• SaJo81

Juli bebis 2012

Förresten, har ju inte berättat hur det var på babysimmet :) första lektionen i onsdags och Bastian älskade det verkligen :) var jättemysigt!

Igår tog jag med mina två stora barn på julfest :) jättekul! Tomten var där med godis, dansade runt granen och kollade på Allgott och Villgott :)

• SaJo81

Välkommen hem till kylan då :/ hoppas hon håller sig feberfri:)

Äter alla era bebisar något helt mål nu? Vi har verkligen bara småstartat lite, tror dock att lilleman kommer vara lite lättare än dom andra två ( peppar peppar) vad och när äter dom i så fall (alltså era som äter hela mål annat än mjölk)

• SaJo81

Skuttare: asså? Konstigt att det kan vara olika på olika ställen, våra andra två är ju 3 år o 4 mån och när dom var små sa BVC 4 månader på all mat :)

Vi har inte börjat än, han har smakat lite nät vi äter och så men jag väntar lite till, han blir 6 månader den 22:e

• SaJo81

Vår lille prutt kan sitta korta stunder annars varken kryper eller ålar han så det låter som flera är på samma nivå!

Han har däremot börjat låta väldigt annorlunda, skrika till som låter jätteskoj, synd att man inte kan lägga upp videos hör :)

Jag tror jag var med rätt tidigt här med faktiskt fast inte jätteaktivt....är med i några tvillinggrupper på fb och en grupp med för tidigt födda och det är väl ungefär som här bara att här ser man när vem so helst skrivit och inte bara dom sakerna man kommenterat och det gillar jag :) så jag inte missar nåt ni pratar om :P tycker vi stannar här :)

Imon är andra gången på babysimmet :kr ska bli jätteskoj! Men nu får jag nog lägga mog

• SaJo81

Första tanden bröt igenom idag :) stora pojken! Hade inte räknat med det än då dom andra två var 9 månader drygt innan dom fick tänder!

• SaJo81

Grahnkotten: usch vad hemskt det måste varit men Gud så skönt att det gick bra med lillkillen! Hoppas du mår bättre nu med :)

Jag var också iväg igår:) hos en kompis som precis flyttat hem efter många år boende i Boden, vi är uppvuxna tillsammans hon, jag och hennes syster så vi tre träffades och gjorde trerätters och drack vin ch grejer :) så himla kul

• SaJo81

Vår Lillkille (samt våra stora) går och lägger sig och somnar mellan 19-20 sen hår vi upp vid 8 ungefär allihop :)

• SaJo81

Lilleman har nu fått två tänder, dom sprack igenom båda två på tre dagar!

Jag som är bortskämd med mycket bra sovande barn är helt slut! I natt har alla tre vaknat i omgångar! Mardrömmar, näsblod, Alvedon, gråt etc! Ena pojken är sjuk med feber och hosta och båda stora har ytliga blodkärl i näsan och vi verkar vara inne i näsblodssäsong igen för igår var natten likadan, tyvärr är jag ensam med eländet eftersom min man är ännu sjukare och inne på sjätte dagen med hög feber och hosta och halsont :( jag behöver snart en ordentlig semester :S

• SaJo81

Apropå den där teorin så hade jag enligt sista mens BF 19/7 tidigt ul flyttades jag till 16/7 och på rul tillbaka till 19/7 och lilleman kom 22/7 så det stämde väl inte på mig heller då om jag fattat rätt?!

Nu börjar mannen äntligen bli frisk men då har grabb nr två börjat bli sjuk, just nu två febriga 3,5 åringar och en halvkrasslig man! Fick i alla fall ta med mig lilleman ut en sväng på shopping och fika med min syster igår :) så himla gott att komma iväg en sväng!

Svar på tråden Juli bebis 2012