamp men att det nästan lika gärna kunde vara några svinkoppor som blivit infekterade. han trodde i alla fall mest på svamp eftersom det bli varmt och fuktigt bakom örat så vi skulle testa med svampmedel i några dagar och se om det blev bättre eller å¨terkomma igen.

Enligt mig ser det ut som en sån spricka man ofta får under örsnibben fast den fortsätter bakom örat! stackars lille pojk! inte nog med det så har min största grabb feber och jag och mellangrabben är förkylda! hoppas allt ger med sig till helgen, då blir det ju dop för Bastian! 

• SaJo81

*trött* förkylning pågår hos mig och Anakin, lilleman är inne i nån period där det inte spelar någon roll vad man gör han är missnöjd ändå :( från att varit världens gladaste bebis :/ pappan i huset e halvkrass och Tristan har feber :( ingen som sovit bra inatt vilket ju brukar resultera i att föräldrarna sover absolut ingenting! Så är det här med :( och så ska man planera för dop!

Vart i församlingshemmet idag och fått nycklar och instruktioner inför helgen, handlat lite för att baka sommarkaka och snickerskaka sen, bakade fyra drömtårtor igår som jag hoppas räcker och så har vi beställt tårta av en kompis svägerska som ska hämtas fredag eller lördag! Skulle ju önska att man hann vila lite så vi Juan va friska til dopet med! :/ *suck*

• SaJo81

Äntligen soft i soffan efter Bastians dop! Över 50pers som man ska hinna prata med, samtidigt som man ska hinna med att vara köksa och värdinna och öppna presenter etc!

Haha jag som bakat hela veckan och trott att det inte ska räcka har hur mycket över som helst, massa kakor och massa tårta! Någon som vill komma på fika :P

Bastian har fått massa superfina presenter med, självklart det "vanliga" sparbössor, silverramar och fotoalbum, men även två jättefina tavlor, en fin minikista med sitt namn på, en urgullig korg där vi ska lägga hans små nallar....ja hur mycket som helst!

Alla barnen har redan däckat och mannen har fått feber! Tror vi tackar för oss för idag nu!

• SaJo81

Jo helt klart kan det bli för mycket "silverkrafs" tycker det e kul med typ en ram och en sparbössa tex men vi fick tre fotoalbum i silver och två ramar! Well well vi kan väl fylla dom med :) mina "favorit" gåvor om man får säga så var två tavlor (tex en från barntavlor.se) och den silvriga barnkammarboken, en liten kista i trä med en målad frölundaspelare och lillemans namn på samt en både söt och smart korg där vi kan ha alla hans små nallar och grejer :)

• SaJo81

Ja ni kanske såg på instagram förresten alla hans prylar! Hade jag fått "bestämma" kan man aldrig misslyckas med böcker!

Av mina föräldrar har alla våra tre grabbar fått ett bosparskonto på HSB som dom lägger in pengar på varje år och min mormor har öppnat fondspar till alla tre :) det e fantastiskt bra presenter tycker jag!

• SaJo81

4 månaderskontroll idag och Bastian hade bara gått upp 100 gram på 2,5 veckor :( inte okej..... Problemet är att han sover bra på nätterna, lite för bra så han hinner bara få i sig fyra mål på dagen! Nu ska jag börja väcka honom när jag går och lägger mig och mata honom :/ Stackars lille prutt!

• SaJo81

Nej jag hoppas han kan äta i sömnen eller åtminstone somna om direkt efter!

Svar på tråden Juli bebis 2012